Hvilken udstødning ??

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

Hey.....

Efter at have købt en brugt PGO T-rex for 14 dage siden, har jeg brugt meget tid på at skille den fuldstændig ad, udskifte div. del og derpå samle den igen, i dag fik jeg så taget den først tur, var sku noget af en sløv oplevelse op ad bakke og i modvind, inden længe havde jeg 20 biler i røven da den kun kunne trække sig op på omk. 35 km/t, lige ud går det fint nok, men jeg vil have lidt mere skub i den op ad bakke og i modvind. Jeg har fjernet skiven, hvilket ikke betød det helt stor, vil helst ikke ud i for mange ulovlige ændringer, men tænkte at der sidder en ældre udstødning på med begrænsning i. Så mit spørgsmål er simpelthen om nogle af jer kloge hoveder kan anbefale mig en god billig udstødning uden begrænsninger i og kan jeg overhovedet kører med sådan en på uden at skulle ændre alt muligt og i givet fald vil det give noget mere krudt i røven på den med et skift ???? :crazy:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan prøve og se om der sidder en tragt under indsugningsstudsen.
Kunne forstille mig det ville hjælpe med at komme op af bakke hvis den blev fjernet.
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

Tragten skulle den sidde oppe ved luftfilteret (skjoldet) eller i den modsatte ende af røret ?? og i givet fald, fjerner jeg denne, skal jeg så ændre på dysser mv...?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Under indsugningsstudsen.
Jeg tror ikke du skal ændre på dysen fordi den sidder efter karburatoren så den justere både benzin og luft lige meget.
pgo_tragt_under_indsugningsstuds.jpg
pgo_tragt_under_indsugningsstuds.jpg (25.44 KiB) Vist 8275 gange
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

OK - Det er da et forsøg værd, TAK for hjælpen. Men hvad er din holdning til udskiftning af udstødning til en som ikke har begrænsninger i, vil det betyde noget og kan det lade sig gøre ??
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Alle begrænser betyder noget.
Men jeg ved ikke hvor meget udstødningen har at sige.
Jeg ville starte med at gøre variatoren og indsugningen udbegrænset.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Under indsugningsstudsen.
Jeg tror ikke du skal ændre på dysen fordi den sidder efter karburatoren så den justere både benzin og luft lige meget.
pgo_tragt_under_indsugningsstuds.jpg
Den påvirker stort set ikke benzinen, så når tragten fjernes og der kan suges mere luft skal man vist nok et par numre op i dyse, hvis jeg husker rigtigt. :mrgreen:
To-taktere er jo også lidt mere sårbare med hensyn til benzinblanding og overophedning. :mrgreen:
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af Katana »

Denne udstødning er vist den billigeste udstødning til PGO : http://www.speedline.dk/da/scooter/udst ... -ia-r1171/

Jeg har ingen erfaringer med udstødningen.
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

Tak for alle svar, jeg prøver mig lidt frem når vejret tillader det :-)
Brugeravatar
muzmuz
2. Rang
2. Rang
Indlæg: 12
Tilmeldt: 12. januar 2014 18:45
Scootere: PGO T-REX 50cc - 2006 - 11.500 km

Re: Hvilken udstødning ??

Ulæst indlæg af muzmuz »

Har nu besluttet mig for at købe denne http://scootershop.dk/produkter/87-udst ... -fri-fart/ som skulle Passer til alle årgange, dog skal man åbenbart på nyere modeller (2004 ->) afmontere friskluftsystemet og blænde vacuumslangen til systemet af og så er mit spørgsmål hvordan gør man det bedst muligt ? og hvilken konsekvens bliver der af at blænde den ?
Besvar