2012 Honda Vision 4T (AF72)

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Jps »

Kymconørden skrev:
Katana skrev:Honda'en har nu stået på værksted i cirka 3 uger, jeg vil anslå at der max er brugt 1 times arbejde på den.
HALLOOO!!?? Det er sgu mit transportmiddel i nosser rundt med!! Få nu den finger ud!!
Det skisme trist :thumbdown:
Ikke bare trist, men alt for dårlig kundepleje.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

Jps skrev:
Kymconørden skrev:
Katana skrev:Honda'en har nu stået på værksted i cirka 3 uger, jeg vil anslå at der max er brugt 1 times arbejde på den.
HALLOOO!!?? Det er sgu mit transportmiddel i nosser rundt med!! Få nu den finger ud!!
Det skisme trist :thumbdown:
Ikke bare trist, men alt for dårlig kundepleje.
Jeg ved ikke om Katana har, men jeg formoder det, lagt næsten al service og reparation på sine scootere hos forhandleren. Det samme har jeg, i den overbevisning at jeg ikke selv kan eller orker. Så forventer jeg selvfølgelig også en scooter der er så meget i orden som man kan forvente. D.v.s. at opstår der problemer ordner/behandler forhandleren dem selvfølgelig med det samme ud fra hans forudsætninger. Jeg har haft 2 problemer med min Yamaha, forhandleren har i èt tilfælde taget fejl, men forhandleren har også med det samme erkendt fejlen og straks udbedret den. Ved at de i begge tilfælde med det samme kontaktede importøren. Det er temmelig dyrt pr. time at ha` en mekaniker rodende med sin scooter, så jeg forventer at tingene er i orden.

Venligst Erik.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Jps »

balle skrev:
Jeg ved ikke om Katana har, men jeg formoder det, lagt næsten al service og reparation på sine scootere hos forhandleren. Det samme har jeg, i den overbevisning at jeg ikke selv kan eller orker. Så forventer jeg selvfølgelig også en scooter der er så meget i orden som man kan forvente. D.v.s. at opstår der problemer ordner/behandler forhandleren dem selvfølgelig med det samme ud fra hans forudsætninger. Jeg har haft 2 problemer med min Yamaha, forhandleren har i èt tilfælde taget fejl, men forhandleren har også med det samme erkendt fejlen og straks udbedret den. Ved at de i begge tilfælde med det samme kontaktede importøren. Det er temmelig dyrt pr. time at ha` en mekaniker rodende med sin scooter, så jeg forventer at tingene er i orden.

Venligst Erik.
Nu ved jeg godt at Honda Vision har en noget mere advanceret motor, end Big har. Men jeg ville nu prøve at rode med den motor hvis det var mig, INDEN den kom på værksted.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

Jps skrev:
balle skrev:
Jeg ved ikke om Katana har, men jeg formoder det, lagt næsten al service og reparation på sine scootere hos forhandleren. Det samme har jeg, i den overbevisning at jeg ikke selv kan eller orker. Så forventer jeg selvfølgelig også en scooter der er så meget i orden som man kan forvente. D.v.s. at opstår der problemer ordner/behandler forhandleren dem selvfølgelig med det samme ud fra hans forudsætninger. Jeg har haft 2 problemer med min Yamaha, forhandleren har i èt tilfælde taget fejl, men forhandleren har også med det samme erkendt fejlen og straks udbedret den. Ved at de i begge tilfælde med det samme kontaktede importøren. Det er temmelig dyrt pr. time at ha` en mekaniker rodende med sin scooter, så jeg forventer at tingene er i orden.

Venligst Erik.
Nu ved jeg godt at Honda Vision har en noget mere advanceret motor, end Big har. Men jeg ville nu prøve at rode med den motor hvis det var mig, INDEN den kom på værksted.
Jo, men er det ikke uklogt selv at rode med den, når man forventer at få den repareret under garantien?

Venligst Erik.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Jps »

balle skrev:
Jps skrev:
balle skrev:
Jeg ved ikke om Katana har, men jeg formoder det, lagt næsten al service og reparation på sine scootere hos forhandleren. Det samme har jeg, i den overbevisning at jeg ikke selv kan eller orker. Så forventer jeg selvfølgelig også en scooter der er så meget i orden som man kan forvente. D.v.s. at opstår der problemer ordner/behandler forhandleren dem selvfølgelig med det samme ud fra hans forudsætninger. Jeg har haft 2 problemer med min Yamaha, forhandleren har i èt tilfælde taget fejl, men forhandleren har også med det samme erkendt fejlen og straks udbedret den. Ved at de i begge tilfælde med det samme kontaktede importøren. Det er temmelig dyrt pr. time at ha` en mekaniker rodende med sin scooter, så jeg forventer at tingene er i orden.

Venligst Erik.
Nu ved jeg godt at Honda Vision har en noget mere advanceret motor, end Big har. Men jeg ville nu prøve at rode med den motor hvis det var mig, INDEN den kom på værksted.
Jo, men er det ikke uklogt selv at rode med den, når man forventer at få den repareret under garantien?

Venligst Erik.
Jow det er selvfølgelig rigtig nok, men når nu forhandleren ikke gider, så må man enten prøve selv, eller finde en anden der vil servicere den under garantien. Det behøver nemlig ikke være der, hvor den er købt.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

Jow det er selvfølgelig rigtig nok, men når nu forhandleren ikke gider, så må man enten prøve selv, eller finde en anden der vil servicere den under garantien. Det behøver nemlig ikke være der, hvor den er købt.

Altså det gir` en forfærdelig bøvl at lade andre rode med sin scooter og samtidig går til forhandleren og kræver en garantireparation. Ikke at jeg selv har erfaring, men jeg ved at mange bilejere ryger ind i pokkers til problemer, hvis de får serviceret andetsteds men samtidig ønsker garantireparation eller kulance hos forhandleren. Og når nu Katana har fået sin scooter serviceret hos forhandleren, ja så er det vel det eneste rigtige sted at henvende sig med problemer. Nu er Honda`en så forhåbentlig hos importøren; mon ikke de finder ud af noget?

Venligst Erik.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Nu sker der ting og sager.

Tirsdag sendte jeg klagemail til Vilh.nellemann over forløbet - og så kom der godt nok skred i sagen!.
Jeg skulle have henvendt til importøren langt før, frem for at vente på mit værksted.

Jeg har talt med en af boss'erne hos importøren. Servicechefen har splittet min Honda ad. Han har kunne se at der vitterlig var bund i mine klager over olieforbrug.
Der var dyb ridse i cylinder fra et fremmedlegme - måske en spåne fra fremstilling af motor, der ikke var fjernet. Den ridse har tilladt motorolie at sive op til forbrænding.

Det forklarer også motorstoppet : hele forbrændingssystemet var totalt tilkokset.

Jeg får alt på garantien - altså gratis.
Vilh.nellemann vil også udføre 12.000 km eftersyn ved samme lejlighed - gratis.

I starten af næste uge er jeg atter på hjul. Jeg regner med selv at hente Honda'en hos importøren.

Desuden skulle importør ha' en lille samtale med min forhandler. Vilh.Nellemann vil ikke stå model til den slags kundeservice på et Honda produkt.

Alt i alt skulle jeg have fulgt min indre indskydelse, og kontaktet importør, da jeg så den modvilje, min mekaniker, udviste til at fejlfinde Honda'en.
I morgen skal jeg tale med service chefen hos Vilh.Nellemann - og aftale hvornår scooteren kan hentes. Jeg vil se om jeg kan få ham til at tage billeder af cylinder, stempel og forbrændingssystem - det kunne være sjovt at se hvordan cirka 12.000 km's tilkoksning ser ud. ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fedt nok.

Jeg vil dog vente med og få armene alt for højt op i jubel før du har fået den tilbage og prøvet den og kigget den på.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af balle »

Jamen dog, må jo næsten sige tillykke :D Og jo, jeg mener roligt du kan ha` armene oppe; hvis den først har været hos importøren slipper de den ikke før den er hel okay, eller rettere, du har absolut udvidet goodwill hos dem. Nu står forhandleren, med rette synes jeg, nok en smule i "bad standing" hos importøren. Og jo egentlig godt at den gik i stå på vores Alrø tur, så skete der endelig noget positivt.
Så ses vi snart på en lille tur forhåbentlig :P

Venligst Erik.
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: 2012 Honda Vision 4T (AF72)

Ulæst indlæg af Katana »

Hrr.Balle, Måske en lille lørdagstur efter ost ? ;) Se her : http://www.mammenost.dk/ Men nu må jeg ikke tage glæderne på forskud, som Hrr.Gris skrev. At planlægge ture før jeg har modtaget og testkørt den nyopbyggede motor, er vel modigt.
Besvar