oile til hot 50 sport model
- thedkscooter94
- 2. Rang
- Køretøjer: hot 50
oile til hot 50 sport model
hej jeg skal ha olie i min hot 50 sports modelen og min mekinker har ikke åbnet men det jeg pjeler og købe af ham hedder 2 stroke scooter expert og mærket hedder motul men jeg har også set to takts oile i brugsen og så tænkte jeg om det ikke også kunne bruges mvh steffen
- thedkscooter94
- 2. Rang
Re: oile til hot 50 sport model
har nu købt det men der står moter olie to takts scooter men moter olie er det ikke bare almenlig olie til scooter? sorry et dumt spøgsmål men har ikke så meget forstand på olie
-
- 15. Rang
Der er ikke noget der hedder almindelig olie.
Men prøv og kom med et link til det eller billeder.
- thedkscooter94
- 2. Rang
det røde er det jeg har brugt og det grå er det jeg lige har købtscootergrisen skrev:Der er ikke noget der hedder almindelig olie.
-
- 15. Rang
I manualen står at motorolien skal være "FC class" og i http://www.ok.dk/webstedetsdokumenter/p ... sk-PDS.pdf står at det er JASO FC/FD så jeg vil mene det passer til din scooter.
Prøv og kig bag på dunken.
- thedkscooter94
- 2. Rang
der står jaso fc iso l-egdscootergrisen skrev:I manualen står at motorolien skal være "FC class" og i http://www.ok.dk/webstedetsdokumenter/p ... sk-PDS.pdf står at det er JASO FC/FD så jeg vil mene det passer til din scooter.
- Jps
- 13. Rang
- Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
- Geografisk sted: Lolland
PGO anbefaler Motul til deres knallerter. Men man kan selvfølgelig bruge hvilken olie som helst bare den er til 2taktsmotorer. Dunken til venstre er fuldsyntetisk, og skal normalt bruges til tunede knallerter. Der sker dog intet ved, at bruge den til en lovlig knallert, udover at udstødningen nok soder lidt hurtigere til. Den anden er semisyntetisk, og den skal bruges til lovlige knallerter. Den billigere mineralske olie skal man holde sig fra.
- thedkscooter94
- 2. Rang
okay tak min scooter er lovlig men den mangler oile og min mekiner er svær og få fat i så lige den her gang bilver det brugsens til 150 kr tak for hjælpenJps skrev:PGO anbefaler Motul til deres knallerter. Men man kan selvfølgelig bruge hvilken olie som helst bare den er til 2taktsmotorer. Dunken til venstre er fuldsyntetisk, og skal normalt bruges til tunede knallerter. Der sker dog intet ved, at bruge den til en lovlig knallert, udover at udstødningen nok soder lidt hurtigere til. Den anden er semisyntetisk, og den skal bruges til lovlige knallerter. Den billigere mineralske olie skal man holde sig fra.