(Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agility 50
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er
Jeg har fået testet min starte med et 45Ah batteri og den drejer kun langsomt rundt så der skal bare en ny til..
som tidligere nævnt var min udstødning noget skæv, så der var kun et ophæng der kunne nå, det knak for kun 2 uger siden og så hang potten kun i de 2 pindbolte... vupti 500-1000omdrejninger mere og mere trækkraft...
det var pokkers tænkte jeg, og jeg fik lige vores opretter til at svejse det knækkede beslag samme dag men således at potten hang ca. der hvor den faldt ned til, den trækker lidt bedre nu men stadig ikke optimalt
vi har lavet en komprisitions test og den viste 4.6 hvilket er meget lavt jeg tror den måske er lidt højere da det var bil udstyr vi brugte og det var lidt svært at få til at passe.
Planen er nu at jeg har 6 måneders pause fra scooteren pga kæresten skal i praktik og derfor skal jeg hente ungerne.
det betyder at scooteren bliver splittet komplet ad og renoveret helt igennem
jeg tænker en gang sandblæsning af stel og diverse metal dele + pulverlakering bliver godt
jeg har lige indkøbt en Giantco Stealth udstødning til 299,- som burde passe og det bliver sjovt at se hvor nemt det går.
jeg agter ikke at smide billeder op hele tiden men jeg vil fotodokumentere processen og smider nok 1-2 gange om måneden billeder op ( hvis der er nogen der vil ha billeder af noget specefikt må i gerne sige til )
som tidligere nævnt var min udstødning noget skæv, så der var kun et ophæng der kunne nå, det knak for kun 2 uger siden og så hang potten kun i de 2 pindbolte... vupti 500-1000omdrejninger mere og mere trækkraft...
det var pokkers tænkte jeg, og jeg fik lige vores opretter til at svejse det knækkede beslag samme dag men således at potten hang ca. der hvor den faldt ned til, den trækker lidt bedre nu men stadig ikke optimalt
vi har lavet en komprisitions test og den viste 4.6 hvilket er meget lavt jeg tror den måske er lidt højere da det var bil udstyr vi brugte og det var lidt svært at få til at passe.
Planen er nu at jeg har 6 måneders pause fra scooteren pga kæresten skal i praktik og derfor skal jeg hente ungerne.
det betyder at scooteren bliver splittet komplet ad og renoveret helt igennem
jeg tænker en gang sandblæsning af stel og diverse metal dele + pulverlakering bliver godt
jeg har lige indkøbt en Giantco Stealth udstødning til 299,- som burde passe og det bliver sjovt at se hvor nemt det går.
jeg agter ikke at smide billeder op hele tiden men jeg vil fotodokumentere processen og smider nok 1-2 gange om måneden billeder op ( hvis der er nogen der vil ha billeder af noget specefikt må i gerne sige til )
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er
Renovering Del 1.
Så startede projektet.
Værkstedet blev ryddet op som første ting, alt værktøjet kom på plads og så kom scooteren ind i varmen.
Dag 1. Eller skulle vi kalde det aften gik med lidt adskildelse, jeg har aldrig splittet en maskine helt ad før, så det tager nok noget længere tid end en øvet ville bruge
Bagenden er splittet og der er fundet en defekt del som skal skiftes indtil nu.
der er ikke så meget at sige om demonteringen andet end at maskinen ser herrens ud, mest pga skidt og møg.
så smider et par billeder op.. de taler for sig selv
Tanken er lavet, den er sandblæst grundet og lakeret og hænger pt til tørre på arbejdet. Der kommer billeder næste gang af den.
og et før billede fik jeg selvfølgelig ikke men den kan ses lidt på billedet nedenfor nr. 5
den havde meget overflade rust og så ikke specielt sund ud.
Støddæmperen bliver næste ting der taget hånd om.
og så skal jeg ha skaffet en ny bag lygte profil da den som der kan ses er temmelig meget defekt.
Så startede projektet.
Værkstedet blev ryddet op som første ting, alt værktøjet kom på plads og så kom scooteren ind i varmen.
Dag 1. Eller skulle vi kalde det aften gik med lidt adskildelse, jeg har aldrig splittet en maskine helt ad før, så det tager nok noget længere tid end en øvet ville bruge
Bagenden er splittet og der er fundet en defekt del som skal skiftes indtil nu.
der er ikke så meget at sige om demonteringen andet end at maskinen ser herrens ud, mest pga skidt og møg.
så smider et par billeder op.. de taler for sig selv
Tanken er lavet, den er sandblæst grundet og lakeret og hænger pt til tørre på arbejdet. Der kommer billeder næste gang af den.
og et før billede fik jeg selvfølgelig ikke men den kan ses lidt på billedet nedenfor nr. 5
den havde meget overflade rust og så ikke specielt sund ud.
Støddæmperen bliver næste ting der taget hånd om.
og så skal jeg ha skaffet en ny bag lygte profil da den som der kan ses er temmelig meget defekt.
Senest rettet af zzzzleepy 14. februar 2014 08:31, rettet i alt 1 gang.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11305
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er
Man kan ikke skille støddæmperen ad vel ?
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er
Jeg tror det ikke.. ihvertfald ikke uden at fuske lidt.. hvis det da overhovedet hjælper.. og det er lidt træls for vil både ha fjederen lakeret og resten rengjort.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er
Renovering Del 2.
Fjederen kan! skilles ad.
Det kræver bare en MEGET MEGET flad 19-20 eller 21 gaffel nøgle og så mulighed for at presse fjederen en lille smule sammen
jeg havde den presset sammen, men ku ikke få en normal størrelse gaffelnøgle derind.. derfor ved jeg heller ikke om det er 19, 20 eller 21
Det blev mig en smule for voldsomt mht det værktøj jeg havde gang i idag og pga tids begrænsning skete der ikke mere.
jeg tror vi sætter den i vores Tonspresser imorgen og presser det hele sammen. så sætter jeg 3-5 stk svejsetråd på fjederen for at holde den sammentrykket og så løfter vi presset.. så burde det være muligt at komme til møtrikken som sidder.
Jeg har lavet tanken færdig, samt en lille bøjle med en gummiklods til bagsædet ( når det er lagt ned )
jeg har splittet låsecylinderen komplet ad til tanken og gjort alt rent og gangbart igen og så har den fået et ordentligt skud syntetisk krybe fedt specielt til låse.
den var enormt irret og gik MEGET dårligt, det hjalp gevaldigt med et par pift Rost off.
Låsen fik jeg ikke billeder af da den blev lavet lidt i smug på arbejdet
her er lige et par billeder af resultaterne.
Fjederen kan! skilles ad.
Det kræver bare en MEGET MEGET flad 19-20 eller 21 gaffel nøgle og så mulighed for at presse fjederen en lille smule sammen
jeg havde den presset sammen, men ku ikke få en normal størrelse gaffelnøgle derind.. derfor ved jeg heller ikke om det er 19, 20 eller 21
Det blev mig en smule for voldsomt mht det værktøj jeg havde gang i idag og pga tids begrænsning skete der ikke mere.
jeg tror vi sætter den i vores Tonspresser imorgen og presser det hele sammen. så sætter jeg 3-5 stk svejsetråd på fjederen for at holde den sammentrykket og så løfter vi presset.. så burde det være muligt at komme til møtrikken som sidder.
Jeg har lavet tanken færdig, samt en lille bøjle med en gummiklods til bagsædet ( når det er lagt ned )
jeg har splittet låsecylinderen komplet ad til tanken og gjort alt rent og gangbart igen og så har den fået et ordentligt skud syntetisk krybe fedt specielt til låse.
den var enormt irret og gik MEGET dårligt, det hjalp gevaldigt med et par pift Rost off.
Låsen fik jeg ikke billeder af da den blev lavet lidt i smug på arbejdet
her er lige et par billeder af resultaterne.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit
Renovering Del 3.
Dagens progress var lidt begrænset, møg dag på arbejdet og ikke mere tid til rådighed.
bagagebæren og støddæmperen blev beaejdet idag.
Støddæmperen kom i sandblæseren som den var ( passede godt på ikke at ramme selve stemplet ) og tog fjederen på langs.
det var primært for ikke at sku holde på et rustent stykke metal i forbindelse med adskildelse som der er billeder af nedenfor.
svejsetråden var forresten alt for kraftig til at arbejde med så vi brugte 5-6 strips og det gik super nemt med tons presseren.
vil se om jeg ikke kan lave et billede eller 2 når jeg skal samle den igen.. der skal jeg presse fjederen sammen alene i presseren og så igen stripse den op.. så den kan komme på støddæmperen igen.
Bagagebæren var meget kraftigt pulverlakeret og det sat pokkers godt fast så den blev kun delvist sandblæst, den fik over det hele så overfladen er ru og klar til ny lak osv, men kun i dybden hvor der var rust.
Dagens progress var lidt begrænset, møg dag på arbejdet og ikke mere tid til rådighed.
bagagebæren og støddæmperen blev beaejdet idag.
Støddæmperen kom i sandblæseren som den var ( passede godt på ikke at ramme selve stemplet ) og tog fjederen på langs.
det var primært for ikke at sku holde på et rustent stykke metal i forbindelse med adskildelse som der er billeder af nedenfor.
svejsetråden var forresten alt for kraftig til at arbejde med så vi brugte 5-6 strips og det gik super nemt med tons presseren.
vil se om jeg ikke kan lave et billede eller 2 når jeg skal samle den igen.. der skal jeg presse fjederen sammen alene i presseren og så igen stripse den op.. så den kan komme på støddæmperen igen.
Bagagebæren var meget kraftigt pulverlakeret og det sat pokkers godt fast så den blev kun delvist sandblæst, den fik over det hele så overfladen er ru og klar til ny lak osv, men kun i dybden hvor der var rust.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11305
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit
Så kunne man skifte fjederenshårdhed uden at skulle købe en helt ny støddæmperenhed.
Hvis ellers man kan få løse fjedere.
Det kunne da være interesant nu hvor nogle scootere har meget hårdt affjedring.
Kan du se hvordan det er samlet der hvor stangen går ind ?
Om metalrøret er mast sammen i enden eller om det er en pakning der kan drejes ud.
Hvis ellers man kan få løse fjedere.
Det kunne da være interesant nu hvor nogle scootere har meget hårdt affjedring.
Kan du se hvordan det er samlet der hvor stangen går ind ?
Om metalrøret er mast sammen i enden eller om det er en pakning der kan drejes ud.
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit
Den ligger på arbejdet men jeg kigger og taget lige en masse billeder på mandag
- zzzzleepy
- 9. Rang
- Indlæg: 382
- Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
- Køretøjer: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.
Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit
Nå fandt da lige ud af selve støddæmperen er defekt
så der bliver nok ikke gjort så meget mere ved denne her
jeg smider billeder op af den senere idag dog.
så der bliver nok ikke gjort så meget mere ved denne her
jeg smider billeder op af den senere idag dog.
-
- 15. Rang
- Indlæg: 11305
- Tilmeldt: 11. april 2010 11:30
Re: (Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agilit
Hvad er der i vejen med den ?