I år (og sidste år) er hjemmesidens hosting og domæne blevet betalt af andre end mig der laver hjemmesiden. Det lader til at GYS har betalt regningen på 927,- kroner i år og så har andre i skrivende stund (Lørdag den 13. juli 2024) overført i alt 655,- kroner til GYS. Jeg har ikke selv mulighed for at vise hvem der har opført penge til hvem og hvor meget da jeg ikke er en del af det, jeg kan bare se at regningen er blevet betalt. Så det er vist noget med at stole på hinanden.
Hvis du har lyst til at hjælpe med betalingen så læs forumemnet Betaling af hosting/domæne (2024). Så giver GYS vist løbende opdateringer om overførsel af penge.
Scootergrisen
Snak om scooter og knallert og få hjælp til at lave dit køretøj
Efter at have købt en brugt PGO T-rex for 14 dage siden, har jeg brugt meget tid på at skille den fuldstændig ad, udskifte div. del og derpå samle den igen, i dag fik jeg så taget den først tur, var sku noget af en sløv oplevelse op ad bakke og i modvind, inden længe havde jeg 20 biler i røven da den kun kunne trække sig op på omk. 35 km/t, lige ud går det fint nok, men jeg vil have lidt mere skub i den op ad bakke og i modvind. Jeg har fjernet skiven, hvilket ikke betød det helt stor, vil helst ikke ud i for mange ulovlige ændringer, men tænkte at der sidder en ældre udstødning på med begrænsning i. Så mit spørgsmål er simpelthen om nogle af jer kloge hoveder kan anbefale mig en god billig udstødning uden begrænsninger i og kan jeg overhovedet kører med sådan en på uden at skulle ændre alt muligt og i givet fald vil det give noget mere krudt i røven på den med et skift ????
Du kan prøve og se om der sidder en tragt under indsugningsstudsen.
Kunne forstille mig det ville hjælpe med at komme op af bakke hvis den blev fjernet.
Tragten skulle den sidde oppe ved luftfilteret (skjoldet) eller i den modsatte ende af røret ?? og i givet fald, fjerner jeg denne, skal jeg så ændre på dysser mv...?
OK - Det er da et forsøg værd, TAK for hjælpen. Men hvad er din holdning til udskiftning af udstødning til en som ikke har begrænsninger i, vil det betyde noget og kan det lade sig gøre ??
Alle begrænser betyder noget.
Men jeg ved ikke hvor meget udstødningen har at sige.
Jeg ville starte med at gøre variatoren og indsugningen udbegrænset.
scootergrisen skrev:Under indsugningsstudsen.
Jeg tror ikke du skal ændre på dysen fordi den sidder efter karburatoren så den justere både benzin og luft lige meget.
pgo_tragt_under_indsugningsstuds.jpg
Den påvirker stort set ikke benzinen, så når tragten fjernes og der kan suges mere luft skal man vist nok et par numre op i dyse, hvis jeg husker rigtigt.
To-taktere er jo også lidt mere sårbare med hensyn til benzinblanding og overophedning.
Har nu besluttet mig for at købe denne http://scootershop.dk/produkter/87-udst ... -fri-fart/ som skulle Passer til alle årgange, dog skal man åbenbart på nyere modeller (2004 ->) afmontere friskluftsystemet og blænde vacuumslangen til systemet af og så er mit spørgsmål hvordan gør man det bedst muligt ? og hvilken konsekvens bliver der af at blænde den ?