Plusser og minusser ved Super8?

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
Geografisk sted: Lolland

Plusser og minusser ved Super8?

Ulæst indlæg af Jps »

Scootergrisen*

Du er jo ejer af en sådan så du burde kunne fortælle om Super8'tens plusser og minusser både på kort og lang sigt. Sagen er den at jeg skal en tur til Sjælland for at kigge på en helt oppe i Næstved og måske også Tappernøje, hvis jeg når det :). Jeg har for en del år siden kørt på en som jeg lånte et par dage. Den kørte omkring de 40 på speedometeret og var dejlig lydløs. Der var ikke noget huggeri eller motorbremsning ved topfart, mon der er det idag?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Re: Plusser og minusser ved Super8?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du har vel set http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... super8.php hvor jeg skriver om den. Mest de problemer jeg har haft.

Det var da lidt motorbremse dengang den kørte 30 hvis man holdt stille og gav fuld gas for at komme op i fart så kom den lidt højere op i fart men faldt så lidt ned i fart men altså lidt ikke særlig meget, syntes da ikke det var irriterende, men nu køre jeg med ubegrænset variator og køre ikke med fuld fart så nu er der ikke.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Du har vel set http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... super8.php hvor jeg skriver om den. Mest de problemer jeg har haft.

Det var da lidt motorbremse dengang den kørte 30 hvis man holdt stille og gav fuld gas for at komme op i fart så kom den lidt højere op i fart men faldt så lidt ned i fart men altså lidt ikke særlig meget, syntes da ikke det var irriterende, men nu køre jeg med ubegrænset variator og køre ikke med fuld fart så nu er der ikke.
Nej det har jeg så ikke lige læst :).
Nu er det jo sådan, at jeg har et "klip" der først udløber til August 2015. Så den skal ikke være alt for ulovlig. Dvs. en anden variator, med ring monteret, måske kan eliminere problemet ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Jeg syntes ikke det var et problem men tror ikke det ændre på det at sætte en anden variator i.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Jeg syntes ikke det var et problem men tror ikke det ændre på det at sætte en anden variator i.
Hvis du sætter en topracing eller Malossivario på (med ring monteret), ændre det jo optrækket og også farten lidt, så det burde eliminere det meste. Og jeg har læst din beretning om din Super8 nu :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang

Du kan da prøve.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Du kan da prøve.
Nu må jeg se om det bliver den, for jeg skal også kigge på en Yamaha Neos 4takter.
Besvar