Hej. Jeg har en CPI Oliver City EU30 fra 2006, som jeg ikke kan få i gang igen efter den har stået stille i 5 måneder.
Jeg har indsnævret problemet til at der ikke kommer benzin til karburatoren. Jeg har prøvet nogle forskellige ting, men jeg kan stadig ikke finde fejlen.
Enten er det min benzinhane, eller karburator der fejler noget - tager jeg fejl?
Se nedenstående tegning, og læs mine erfaringer:
Hvis jeg sætter det sammen som på tegningen sker der intet.
Hvis jeg fjerner vacuum slangen og suger i den, sker der intet.
Hvis jeg fjerner vacuum slangen og puster i den, sker der intet.
Hvis jeg sætter vacuumslangen på den studs hvor benzinen skal komme ud, suger den benzin ind, men det lander jo det forkerte sted (mellem karburator og indsugningsstuds)
Er det meningen at benzinen skal presses ud af studsen, eller dannes der tryk i karburatoren så den suger det ud af studsen?
Ingen benzin til karburator?
- tryllerylle
- 1. Rang
- Køretøjer: 2006 CIP Oliver City EU30
- Kymconørden
- 11. Rang
- Køretøjer: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008
Re: Ingen benzin til karburator?
Hej.tryllerylle skrev:Er det meningen at benzinen skal presses ud af studsen, eller dannes der tryk i karburatoren så den suger det ud af studsen?
Hvis det er som på tegningen burde benzinen bare løbe frit ud af studsen på vacuum-hanen når der suges i vaccum-slangen.
Så det er ikke karburatoren der skal suge det ud, det bør løbe selv. Måske den hane er færdig, eller slangen/tanken er tilstoppet?
- tryllerylle
- 1. Rang
Okay. Jeg prøver med en ny benzinhane 

-
- 15. Rang
Når man holder et sug i vakuumslangen skal benzinhanen åbne også skal der komme benzin ud af benzinslangen indtil man stopper med at suge.
Der sidder et benzinfilter efter benzinhanen prøv også og det af og se om benzinen kommer ud når du suger på vakuumslangen.
Du kan eventuelt bruge en sprøjte hvis du har problemer med at suge hård nok, ikke at det skal kræve så meget sug men det kan måske være den sidder fast hvis den har siddet sådan i lang tid uden at være i brug.
Du kan købe sprøjter på apoteket, de passer vist meget godt i studsen til slangen.
Der sidder et benzinfilter efter benzinhanen prøv også og det af og se om benzinen kommer ud når du suger på vakuumslangen.
Du kan eventuelt bruge en sprøjte hvis du har problemer med at suge hård nok, ikke at det skal kræve så meget sug men det kan måske være den sidder fast hvis den har siddet sådan i lang tid uden at være i brug.
Du kan købe sprøjter på apoteket, de passer vist meget godt i studsen til slangen.
- tryllerylle
- 1. Rang
Jeg har skiftet benzinhanen, og det virker nu.
Det er bare mærkeligt, at den lige pludselig holder op med at virke, fordi den står stille i 4-5 måneder.
Mange tak for hjælpen
Det er bare mærkeligt, at den lige pludselig holder op med at virke, fordi den står stille i 4-5 måneder.
Mange tak for hjælpen