El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Mon ikke det er sikringsholderen du har markeret med rødt.
Der skal sidde en fladsikring i ligesom du kan se det gule på mit billede med pilen. Det er sikringen.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Jps »

Luffen skrev:spørgsmålet er om han helt har taget sikringen ud med ledninger og det hele og så bare glemt at sætte den i igen ..

Den du har markeret er en sikring. En såkaldt fladsikring. Sådan en er der også på mit billede.

Den ser sådan ud når du åbner for "boksen".
Billede
Brugeravatar
Luffen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. september 2014 14:24
Scootere: Peugeot speedfighter 1

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Luffen »

hej igen .. pyha det var en hård føsdag hehe :-) .. det kan da egentligt godt være i har ret i at det er til en sikring den jeg har markeret med rødt .. kan i måske fortælle mig hvor "stor" den skal være ? er det en 10 amp ? eller måske højere ? .. så vil jeg nemlig drøne ud og købe en 30-40 stykker af dem hehe .. så har jeg da forhåbentlig en chance for at finde fejlen inden jeg løber tør :-) og er der måske en af jer der kan give mig en guide til at få den starter af .. måske evt en video eller noget ? .. kan bare ikke komme til derinde under med værktøj og sån .. måske der fandtes en meget nemmere måde at fjerne den på .. det er lidt træls at skulle tage hele motoren ud bare for at få den af ..

Luffe
Brugeravatar
Overdrive
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 13
Tilmeldt: 10. september 2014 13:49

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Overdrive »

Da jeg havde præsis samme problem, rensede jeg stelforbindelsen og skiftede jeg startrelæet.
Det virkede bagefter, men måske havde stelforbindelsen været nok, det havde så været gratis.

Relæet kostede 45 kroner i t.hansen, en uoriginal type, men den passer lige ned i.
Brugeravatar
Luffen
1. Rang
1. Rang
Indlæg: 8
Tilmeldt: 17. september 2014 14:24
Scootere: Peugeot speedfighter 1

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af Luffen »

hey igen .. sorry for den lange svartid .. jeg har ligget med lungebetændelse :-( men er frisk igen nu .. og var lige nede og sætte en 7.5 amp sikring i og vupti så virkede det hele igen .. den er så stadigvæk lidt træls den starter for det er ikke hver gang den "tager fat" .. lyder ligesom i en bil når starteren ikke tager ordentligt fat .. skal lige trykkes på knappen et par gange før den tager fat i motoren .. er det starteren den er gal med eller hvordan ? :-)
og vil lige benytte lejligheden til at sige tak til dem har været inde over den her tråd .. tak for hjælpen :-)

Luffe
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: El starter virker ikke mere efter scooter er væltet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan være starterdrevet skal smøres.
Hvis der da er et starterdrev på den model.
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... erdrev.php

Det kan ikke anbefales og skille den ad men du kan sprøjte noget smørelse så den køre glat.
Besvar