omregistrering af scooter

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
mrserious
2. Rang
2. Rang
Køretøjer: PGO big max 45km/t

omregistrering af scooter

Ulæst indlæg af mrserious »

Hej

Skal sælge min PGO Big Max 45, og har fundet en køber. Men nu bliver jeg i tvivl om, hvad der skal gøres, med hensyn til om-registrering.

Jeg kan finde alle papirer (manual, service-bog osv) men jeg blir i tvivl om jeg har sådan en registrerings-attest, som man får til en bil? Altså sådan et lille stykke papir.

Skal jeg omregistrerer med det samme, når køberen henter den? Eller kan jeg bare skrive i kvitteringen (jeg laver selvfølgelig en kvittering med underskrifter osv) at han skal gøre det inden for 1 uge fx?
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
Geografisk sted: Lolland

Re: omregistrering af scooter

Ulæst indlæg af Jps »

Hvis ikke du kan finde registreringsattesten, skal du ha' en ny hos Skat, før du kan sælge scooteren. Og omregistrering kræver jo så også, at reg.attesten er til stede.
Brugeravatar
mrserious
2. Rang
2. Rang

men kan jeg omregistrerer online med nem-id, uden at have reg-attesten? Så bliver den nye vel sendt til den nye ejer
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Køretøjer: Ivecar Plus 2023 kørt 10.000 km.
Geografisk sted: Lolland

Ulæst indlæg af Jps »

mrserious skrev:men kan jeg omregistrerer online med nem-id, uden at have reg-attesten? Så bliver den nye vel sendt til den nye ejer
Du skal selv skaffe en ny attest med dit navn på, og så give den til køber. Det var sådan det foregik, da jeg for nogle år siden købte en Runner SP. Her skulle ejer fremskaffe attesten, der var blevet væk. Du kan sikkert godt få en attest tilsendt ved at ordne det online, men den skal stadig være i dit navn.
Brugeravatar
mrserious
2. Rang
2. Rang

Har snakket med Skat, og man kan klare det på følgende måder

1. bestille en ny attest for 100kr. Får den tilsendt 2-8 dage senere

2. Møde op hos SKAT sammen med den nye køber (evt med en fuldmagt fra den nye køber, hvis det ikke er muligt for ham at komme med) og omregistrerer den. Han får den nye attest tilsendt
Besvar