Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så har jeg betalt forsirking.
Det var ikke nok penge på min konto så forsikringen var ikke blevet betalt i en måned så jeg har ikke kørt på scooteren i den tid fordi jeg ikke vidste om der var forsikring på.
Men det har der så været selvom man betaler en måned for sent.
Topdanmark sagde der går et par måneder uden at betale før den ikke gælder mere. Det må vel så være 2 måneder man kan køre uden at betale.
Eller det kommer man så til fordi det koster 100 kroner ekstra.

Så har jeg cyklet den sidste månedstid men nu skal jeg nok ud og lufte dyret om lidt.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af balle »

scootergrisen skrev:Så har jeg betalt forsirking.
Det var ikke nok penge på min konto så forsikringen var ikke blevet betalt i en måned så jeg har ikke kørt på scooteren i den tid fordi jeg ikke vidste om der var forsikring på.
Men det har der så været selvom man betaler en måned for sent.
Topdanmark sagde der går et par måneder uden at betale før den ikke gælder mere. Det må vel så være 2 måneder man kan køre uden at betale.
Eller det kommer man så til fordi det koster 100 kroner ekstra.

Så har jeg cyklet den sidste månedstid men nu skal jeg nok ud og lufte dyret om lidt.

Uha, det var lang tid at undvære sin scooter :( Godt at du nu kan få den luftet igen. En god idè, hvis man ikke kan betale sin regning til tiden, er at henvende sig til kreditor og bede om henstand. Har prøvet det flere gange, og de er altid forstående. Desuden slipper man ofte for at de pålægger rykkeren et gebyr.

Venligst Erik.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik min scooter lige en vasker.

Og jeg fik renset stikket til forlygten fordi det lange lys ikke var virket i stykke tid så tog alle 8 han/hun ud og skrabede dem. Det var ligesom om de havde et lag af et eller andet.

Og horn terminaler blev også renset og de ledninger der sad på.
Hornet har ikke virker godt i lang tid hvor lyden har været meget lav og her på det sidste sagde det vist slet ikke noget.
Troede egentligt det var hornet der var noget med men det var åbenbart dårlig forbindelse så nu siger den da lidt dyt.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Dejligt at se folk reppe deres grej istedte for den kedelige byt til nyt tendens der generelt breder sig over hele verden
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg vil da gerne bytte den til en ny hvis det er gratis :D
Selvom jeg hellere vil have en anden.
Tror snart kun det er støddæmpere og reduktionsgear jeg ikke har haft skilt ad.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

jo forstår dig skam godt! :)
jeg sælger reservedele til dagligt til biler og det sker mange gange dagligt at der bliver sat en ny dims på selvom man kunne lave den gamle hvis der bare var lidt mere tid til det...

når vi nu laver vores maskiner selv har vi jo som regel heldigvis tiden.. og jeg syntes da også personlig det er lidt fedt at ku sige.. jammen.. jeg har da lavet hele skidtet selv.. :)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Købte et par vanter på loppemarked idag.
De var lige min størrelse.
50,- kroner.
vanter.png
vanter.png (910.57 KiB) Vist 6146 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Opdagede mit bagdæk var punkteret igår da jeg skulle hente pizza så var den ekstra tung at skubbe. Øv. :(
Jeg tror det var fordi jeg dagen inde havde siddet med nøglen og taget nogle ting ud af bagdækket.
Det var et stykke grønt glasskår der var skyld i hullet.

Så låner jeg en pumpen, sådan en man står og holder med fødderne også pumper op og ned med armen, ret effektiv og virkede fint til at starte med.
Får lappet dækket med en klisterpind også skal jeg pumpe luft i til korrekt dæktryk.
Så lige da jeg når til næsten 2 bar så siger det BANG!. :weeping:
Så sprænger den skod slange der sidder på pumpen.
Typisk lorte kvalitet fra aldi. Kæft hvor bliver man skuffet når man køber ting fra aldi.
Måleren på pumpen kan vise op til 10 bar eller sådan noget men det kan man jo ikke bruge til noget når slangen springer ved 2 bar.

Jeg har sat min anti-tæt-overhalings-gå-væk-bilist-refeks-stik-ud-til-siden-dims på igen da jeg er pisse træt af og blive overhalet tæt af bilister.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så skulle jeg ud og køre ved 21 tiden hvor det var ved at blive mørkt også virker forlyset ikke. Hmmm.

Så fik jeg rodet med diverse sikringsholdere og sikringer jeg har haft loddet på og det er da godt nok noget lort.
Det plastik som sikringsholderne er lavet af er smeltet der hvor man sætter sikringen i og sikringer er bare noget tyndt lort der går i stykker når man prøve og tage dem op og de er rustet fast så benene knækker og jeg måtte bruge en skruetrækker til at brække resten op og få en ny sikring i som så ikke kan sidde fast fordi jeg har lavet hunstikkene større.

Man får hvad man betaler for.
Lorte sikringer og lorte sikringsholdere.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-49 ... 1939736599

hvis du døjer med rust kunne sådan en være en løsning.. vi bruger dem på arbejdet.. ( dog ikke fra tante hansen ) men samme produkt
og de er fine
Besvar