Et slag for Samle-muffer.

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Et slag for Samle-muffer.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Jeg må da lige slå et slag for den absolut hurtigste, nemmeste, sikreste og mest fleksible måde at samle ledninger på!
I over 3 år har disse 12 gennemsigtige muffer holdt sammen på lednings-nettet både sommer og vinter. Og nu hvor de kommer frem i lyset, må de siges at være i fin stand. (smart de er gennemsigtige og nemt kan skiftes)
De har siddet højt og tørt bag fronten, og det er flot at end ikke luftfugtigheden har påvirket dem. De sidder efterhånden mange steder, og det er herlig nemt lige at tilslutte/rode/ændre noget på lednings-nettet når det er samlet med muffer. Efterhånden stoler jeg næsten mere på en velspændt muffe, end på et fladstik.
Ulempe: Een eneste dråbe saltvand og de gror helt sammen.
IMG_0205.JPG
Brugeravatar
MSJ1982
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 297
Tilmeldt: 30. juni 2010 20:49
Scootere: Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 63 ccm - 10.100 Km.
Giantco Sprint (under renovering)
Geografisk sted: Lolland

Re: Et slag for Samle-muffer.

Ulæst indlæg af MSJ1982 »

Jeg bruger dem osse selv ved stikket fra Statoren :)
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Et slag for Samle-muffer.

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Jeg sidder og lodder og bruger krympeflex...

:lolno: :mrgreen:

tror jeg da bare at jeg dropper fra nu af så :thumbup:
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Et slag for Samle-muffer.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

MSJ1982 skrev:Jeg bruger dem osse selv ved stikket fra Statoren :)
Sådan skal det være. Hurtigt, nemt, holdbart.
Og hvad ville du ellers ha gjort? Hvis stikket nu er så surt og irret, eller smeltet eller mast, skal man så til at klippe det af, finde nyt, og få klemt nye terminaler på ledningerne og så samle det igen? No way :wtf:
Jeg har dem osse på tændspole, starter, stel til blok, håndvarme, horn mm.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Et slag for Samle-muffer.

Ulæst indlæg af Kymconørden »

zzzzleepy skrev:Jeg sidder og lodder og bruger krympeflex...

:lolno: :mrgreen:

tror jeg da bare at jeg dropper fra nu af så :thumbup:
Men for faen det ser tjekket og prof ud med lodning og krypeflex, og er vel osse noget af det bedste.
Det kan man ikke ligefrem sige om mufferne, de ligner virkelig noget sjusket hjemme-fuskeri.

Det første Falck-manden sagde da han engang kikkede ned på min motor: "Hva er det for noget klam-huggeri det der?" og pegede på mufferne til tændspolen. Ha ha, mage til frækhed. Men han har jo ret, det ligner lort :lol:
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Et slag for Samle-muffer.

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Arbejder hos Volkswagen og vi har Audi service ( jeg er reservedels mand ) hvis de skal samle en ledning på en audi hedder det lodde og krympeflex samlemuffer er forbudt og så ryger garanti'en

derfor er jeg nok lidt miljø skadet men dermed ikke sagt at samle muffer er en dårlig ting! :D
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Et slag for Samle-muffer.

Ulæst indlæg af Baddi »

Grunden til at man sjældent bruger det sådan nogle steder som scootere er jo at strømmen vil kunne kortslutte hvis man skulle være så uheldig at fugt forbandt en minus og en plus når de ligger så tæt på hinanden. :mrgreen:

Jeg bruger som regel kabelsko og så ombinder dem med isoleringsbånd. Hvis man så vil have ledningen til at sidde ekstra godt fast kan man lodde ledningen fast på kabelskoen efter man har klemt den sammen, så er det rigtig nemt. I hvert fald meget nemmere end at lodde to ledninger sammen mener jeg. :mrgreen:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Et slag for Samle-muffer.

Ulæst indlæg af Jps »

Baddi skrev:Grunden til at man sjældent bruger det sådan nogle steder som scootere er jo at strømmen vil kunne kortslutte hvis man skulle være så uheldig at fugt forbandt en minus og en plus når de ligger så tæt på hinanden. :mrgreen:

Jeg bruger som regel kabelsko og så ombinder dem med isoleringsbånd. Hvis man så vil have ledningen til at sidde ekstra godt fast kan man lodde ledningen fast på kabelskoen efter man har klemt den sammen, så er det rigtig nemt. I hvert fald meget nemmere end at lodde to ledninger sammen mener jeg. :mrgreen:

Bruger stortset samme fremgangsmåde, som dig Baddi :) Samlemuiffer er ikke så smarte at bruge, efter min mening. I hvert fald ikke på de mest udsatte steder, på en scooter. Næ så hellere kabelsko og isoleringstape, eller til nød krympeflex. :D
Besvar