Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Jps »

balle skrev:
Jps skrev:Du har så også fået en betinget frakendelse af førerretten, i 3 år. Hvilket vil sige, at hvis du bliver taget i en ny ulovlighed, så ryger knallerten, plus at du så ikke må køre knallert i 3 år.

Underligt, at der ikke også står betinget konfiskation af knallerten, eller hvad?

Venligst Erik.
Der findes ikke noget, der hedder betinget konfiskation af knallert, i loven. Men det sker jo ganske automatisk 2. gang (som du jo ved ;) )
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I det sidste stykke tid har forbremsen ikke ville give helt slip.
Den har kunne bremse fint men når man så gav slip på bremsegrebet så gik stemplet i bremsecaliperen ikke lidt tilbage som det skal så hvis man løftede forhjulet og prøvede og dreje det rundt så var det ret stramt, man kunne godt køre men topfarten var lidt lavere.

Så jeg har undladt at bruge forbremse, og hvis jeg kun til at gøre det så måtte jeg stoppe og presse ind på kaliperen så den gad slip.

Nu har jeg lidt haft kaliperen af og tog gummibeskytteren af som sidder omkring stemplet og kaliperen og der var en del hvidt pulver som jeg også har set på en anden scooter engang hvor bremsen også var stram.

Nu ville det være bedst og skille den helt ad men jeg prøvede og rense den lidt og sprøjte lidt WD-40 omkring og rense noget mere og køre stemplet ind og ud en del gange. Nu er bremsegrebet godt nok blevet en del svampede og grebet går næsten hele i bund så jeg ved ikke om der er kommet luft ind i systemet eller hvad.

Nu er det jo snart snevejr med vand og sne og tøsne og salt og kulde så hvis man skal lave noget på sin scooter så er det bedst at lave det nu inden det bliver mere koldt fordi ellers er det bare endnu mere besværligt at lave det.

Min udstødning er godt blevet vildt meget rusten.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Min Agility fik det samme problem, og jeg gjorde præcis som du lige har gjort. Det har virket lige siden :thumbup:
Ja, du har nok haft stemplet så langt ude at bremsevæske-beholderen er løbet tør og den vej har trukket luft ind.
Husk: Godt med WD-40 eller varme på udluftnings-skruen, så den ikke knækker!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du da oplevet at den har knækket sådan en udluftningsskrue ?
Det ville være lidt kedeligt hvis den gjorde.

Det kan da godt være der er kommet luft ind der hvor hvor jeg pumpede med bremsegrebet.
Fordi jeg kunne blive ved med at pumpe uden at stemplet kom for langt ud.
Men hvis det er tilfældet at der er kommet luft ind oppe øverst kan det så ikke komme tilbage op i beholderen eller skal man absolut have det pumpet hele vejen ned til kaliperen og ud af udluftningsskruen ?

Var der også hvidt pulver på din ?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, et par gange er sådan en skrue knækket. (Jeg var ung og havde ikke lært at bruge WD eller varme). De bliver jo aldrig løsnet, så de har go tid til at gro rigtig fast, og så er der hul igennem hvilket gør dem ekstra svage.
Der sad osse en masse hvidt pulver-noget på mit. Da stemplet var løsnet og renset, fyldte jeg en masse dråber motor-olie ind bag pakningen inden jeg lukkede.
Hvis stemplet kom så langt ud at grebet ikke kunne skubbe det længere, har beholderen været tom og suget luft.
Måske hvis du prøver at trykke stemplet helt i bund i kaliperen, luft-bobblen vil komme ud i beholderen igen sammen med væsken?
Brugeravatar
zzzzleepy
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 382
Tilmeldt: 18. juni 2013 18:58
Scootere: Kymco Agility 50 - 45km/t Årgang 2006, Trip: 15.300km
Komplet Renovering påbegyndt d. 1-2-2014 og 6mdr frem eller til færdig.

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af zzzzleepy »

Det hvide pulver er aluminiumet der irre.. børst/krads/skrab/slib det væk ( men self ikke for voldsomt )
Jeg havde et voldsomt eventyr med at få min udluftet

Har du et stykke gennemsigtig slange på udlufter skruen ( ned i en flaske eller beholder ) ?
Så kan du se om der er bobler i den væske der kommer ud.

husk at beholderen oppe ved styret aldrig må komme under ½ fuld.

en af vores mekanikere åbnede lidt for skruen pumpede ikke men holdt grebet langsomt indtil det var i bund.. strammede skruen.. slap grebet og forfra indtil der sku hældes væske på og til sidst blev det hårdt ( dvs det tog ikke sååå mange gange )
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Lorte scooter.
Den vil ikke starte her i regnvejr. Har stået og kørt med el starteren så meget at batteriet ikke kan mere.
Så nu står den til opladning.

Det er en løs forbindelse et sted, det plejer også gerne og vise sig i regnvejr men jeg gider bare ikke rode med det elektriske mere.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Kymconørden »

For nederen :thumbdown:
Og gode råd om stel-forbindelser og løse stik behøver du jo nok ikke.
Men har du efterhånden prøvet alt muligt og den stadig driller i regn/fugt, var det i mit tilfælde Cdien! Den drillede osse i fugt og nægtede til sidst helt når det regnede. Jeg havde prøvet at bytte med anden spole, kabel, tændrør, pickup og alt muligt uden held. Det viste sig at være Cdien der ikke kunne lide fugt mere, for når den kom ind på radiatoren 15 minutter kunne den gniste fint igen.
Du kunne prøve at varme/tørre din cdi og se om den så kan starte.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Gider snart ikke at rode med den mere. Også fordi jeg ikke har opdelt plads til det og dårlig belysning og nu er det jo koldt så er det ikke så sjovt.
Man bliver træt af og tage de samme skjold af igen og igen hver gang man skal ind til noget.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, kender det udemærket. Sommetider har man bare lyst til at kyle hele lortet i skralderen og smække låget. Sådan! slut med det gamle sure skrammel! :evil:
Besvar