sirene på scooter?

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: sirene på scooter?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det skulle være ret nemt. Den røde og sorte ledning på lys-kittet skal bare ned til + og - på batteriet. (og en sikring er altid godt)
Og selve lysene kan du tape, strippe, eller gi en klat limpistol, hvor de nu skal sidde.
Kunne være sjovt hvis du kunne filme eller ta et billede af lysene på din strisser-scooter ;)
Brugeravatar
thedkgamer94
5. Rang
5. Rang
Køretøjer: PGO Hot 50 Den Nye Model

Ulæst indlæg af thedkgamer94 »

Kymconørden skrev:Det skulle være ret nemt. Den røde og sorte ledning på lys-kittet skal bare ned til + og - på batteriet. (og en sikring er altid godt)
Og selve lysene kan du tape, strippe, eller gi en klat limpistol, hvor de nu skal sidde.
Kunne være sjovt hvis du kunne filme eller ta et billede af lysene på din strisser-scooter ;)
okay fedt så man skal bare lime det fast på skojdet? man skal ikke bore ind i skoldet? min ven siger at min forskring ikke dækker hvis jeg gør det (da den er helt ny er der 2 års gangti på den!) men den dækker vel hvis de er limet fast på skojldett og ikke boret ind :) ps skal nok tag billdere af den når de kommer på mangler bare en sirene :)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Ja, sådan nogle småting kan limpistolen holde uden problemer, og limen kan fjernes uden nogle spor hvis det skal flyttes rundt eller afmonteres en dag. Det ville næsten være synd at bore.
Hov: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-t ... -V-431991/
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

Ud over at det er ulovligt at efterligne Politiet, både hvad blink og horn angår, kan du risikere en tur bag tremmer plus en pæn stor bøde.
Brugeravatar
thedkgamer94
5. Rang
5. Rang

Jps skrev:Ud over at det er ulovligt at efterligne Politiet, både hvad blink og horn angår, kan du risikere en tur bag tremmer plus en pæn stor bøde.
ja ved jeg godt men som jeg skrev tedliger så vil jeg ikke bruge det på vejene men bare lidt gjeil til når jeg mødes med vennerne :) kunne aldrig finde på og bruge det på vejene :)
Brugeravatar
thedkgamer94
5. Rang
5. Rang

Kymconørden skrev:Ja, sådan nogle småting kan limpistolen holde uden problemer, og limen kan fjernes uden nogle spor hvis det skal flyttes rundt eller afmonteres en dag. Det ville næsten være synd at bore.
Hov: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bil-t ... -V-431991/
okay fedt ved du hvorman kan købe såen en henne?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 6.500 km
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

thedkgamer94 skrev:
Jps skrev:Ud over at det er ulovligt at efterligne Politiet, både hvad blink og horn angår, kan du risikere en tur bag tremmer plus en pæn stor bøde.
ja ved jeg godt men som jeg skrev tedliger så vil jeg ikke bruge det på vejene men bare lidt gjeil til når jeg mødes med vennerne :) kunne aldrig finde på og bruge det på vejene :)
Det må heller ikke sidde på knallerten ;).
Brugeravatar
thedkgamer94
5. Rang
5. Rang

Jps skrev:
thedkgamer94 skrev:
Det må heller ikke sidde på knallerten ;).
på en måde jo fordi da det ikke er tændt under kørsel på det jo godt limer det på så genaralt er det lige som klister mærker :) som sagt bruger det kun på privat veje aldrig på offlinge veje :)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang

Stødte lige på denne, om at efterligne The Cops:
§ 131. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som offentligt eller i retsstridig hensigt udgiver sig for at have en offentlig myndighed eller offentlig bemyndigelse til en virksomhed, eller som uden offentlig bemyndigelse udøver en virksomhed, til hvilken en sådan kræves, eller vedblivende udøver en virksomhed, til hvilken retten er ham frakendt.

Stk. 2. Med bøde eller under særlig skærpende omstændigheder med fængsel indtil 4 måneder straffes den, som medvirker til, at en person, der er frakendt retten til at udøve en virksomhed, udøver denne.

§ 132. Med bøde straffes den, som forsætligt eller ved uagtsomhed på retsstridig måde benytter

1) kendetegn eller dragt, som er forbeholdt dansk eller fremmed offentlig myndighed eller militærpersoner,

2) kendetegn eller betegnelse, som er forbeholdt personer, indretninger og materiel, der er bestemt til at yde hjælp til sårede eller syge i krig, eller

3) kendetegn eller navn for mellemstatlige organisationer.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til efterligninger af de nævnte kendetegn, dragter og betegnelser.
Tror nu ikke den gælder helt for knægte på scootere med 2 små kina blink :lol:
Betjenten vil nok bare sige: "Se at få taget det lort af, nu!"
Brugeravatar
thedkgamer94
5. Rang
5. Rang

som kymconørden siger så tror jeg heller ikke at de gør det som du beskriver der de vil jo nok gi mig en lilie bøde og så sige få det afmonet og træk evt knallerten hjem? :)
Besvar