(Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agility 50

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

(Renovering proj igang fra s.2) ZzZzleepy's Kymco Agility 50

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Hej

Her vil jeg så prøve at holde lidt info omkring min scooter og samle alt det jeg har leget med igennem tiderne.
Jeg havde Puch Maxi P som 15-16½årig, og fik derefter en Yamaha BW's 50 30'er komplet begrænset til jeg fyldte 18.

Styr+2 hjul var min viden om scooter da jeg som 30årig igen hoppede på "vognen" og havde aldrig skruet i en før.
Dog har jeg fået enormt meget mere indsigt i motoriserede køretøjer da jeg har arbejdet med det i 8 år nu. ( Reservedele til Volkswagen )


Min Maskine er en Kymco Agility 50, fra 2006 og det er en 45km/t model
Den pendler 50km om dagen 5x om ugen.

Jeg købte den November 2012 brugt med 7500km på bagen
Der fulgte et glat gliderør med, så den har kørt delvist ubegrænset før mig.

Der manglede dæksel i sæderummet til karburatoren, og dækslet til stelnummeret foran var defekt.

Disse 2 ting blev lyn hurtigt købt ind og sat på.

(Jeg tilføjer flere indlæg med de ting jeg har lavet på den hen ad vejen, har desværre været lidt uheldig med den så magter ikke at skrive det hele lige nu) :mrgreen:
Senest rettet af zzzzleepy 14. februar 2014 08:30, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Kort tid efter jeg købte den ( Mener det var Januar det skete ) gik der hul på det lille rør ved SLS systemet
Den begyndte at lyde som en skrumpet Harley men ikke på den fede måde desværre :roll:

Det blankte rør der sidder på ventildækslet.
http://www.speedline.dk/da/scooter/vent ... p-bt14733/

Jeg købte et originalt og det blev smidt på og så forsvandt Harley lyden igen :)
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Min kæreste kørte i en periode på maskinen fra omkring Januar 2013 og et par måneder,
hun er desværre ret lille og maskinen noget stor til hende.. kombineret med plastik dæk og møg dårligt vejr = 2x styrt

Det gik ud over sidespejlet i højre side, håndbremse grebet blev bøjet ( forsøgt oprettet men knækkede kugle enden af )
fodpladen fik et stort og træls knæk og udstødningen blev lidt skæv.

Hun havde det meget dårligt med at køre på den, og da vi omsider fik skat tilbage købte vi en Venus 2 til hende ( også en 45 ) det gik væsentligt bedre :)

jeg overtog den igen fik jeg det glatte gliderør smidt i og kunne spare 8 minutter kørsel til arbejde.. og så satte forbremsen sig.. kalibren skulle gøres gangbar, men pga en masse ting ( vi har også 2 børn ) tog det relativt lang tid ( 1-1½ mdr ) før jeg fik det helt fikset, imens stod maskinen på mit lille værksted med en strips på bremsen
det kan de så ikke tåle i så lang tid for den lille membran der lukker for bremsevæsken døde... det møg kan ikke købes løst så var jeg på den igen.. ledte og leder og penge var der næsten ingen af..
så kom en mekaniker lærling med et komblet SR50 greb+beholder og den passede på og så kunne den såmen køre igen!

jeg kunne dog ikke få den til at bremse ordentligt.. den tog fat men ikke meget..
der gik ca. 3-4 uger så gik forhjuls lejerne og det ene var så ødelagt at kuglerne var rystet ind i hjulet hen over mellem røret og havde "gravet" riller i det.. et sted knak det da jeg hev det ud.
der kom nye SKF lejer i og den kunne køre igen.
og sørme om den ikke også kunne bremse nu! lejerne havde rystet så meget at det havde skubbet stemblet tilbage igen under kørsel. :wtf:

Det blev sommer og i sommer ferien pillede jeg startermotoren af maskine og splittede den ad.. gjorde den rent og gangbar smed den på igen og så startede den super fint!... det holdt lige præcis 2 uger så var den helt død igen.
men den kunne da køre.

(Fortsættelse følger)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kunne i ikke mærke på bremsegrebet hvis stemplet blev skubbet tilbage hele tiden ?
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Nej det var faktisk ikke at mærke, der har muligvis været liiiiiige knap nok væske på så det har haft lidt for nemt ve at komprimere
Både mekanikerne på mit arb og jeg selv var også noget overrasket :)
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Så fik jeg lidt tid og lyst til at skrive lidt igen.

Efter sommeren fik jeg lyst til at prøve at få den til at køre længere på literen,
det som hjalp mest var at sætte en strips på accelerations pumpen + den tap som gasspjælden rammer udvendigt på karburatoren således at man bare ikke ku give mere end ca. 80% gas.
Det gav mig vel en 7km/L bedre økonomi, men den blev også lidt langsommere og så begyndte temperaturen udenfor at falde,
så en dag for der en djævel i mig hvilket resulterede i ubegrænset CDI og alle øko tiltag var fjernet igen, større dyse og mere luft
den rendte så omkring 65 på lige vej ifølge gps.

Der gik nok 1-2 måneder så begyndte den at blive sløv i betrækket.
bakker osv ville den bare ikke og her snakker vi fra de 55-65km/t ned på 30km/t ( gps )
Jeg har så prøvet alle tiltag jeg og mange forskellige folk kunne finde på
en dag finder jeg ud af min udstødning begynder at larme mere og mere og tænker så for pokker.. nå jeg piller den lige af renser lakker og montere igen med ny pakning.
her får jeg knækket en pindbolt og ender med at afmontere hele motoren for at ta den med på arbejde hvor vi for den gamle bolt boret ud, et nyt gevind fikset og ny bolt i.
Senest rettet af zzzzleepy 1. februar 2014 23:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

og sidste indlæg før jeg er ved dags dato ( opdateres også senere )
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Der er blevet monteret en ladeindikator fra Ctek som også passer på min Ctek lader således at jeg kan se om maskinen egentlig lader eller hvad den gør! :D også dejligt at ha et fast stik til at lade den op med hvis det skulle være nødvendigt.

Der er lavet varme i mine håndtag ud fra Kymconørdens smarte ide med 1 halogen pære i hver ende af styret.
først lavede jeg det med et ekstra batteri i sæde kassen, det skulle dog lades hver dag og det tog faktisk over 5 timer, for at give 1 time og 20 minutters varme hvoraf de sidste 15 minutter var meget svagt.
jeg har derfor efterfølgende sat det direkte til scooterens el-net og har lavet en fin lille On/Off kontakt ca. 10cm fra min venste knæ, den er nem at komme til under kørsel og da den er med lys i når den er tændt er det også nemt at huske at få det slukket :)


Min dejlige kæreste har fået et lille job med 24 timers vagter hos en handicappet, så lige pludselig var der råd til at jeg kunne forkæle Agility'en lidt

Iridium tændrør ( Købt ved http://www.iccom.dk/shop Sindsyg go service og fragten blev 16kr ikke 80 som de skriver på siden )
Naraku 31.000volt tændspole ( Købt ved Speedline )
3 stk nye Styr til variomatic skålen ( Speedline )
1 stk ny Kilrem Dayco 18x743 ( Speedline )

Jeg havde håbet på at den ville være lidt mere villig på toppen med pga spolen og tændrøret.
men det gav faktisk intet.. jo den blev langsommere... jeg går ud fra det er pga remmen er lidt bredere ?

Dog blev motoren mere rolig.
Den havde et sted omkring 1/2 - 2/3 gas hvor den gerne lige ville markere sig med at tabe pusten et kvart split sekund.. dette er så godt som forsvundet nu.

Jeg skal ha et bil batteri med hjem fra arbejde en af dagene for at teste om det er mit scooter batteri der ikke kan magte El-starteren eller om starteren vitterligt er døden nær, jeg fik den lige igang en enkelt gang idag efter den havde ladet hele natten, men det var som om der ikke var mere power derefter. et 12volt 45ah skulle ku klare et par tests :mrgreen:
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af Jps »

Ang. elstarteren, er det et kendt fænomen, at den ikke altid er virksom når det bliver koldere i vejret.
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: ZzZzleepy's Kymco Agility 50 2006'er

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Ja hvis det bare var vejret.. men jeg har bøvlet med den siden forår.. så det er nok ikke vejret i mit tilfælde :(
Besvar