Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg skulle vel bare finde på et nick til at bruge på nettet også kan jeg godt lide og finde på noget sjovt.
Min er fra 2007, købte den i 2008.

Jeg ved ikke hvor mange km den har kørt speedometer wiren bliver ved med at knække. Men den er godt slidt i det snart. Det er ikke fordi jeg har brugt specielt mange penge på den, det er nogen kun når dækkene er slidt ned eller stukket hul i eller wiren knækker eller støttebenet knækker osv at jeg sætter nye dele på.

Det kunne da måske godt være en fin ide med donationer. Selve webhotellet koster dog ikke så meget.
Opret eventuelt et nyt emne angående donationer så kan vi skrive om det der.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Pis og lort mine styrlejer knaser.
De sidste par dag har det været nogen øjeblikke hvor styret ligesom har sat sig lidt fast, altså hvor det var lidt sværre at dreje det men så gik det væk hurtigere end jeg kunne undersøge det så tænkte om det kunne være nogen ledningerne sat i klemme men nu gjorde den det rigtig hvor jeg kan høre det knaser fra lejerne når jeg drejer styret.
Tog frontskjoldet af og der er bare rimeligt rustent derinde fordi den stænkklap der skal stoppe vand fra vejen i at komme op den fandt af for længe siden og nu kan jeg se følgene, masser af rust og vand og sand har jo så sprøjtet ind til lejerne. Så må jeg se om jeg kan få lavet det da det jo kan bliver farligt og køre med sådan nogen styr lejer.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fandt jeg årsagen til at styret nogen gange ikke drejer glat.
Den gummiflap som har siddet over forhjulet har er røget af for længe siden og er der kommer vand og grus osv op fra vejen op under scooteren og der er blevet meget rusten inden under frontskjoldet også er der åbenbart trængt vand ind i det nederste leje som så har rustet og den ring der holder kuglerne er gået i stykket. Der er kommet vildt meget rust bare på grund af den gummiflap er røget af. Så man skal åbenbart ikke undervurder sådan en gummiflap.

Så ville jeg lige skrue boltene ud som holder gaffelbenene bare for de ikke skulle sætte sig alt for fast men så fik jeg da lidt fuckede det ene gevind helt op, jeg ved ikke hvad der gik galt jeg syntes gaffelbenet sad i samme højde som før.
Så efter at have smadret gevindet mere og mere så finder jeg ud af at der er sådan et undhak øverst på gaffelbenet som skal passe med den ene bolt, jeg ved ikke om det var derfor det gik galt men fik da spændt lortet. Håber det holder.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så kom der ekstra god fodplads og udluftning.
Man sidder egentligt meget unaturligt på en scooter. Det er meget mere naturligt og sidde længere fremme med fødderne.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg flere gange undret mig over hvad denne hvide plastik dut er til.
Man kan tage den af og sætte den på inde bag forlygten.
Jeg tænker det kunne være noget med så fugt kunne komme ud af lygten.
hviddut.jpg
hviddut.jpg (105.79 KiB) Vist 6206 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Jps »

Med hensyn til det med fødderne, så kunne du jo skære et hjørne af ved fødderne og lave en passende plade som du kan hvile fusserne på ;) Så skal du ikke sidde så "mast" som du måske gør. Big'en har fodplader ved frontskjoldet, så man kan strække benene ud.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:Så kom der ekstra god fodplads og udluftning.
Cool stil :thumbup:
Du må da få nogle misundelige blikke fra unge knægte, når du kommer bragende i bedste "bart-style" med helt skrællet kværn ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så fik jeg endelig min bøde.
1500,- kroner. Det må vel så være bøde for konstruktiv ændring jeg fået hvis man kigger på http://www.sikkertrafik.dk/Site/Knaller ... kster.aspx
IMG_0121.png
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af Jps »

Du har så også fået en betinget frakendelse af førerretten, i 3 år. Hvilket vil sige, at hvis du bliver taget i en ny ulovlighed, så ryger knallerten, plus at du så ikke må køre knallert i 3 år.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Ulæst indlæg af balle »

Jps skrev:Du har så også fået en betinget frakendelse af førerretten, i 3 år. Hvilket vil sige, at hvis du bliver taget i en ny ulovlighed, så ryger knallerten, plus at du så ikke må køre knallert i 3 år.

Underligt, at der ikke også står betinget konfiskation af knallerten, eller hvad?

Venligst Erik.
Besvar