![Weeping :weeping:](./images/smilies/weeping.gif)
For noget tid siden på vej op i fart, begyndte den pludselig at "brumme" fra luft-filteret højere end normalt, men jeg kunne ikke finde nogle fejl. Brummeriet blev ved, og olieforbruget begyndte at stige markant. Fra ca 80ml pr 500km til ca 500ml pr 500km. Kompressionen forsvandt også et par gange ved koldstart, men kom igen, efter et par slag på ventilerne med gummi-hammeren. Da kompressionen forsvandt igen forleden, og med det syge olieforbrug den var oppe på, splittede jeg den ad.
Hvorfor ridsen er opstået ved jeg ikke, måske fordi stemplet har været ude og i igen.(og det må man ikke siger nogle). Eller en varme skade måske, for den er blevet udsat for nogle forsøg og roderi med blandingsforholdet i den periode. Men hvorfor olieforbruget steg, er der jo tydelige spor af, og hvorfor kompressionen forsvandt nogle gange, er vist også ret tydeligt. Man kan se sod-flagerne nærmest er fløjet af ventilerne, og ventil-sædet er helt sort-plettet af partikler ventilen har fanget i farten.
Den nåede at køre ca 3000 km siden stemplet var ude og i igen. Det morsomme er dog at et komplet standard 50cc sæt, er meget dyrere end et 70cc sæt, så.......
![Ler :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)