![Smil :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
og vi har dem på jobbet i sortiment kasser så kan jo lige så godt!
![Meget glad :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
0.04 jamen for filan da.. det vil jeg gøre imorgen
![Meget glad :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Billig-scooter.dk derinde får man at vide i tråd efter tråd at det er 0.08...
![Crazy :crazy:](./images/smilies/icon_crazy.gif)
Nu er den jo nysamlet og efterspændt, men selv de mindste utætheder omkring luftfilter og karburator spolerer totalt en go tomgang.zzzzleepy skrev:..for den driller mig faktisk en del i tomgang stadigvæk
Jo, der burde i hvertfald være tydelig forskel om skruen er inde eller ude.zzzzleepy skrev:..prøvede at lege lidt med luftskruen... og øhhh burde den ikke gå ud når den er skruet HELT i bund ??
Klart, for nu står de korrekt og både fyldning og tømning af cylinderen er forbedret, den suger optimalt nu.zzzzleepy skrev:har prøvet at stille mine til 0.04 nu og der var det som om den fik for meget luft ved fuld gas... hmm
Ja, meget skal man høre før ørerne falder afDen optimale ventilafstand/spillerum er nærmest 0.00mm. Intet slup, ingen rasleri og forsinkelse af ventil-funktionen overhovedet.
Det vil vi gerne ha. En helt stram promte ventil-funktion.
Men da selve ventilerne vokser mere i længden end resten af topstykket, når det hele er driftvarmt, er der indlagt en "sikkerheds-afstand", et ventil-spillerum mellem vippearmene og ventil-enderne, så der er plads til den ekstra længde.
(Når motoren er varm, er spillerummet tættere på 0.00)
På Agilityen er "sikkerheds-afstanden" angivet til 0.04mm og er rigelig afstand til at undgå at ventilerne holdes åbne og brænder.
Alle afstande over de angivne vil blot koste evnen til at fylde og tømme cylinderen optimalt, da både ventilens åbnings-højde og deres samlede åbnings-tid bliver reduceret i takt med at spillerummet bliver større. Det er surt.
Samtidig "slår" de nærmest ventilerne op, frem for at "trykke" dem op. Det er osse surt.
Et øget spillerum er kun spild af tid, slup, energi, tikkeri og effekt. Og det er endnu mere surt.