Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af netuse »

Nu har jeg læst hele din tråd, meget interessant læsning, jeg vil lige komme med en kommentar til punktering, jeg har selv prøvet det mange gange, især i regnvejr, jeg læste på et forum (kan ikke huske hvad for et) at mange scooterdæk ikke havde gummilag nok, man skal købe et med minimum 5 lag, jeg købte et hos T-Hansen som har 6 lag, det her - http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 116501149/ og jeg er ikke punkteret siden, og det er over et halvt år siden...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det ser nogenlunde ud men det ser ikke ud til at blive lavet i 14 tommer.
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af netuse »

Ja okay, det kan jeg godt se :( men spørgsmålet er om man ikke kan købe et andet mærke med 6 lag gummi i den størrelse som du skal bruge til en fornuftig pris :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Oplevede et "sjovt" problem med min scooter i går, som jeg godt nok har oplevet før men ikke så tydeligt som i går.

Efter jeg havde loddet ved tændingslåsen var der noget løs forbindelse så når jeg drejede tændingslåsen på ON, så kunne jeg se på instrumentpanelet at forbindelsen ikke var så godt, også skulle jeg drejer nøglen frem og tilbage ON/OFF/ON/OFF flere gange for at prøve og få god forbindelse.

Jeg troede det var fordi jeg havde loddet på trændingslås stikket at der var kommet dårlig forbindelse inden i tændingslåsen hvor man ikke rigtig kan komme ind for at rense det.

Nå men på en tur hold jeg ind til siden og opdager at lige så snart jeg tænder for forlyset (altså at der bliver et højt strømforbrug) så afbrydes strømmen helt.
Så kunne jeg rode lidt med at dreje nøglen i tændingslåsen fra ON til OFF til ON flere gange indtil der kom forbindelse igen, og jeg kunne starte motoren og positionslyset og køre men lige så snart jeg tændte forlyset så blev alt strømmen afbrydt og motoren stoppede.

Efter lidt fejlfinding finder jeg frem til at det er en dårlig forbindelse ved en af sikringerne som gør det.
Der har åbenbart godt kunne gå lidt strømstyke igennem så længe det ikke var så højt, men så snart forlyset på 2 x 35 watt (5,8... ampere) blev tilkoblingen så røg forbindelsen.

Nå men jeg havde lige været i Biltema og købe sikringsholdere så håber jeg det går bedre med dem når jeg får sat dem på.
sikringsholdere.jpg
sikringsholdere.jpg (99.71 KiB) Vist 5462 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så kom der originalt sidespejl på igen og det uoriginale fra Biltema kom af.
Det var ikke særlig godt det fra Biltema, det var for småt og billedet var dårligt, ikke særlig klart.

Også har jeg også købt nyt speedometerdrev som jeg skal have sat på så kan det være jeg kan komme til at bruge speedometeret for først gang i jeg ved ikke hvor længe.

Og ny NGK tændrørshætte og lidt tændrørskabel fik jeg også. Ikke originalt men mon ikke det passer alligevel. De sagde i butikken at hvis jeg ville have det originale skulle jeg købe tændspole, kabel og tændrørshætte samlet men der er jo ikke noget i vejen med tændspolen.

Jeg spurgte i butikken efter en pris på et Sava MC 32 dæk så må vi se om de overhovedet kan bestille det og hvor meget det koster.

Også har jeg skiftet den ene sikringsholder ud med en af de nye sikringsholdere.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tændrørshætten passer selvfølgelig ikke, den er lidt for kort så når den originale gummidut sidder på bliver hætten skubber ud.
Uden den originale gummidut kan den godt sidde på men så er der en åbent hul omkring hætten så luften kan blæse ud der så det går måske ud over kølingen af motoren. Sikkert ikke noget der betyder så meget men ville jo være sjovere med dele der passer.

Har også sat speedometerdrevet på, så vil jeg køre en tur om snart og se om det virker.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så virker mit speedometer igen :party: Juhuuuu.
Kom næsten op på hele 40 km/t.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg bestilt et Sava MC 32 110/80-14 (af ikke vinterdæk typen, altså det som ikke hedder win scoot) så må jeg se om det er så godt som jeg håber det er.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så kom der ny motorolie på.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Katana »

scootergrisen skrev:Nu har jeg bestilt et Sava MC 32 110/80-14 (af ikke vinterdæk typen, altså det som ikke hedder win scoot) så må jeg se om det er så godt som jeg håber det er.
Du kan ikke købe MC32 som almindelig dæk. MC32 ER et vinterdæk med lameller. Så der findes ingen MC32 uden "navnet" win scoot.

Prøv at se hvad sava tilbyder : http://www.savatech.eu/tyres.html
Besvar