modstand når den skubbes baglænds

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
jens426
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. januar 2015 23:32
Scootere: piagio fly

modstand når den skubbes baglænds

Ulæst indlæg af jens426 »

piagio fly ca 2 år gammel.

efter at scooteren har stået aftenen over er der meget modstand når den skubbes baglænds, dette stopper efter at jeg har kørt 1-2 min på den.

det er noget nyt den er begyndt på, nogen idee hvad det er.
Brugeravatar
jens426
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. januar 2015 23:32
Scootere: piagio fly

bremsen

Ulæst indlæg af jens426 »

Jeg tror det har noget at gøre med bagbremsen, fordi hvis jeg pumper den inden start et pa gange er der ingen problemer.

I mit hoved ville jeg mener at bremse kablet er blevet længere over tid, så derfor skal den strammes.

men hvis jeg ser på hvordan bremsen virker, det er en arm der bliver trukket, hvilket betyder at hvis kabelt er blevet længer over tid så skulle bremsen ikke ramme fordi armen vil bevæge sig i modsat retning af hvis man havde trukket bremsen.

Nogle der har erfaring her.
Brugeravatar
TOCA
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 443
Tilmeldt: 16. november 2014 14:05
Scootere: PGO Comet (Solgt)
Peugeot Fox
CPI GTR 50 (45'er) x2
Geografisk sted: København

Re: modstand når den skubbes baglænds

Ulæst indlæg af TOCA »

Kunne lyde som en bremseklods, der hænger lidt. Skil den ad, rens og smør, og kontroller for slid og defekter.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: modstand når den skubbes baglænds

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Min scooter har også lige gjort noget det samme hvor bremsen sidder lidt fast.

Jeg tror ikke det er kablet på min men hvis du skal lave det på din så er det jo sikkert en god ide og rense og smøre det hele samtidig så den bliver fin.

Altså tage kablet af ved bagbremsen også smøre det så det glider let og tag baghjulet af og bremseklodserne og bremseakslen og rense og smøre bremseakslen og der hvor bremsenøglen vipper bremsebakkerne ud og slibe bremsebakkerne let med fint sandpapir og rense indersiden af tromlen med sprit eller noget.

Og huske ikke at rør bremsebakkerne og tromle med fedt eller beskidte fingre.

Og det var så en forklaring til tromlebremse med mekanisk kabelbetjening, men det ved jeg så ikke om din scooter har.
Nogen scootere har hydrauliske bremse med bremseklodser bag på.
Besvar