I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
scootergrisen skrev:Det ville være smart hvis man kunne men selvom man hev den bøjede del af så kunne den ikke komme forbi niplen i enden.
Jeg ved ikke om i har set det men jeg har set billeder fra motorcykler hvor der er 2 gaskabel wire. Altså så kan man hive den anden vej så man ikke er afhængig af at fjederen skal hive tilbage så dreje man bare håndtaget den anden vej. Det ville havet være smart med sådan et system men okay det de jo også smørres.
Jeg har lige været ude og køre og nu virkede mit kabel da meget bedre men det kommer sikkert igen.
Jeg vil da mene at gaskablet er sådan på de fleste 4 takt scootere med CV karburator så jeg kan da umuligt være den eneste som har problemer med at smørre det.
Min Runner er udstyret med 2delt gaskabel. Den ene del går til oliepumpen og den anden til gasspjældet. Runneren står dog helt stille vinteren over, men den bliver startet op 1 gang om ugen, så den ikke"ruster" fast
Jeg tror det er sådan et kabel du har hvor den bøjede ende er ved gashåndtag også splittet den til karburator og oliepumpe.
Jeg har godt nok aldrig set det men bare læst mig frem til det.
Mit gaskabel har det lidt bedre nu. Ved ik om det fordi det er blevet lidt "varmere" derude.
Der var godt nok lige et tidspunkt hvor jeg skulle sætte farten ned fordi der var en cykelist foran mig så jeg drejede gashåndtaget tilbage og at sænke farten men så sad den fast så det kan hurtigt blive farligt med sådan et gaskabel der sidder fast har jeg fundet ud af.
Jeg kom til at tænke på noget fordi der var en som skrev til mig om håndvarmere.
Ligesom man kan vikle en håndvarmer rundt om håndtagene for at få varmen så kunne man da også lave en gaskabel varmer ved at vikle tråd rundt om gaskablet så det kunne varmes op. Så kunne man gå ud og tænde for varmeren måske 1 time før man skulle af sted for at være sikker på det er blevet varmet op.
scootergrisen skrev:Jeg kom til at tænke på noget fordi der var en som skrev til mig om håndvarmere.
Ligesom man kan vikle en håndvarmer rundt om håndtagene for at få varmen så kunne man da også lave en gaskabel varmer ved at vikle tråd rundt om gaskablet så det kunne varmes op. Så kunne man gå ud og tænde for varmeren måske 1 time før man skulle af sted for at være sikker på det er blevet varmet op.
Kunne man så egentligt ikke bare tænde scooteren, og lad den stå på støtteben og køre indtil den blev varm? (i mit tilfælde er gaskablet frosset fast ved bundgassen)
scootergrisen skrev:Jeg kom til at tænke på noget fordi der var en som skrev til mig om håndvarmere.
Ligesom man kan vikle en håndvarmer rundt om håndtagene for at få varmen så kunne man da også lave en gaskabel varmer ved at vikle tråd rundt om gaskablet så det kunne varmes op. Så kunne man gå ud og tænde for varmeren måske 1 time før man skulle af sted for at være sikker på det er blevet varmet op.
Kunne man så egentligt ikke bare tænde scooteren, og lad den stå på støtteben og køre indtil den blev varm? (i mit tilfælde er gaskablet frosset fast ved bundgassen)
Nej det kan du ikke, da det jo er wiren der er frosset til inde i kablet. Der skal andre midler til, såsom smørring.
Jeg har ikke oplevet at det hjalp at varme motoren op. Man kunne måske forstille sig at varmenen ville gå igennem karburator og til wiren men det vist meget meget lidt så og kulden kommer sikkert hurtigere ud af kablet end det kommer ind.
Men det hjalp det med at sætte strøm til kablet.
scootergrisen skrev:Jeg har ikke oplevet at det hjalp at varme motoren op. Man kunne måske forstille sig at varmenen ville gå igennem karburator og til wiren men det vist meget meget lidt så og kulden kommer sikkert hurtigere ud af kablet end det kommer ind.
Men det hjalp det med at sætte strøm til kablet.