Knallerter i Kanal 5's politijagt

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det var politiet man stod og filmede så ville man jo hurtigt få afvide at det må man ikke hvis de bare syntes at det vil de ikke have.
Brugeravatar
thedkgamer94
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 65
Tilmeldt: 3. marts 2014 21:29
Scootere: PGO Hot 50 Den Nye Model

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af thedkgamer94 »

det har du self ret i nogen vil nok sige det andre vil nok ikke :)
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er jo mit område det her på videoen. Har også kørt på den sti oppe ved Stålvalseværket.
https://maps.google.com/maps?q=Havnevej ... nmark&z=16

Som et kuriosum i starten af klippet mens politimanden snakker fra Strandvejen i Frederiksværk har man valgt at klippe Hovedgaden i Jægerspris ind for at vise at man kører rundt i "omegnen af Frederikssund"

https://maps.google.com/maps?q=Hovedgad ... k&t=h&z=17
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 469
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af GYS »

Jps skrev:
scootergrisen skrev:I videoen snakker en af dem om at det skulle være farligt at knallerten har små hjul.
Den har jeg godt nok aldrig hørt før.

Så må det være en meget sikker knallert han køre på i videoen med de store 21" og 18" hjul.

Også den sædvanlige snak om at bremserne på en knallert er designet til at køre 30 km/t.
Hverken Politikerne eller Politiet aner en skid om det. Både din og min scooter kan klare hastigheder over 100 km/t, uden at ha' et problem med at bremse ned.
Ved du noget om det? Ved du, hvor stor bremselængden er ved 100 km/t? Hvor mange meter skal du bruge for at bremse, hvis du ser en person gå pludseligt ud foran dig, og til du får stoppet helt ned til 0. Hvad mener du med, at din knallert nemt kan bremse? Hvordan har du tænkt dig at gøre? Vil du bruge hjulene, eller vil du vælte? Hvis du vælter, bliver bremselængden så større eller mindre?

Jeg kan godt love dig, at politiet faktisk ved noget om det. Og de kører ikke på det billigste bras, når det er motorcykler.

Det er ikke ualmindeligt, at mange knallertkører tror de nemt kan tage et MC-kørekort. Men til køreprøven, så dumper de allerede på banen, og får ikke lov at køre på vejen.

Ved du hvor stor hastighed, at cykelstierne er bygget til?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er en som har samlet en liste med politijagt serier fra Kanal 5 : http://soleo.dk/politijagt/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Her er de tider hvor der sker noget med scootere og knallerter.

S1E2 S1E3 S1E4 S1E6 S1E7 S2E2 S2E5 S2E9 S2E10 S3E4 S3E5 S3E7 S3E8 S4E4 S4E9 S4E11 S4E12 S5E1 S5E5 S5E6 S5E7 S5S8
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg er ved at lave et soundboard med lydklip fra politijagt videoerne.
Hvis i kender nogle tidspunkter hvor der bliver sagt noget sjovt eller interessant så kom gerne med link til videoen og tidspunktet.

Så prøver jeg og lave et sjovt soundboard ud af det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Er der nogen der kan huske hvad afsnit det er der hvor Vlado stopper noget der ligner en Kinroad Chopper med 2 personer på hvor bremsen ikke virker ?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Er der nogen der kan huske hvad afsnit det er der hvor Vlado stopper noget der ligner en Kinroad Chopper med 2 personer på hvor bremsen ikke virker ?
Kan godt huske det. Men hvilket nummer i rækken af udsendelser, kan jeg så ikke.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Knallerter i Kanal 5's politijagt

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan du huske om Vlado sagde at forbremsen var den vigtigste bremse eller noget i den stil ?
Besvar