Her i dag hvor jeg kørte begyndte min scooter pludselige at lyde mærkeligt, hvor den kort efter gik ud og ville dårlig nok starte igen. 50m senere satte stemplet sig lidt fast og ville ikke starte igen. Kan det være en pakning der er røget og sat sig fast i cylinderen? Hvis jeg prøver at kicke den starter den i 1 sek hvor efter den går ud. Eller skal jeg ud og købe et helt nyt cylinder kit?
Den lækker med kølervæske og kører ikke så godt da den har en 45 udstødning på og karburatoren er ikke indstillet til det. Kan det have noget at gøre med hvad der er sket eller er det bare slid?
Vil gerne have den til køre igen så hurtigt som muligt
Stakksund skrev:..den har en 45 udstødning på og karburatoren er ikke indstillet til det.
Hej.
Måske den så har kørt alt for magert (for lille dyse), og er nok en varme-sætning du har fået.
Hvis cylinderen ikke er for skadet, kan du måske nøjes med et nyt stempel.
Du må nok ind og se hvor galt det står til.
Stakksund skrev:..den har en 45 udstødning på og karburatoren er ikke indstillet til det.
Hej.
Måske den så har kørt alt for magert (for lille dyse), og er nok en varme-sætning du har fået.
Hvis cylinderen ikke er for skadet, kan du måske nøjes med et nyt stempel.
Du må nok ind og se hvor galt det står til.
Ja har kørt ca. 4000km med den og kørte meget hårdt med den de her sidste to dage. Men hvordan kan jeg se om cylinderen eller stemplet er ødelagt og hvad skal jeg være opmærksom på?? Skal jeg tappe den for kølervæske før jeg tager cylinderen af??
Ja, hvis du tar cylinderen af, er det smart at tømme for væske så det ikke står ud over det hele.
Men du kunne måske løfte toppen af uden det store spild, og derfra se hvordan cylinder-væggen har det.
Og samtidig tjekke toppakningen. Måske er det den der lægger væsken.
Cylinderen var helt tom med kølervæske! Jeg har taget det hele af, og stemplet har dybe ridser. Jeg ved bare ikke hvilket cylinderkit jeg skal købe. Kan jeg få scooteren til at køre godt med 50cc og 45 udstødning med standard karb hvis ikke ville en 70cc så virke sammen med 45 udstødning og standard karburator? Gider ikke at skifte karburator. Den er lige besværlig nok.
Hvis den har kørt fint de 4000km med 50cc opsætningen vil den nok køre fint igen.
Uanset hvilken opsætning du vælger, kan du sagtens bevare standard-karburatoren, og skal evt kun skifte dysen.
Da den jo nok er død af væskemangel og deraf varmesætning, bør du skisme ordne kølesystemet inden du starter et helt nyt kit!
haha selvfølgelig har tænkt mig fixe kølesystemet før jeg sætter nyt kit på Men lige meget hvad, så skal jeg have bestilt et nyt kit. Så kan jeg vel lige så godt bestille et nytt med det samme