kymco udstødning

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ok, som smed har du jo klart visse fordele :thumbup:
Men ja, så vil jeg tro at den passer. Noget med at øge hulafstanden ca 10mm på en måde.
Manifolden passer i hvertfald, og selve vinklerne og rør-bukkene bør osse passe, da motorene ellers stort set er ens.

Men så er der jo holderen til bagskærmen, og det er måske kun agility der bruger det system?
Baotian gør fx. ikke, så det vil mangle. Og selv på denne uorginale Agility udstødning, sad beslaget galt.
Så selv om den er specielt til Agility, kan man åbenbart komme ud for der skal fifles lidt alligevel.
IMGP1006.JPG
Og så bemærkede jeg at selv om den passer, er der en lille forskel på manifolden.
På begge Kymco-udstødninger stikker selve for-røret lidt frem gennem manifolden og fanger hullet i topstykket. Baotian manifolden er helt flad og har ikke dette fremspring. Om det skulle have den store betydning er jeg ikke helt klar over.
IMGP1000.JPG
Men ellers kunne Smeden sikkert stifte en passende rør-stump på, hvis noget skulle vise sig at drille uden :thumbup:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af Kymconørden »

MSJ1982 skrev:SAtans så skal jeg jo æde en hat :(
Nej nej da, en hel hat er i overkanten. Den passer jo.(næsten) Man ville sikkert kunne sætte den på med bare en bolt og så køre afsted.
Så en meget lille-bitte marcipan-hue må da være rigeligt :lol:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis man bruger en ring som pakning så er det vel godt røret er lidt fremskudt.
Ellers hvis det er helt fladt så kan man vel ikke rigtig få en ringpakning på.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja det kunne da blive noget af en udfordring, for så kan ringpakningen jo ikke sidde på selve udstødningen (fremspringet) når man samler det. I stedet skal pakningen så sættes op i den passende udboring i topstykket først, og har det nok med at falde ud når man er liiige ved at være på plads :evil:
Og undlader man helt ringpakningen, og kun bruger en flad, vil der opstå et uheldigt hulrum mellem top og manifold, der hvor den ellers skulle ha siddet.
Måske lidt fedt kunne holde ringpakningen på plads i toppen mens man samler det?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg ikke fulgt med i emnet men hvis du har en udstødning med flad tilslutning kan det så ikke være fordi den er til en anden motor, en 2 takt som måske mest bruger flad pakning.
På mit topstykke ville det nok ikke gå så godt og brug flad pakning. Anlægsfladen er ikke sleber flad. Der er sådan nogle støberille.
Billede
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja det er da rigtigt, en flad pakning dur slet ikke på Kymco toppen. Så der er ingen anden vej end at bruge ringpakningen uanset om manifolden er flad eller har fremspring.
På den originale Baotian udstødning er manifolden flad, og ringpakningen sidder heldigvis fast oppe i toppen.
Her ses i øvrigt en Kymco udstødning og top med udboringen/forsænkningen hvor ringpakningen skal sidde.
IMG_0302.JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Gad vide hvordan folk for sæt ringpakning på hvis den er flad.
Syntes det er svært nok når der er rør pakningen kan sidde omkring.
Jeg havde købt en ny pakning også sat den på men så larmede den da jeg startede motoren og det var fordi pakning havde sat sig skæv også fik jeg lige mast den svær fordi man kan ikke rigtig se noget når man sætte det på.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Godt spørgsmål, for det må skisme være noget roderi når den ikke har røret at hænge på. Og JA, det er besværligt nok selvom den har det. Har osse mast en pakning defekt, fordi den liiige kom forkert på :evil:

Nu den er afmonteret, fangede jeg lige hullet/fladen på Baotianen, altså BT49QT topstykke, og den har helt ren flade og kan åbenbart både bruge flad og ringpakning. Hvor Kymco kun tar ringpakning.
Det bliver da mere og mere forvirrende :crazy:
IMG_0308.JPG
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Jeg bruger altid lidt silikone og sætter ringpakningen i fordybningen, op skruer udstødningen på :)
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: kymco udstødning

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Til emnet Kymco Udstødning, er her hvad der skulle til før en Silent Pro kom til at sidde på en Agility.
"Til Agility" står der nemlig på T-Hansen siden, men ikke helt :evil:
Silentpro2.jpg
Silentpro2.jpg (8.73 KiB) Vist 6180 gange
Manifolden, eller hvad den hedder, var hverken flad eller med fremskudt rør, men en skæv mellemting. Den blev filet flad.
Silentpro.jpg
Silentpro.jpg (64.02 KiB) Vist 6180 gange
Det øverste hul på udstødningen skulle files ca 10mm for at passe. Samme problem med den dumme "hul-afstand".
Der er i øvrigt heller ikke beslag til Agilitys bagskærm, men det kan vist lige gå uden.
Mont.jpg
Mont.jpg (54.49 KiB) Vist 6180 gange
Og fordi den mangler det fremskudte rør på manifolden, måtte jeg lægge en passende alu-ring med op i pakningen for at få en god overgang ud i udstødningen.
Ex-porting.png
Ex-porting.png (252.86 KiB) Vist 6180 gange
Uden alu-ringen kørte den mærkeligt, og havde lidt problemer med at ta gassen i de helt lave omdrejninger og lissom haltede lidt i starten. Som om den kløjs lidt i det.

Til under halv pris, i forhold til en original, kan man altså forvente lidt ekstra-arbejde før det dur.
Men alt i alt, en fin lydsvag udstødning med klart bedre præstationer en den gamle standard. :thumbup:
Besvar