motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
Jeg tror jeg fikser en ny pakning til chokeren for den driller mig faktisk en del i tomgang stadigvæk
og vi har dem på jobbet i sortiment kasser så kan jo lige så godt!
0.04 jamen for filan da.. det vil jeg gøre imorgen
Billig-scooter.dk derinde får man at vide i tråd efter tråd at det er 0.08...
og vi har dem på jobbet i sortiment kasser så kan jo lige så godt!
0.04 jamen for filan da.. det vil jeg gøre imorgen
Billig-scooter.dk derinde får man at vide i tråd efter tråd at det er 0.08...
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
Nu er den jo nysamlet og efterspændt, men selv de mindste utætheder omkring luftfilter og karburator spolerer totalt en go tomgang.zzzzleepy skrev:..for den driller mig faktisk en del i tomgang stadigvæk
Virker chokeren mon korrekt? Kan du høre den lissom "skruer" ned for omdrejningerne efter et par minutter og falder til ro?
- MSJ1982
- 8. Rang
- Indlæg: 297
- Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
- Køretøjer: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering) - Geografisk sted: Lolland
Re: motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
Har altid stillet mine til 0.08 ville godt nok mene at 0.04 men det er jo nok en diskussion der ud i evigheden :/
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
har prøvet at stille mine til 0.04 nu og der var det som om den fik for meget luft ved fuld gas... hmm
jeg prøvede at lege lidt med luftskruen... og øhhh burde den ikke gå ud når den er skruet HELT i bund ??
det gjorde den ikke.. faktisk påvirkede det ikke maskinen overhovedet! om den var i bund.. 1½ omgange ude eller 6 omgange ude
jeg formoder den gør det fordi den får falsk luft ?
jeg prøvede at lege lidt med luftskruen... og øhhh burde den ikke gå ud når den er skruet HELT i bund ??
det gjorde den ikke.. faktisk påvirkede det ikke maskinen overhovedet! om den var i bund.. 1½ omgange ude eller 6 omgange ude
jeg formoder den gør det fordi den får falsk luft ?
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
ps. jeg prøver lige at stille dem til 0.06... det må være en gylden mellemvej
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
Jo, der burde i hvertfald være tydelig forskel om skruen er inde eller ude.zzzzleepy skrev:..prøvede at lege lidt med luftskruen... og øhhh burde den ikke gå ud når den er skruet HELT i bund ??
Er der nærmest ingen forskel tyder det på at din choker stadig "oversvømmer" tomgangs-systemet selv om den burde være lukket.
- Kymconørden
- 11. Rang
- Indlæg: 1261
- Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
Klart, for nu står de korrekt og både fyldning og tømning af cylinderen er forbedret, den suger optimalt nu.zzzzleepy skrev:har prøvet at stille mine til 0.04 nu og der var det som om den fik for meget luft ved fuld gas... hmm
Hør i øvrigt noget spøjst:
Ja, meget skal man høre før ørerne falder afDen optimale ventilafstand/spillerum er nærmest 0.00mm. Intet slup, ingen rasleri og forsinkelse af ventil-funktionen overhovedet.
Det vil vi gerne ha. En helt stram promte ventil-funktion.
Men da selve ventilerne vokser mere i længden end resten af topstykket, når det hele er driftvarmt, er der indlagt en "sikkerheds-afstand", et ventil-spillerum mellem vippearmene og ventil-enderne, så der er plads til den ekstra længde.
(Når motoren er varm, er spillerummet tættere på 0.00)
På Agilityen er "sikkerheds-afstanden" angivet til 0.04mm og er rigelig afstand til at undgå at ventilerne holdes åbne og brænder.
Alle afstande over de angivne vil blot koste evnen til at fylde og tømme cylinderen optimalt, da både ventilens åbnings-højde og deres samlede åbnings-tid bliver reduceret i takt med at spillerummet bliver større. Det er surt.
Samtidig "slår" de nærmest ventilerne op, frem for at "trykke" dem op. Det er osse surt.
Et øget spillerum er kun spild af tid, slup, energi, tikkeri og effekt. Og det er endnu mere surt.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: motor samlet og startet men ka ik tage gas ?
Det gir jo alt sammen mening
jeg vil i weekenden når jeg ikke har behov for maskinen prøve 0.04 igen og så med kærestens maskines choker og se om det ikke hjælper
jeg vil i weekenden når jeg ikke har behov for maskinen prøve 0.04 igen og så med kærestens maskines choker og se om det ikke hjælper