Kamera i styrthjelm

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Man skal være mere præcis med at pege med kameraet jo smallere vinkel man bruger.
På WIDE (mest fiskeøje) der behøver mit kamera ikke pege særlig præcist. Ulempen er så bare at man kan ikke se så meget af det man gerne vil se midt på billedet, hvis jeg for eksempel filmer en bilist der snakker i telefon så kan man ikke rigtig se det.
På NARROW (mindst fiskeøje) der er det ligesom om man har zoomet ind også skal kameraet pege præcist fordi eller filmer man for meget af vejen eller for meget af himlen også bliver hele optagelsen ubrugelig fordi kameraet peger helt forkert.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:Man skal være mere præcis med at pege med kameraet jo smallere vinkel man bruger.
Ja, det fandt jeg lige ud af, og skal vist lige rette det lidt op :oops: Desværre er mit kamera af den "smalle" type, og ikke særlig bred i udsynet. Det skal sidde Meget præcist, og man skal ikke svinge for meget med det, før man bliver søsyg af at se på det. Det virker lissom bedre med noget mere widevinkel på et kamera der bevæger sig..
Her er et lille prøve-klip fra den første lydtest. Det er filmet i kameraets mellemste opløsning uden anti-ryst og Wind-screen aktiveret. Mikrofonen har lidt skum og stof over hullet. Det kunne iøvrigt være sjovt at filme 2 omgange rundt i den rundkørsel, midt i den hårdeste myldertid :yikes:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det fungere da meget godt. Nu kørte du ikke med fuld skrue så kan være blæsten bliver værre når du gør det.
Meget sjovt og se noget steder man kender. Du har jo noget trafik at filme hvis du køre derinde.
Prøv og film noget mere.
Jeg tror ikke skum virker særlig meget mod vind, der skal vist noget pels til. Ellers hvis du har ekstern mikrofon kan du placer den inden i hjelmen eller i bunden af hætten hvis du køre med hættetrøje det syntes jeg fungere meget godt. Min hjelm er meget utæt så det fungere ikke så godt og have mikrofonen inden i hjelmen.

Jeg kan godt lide rundkørsler, altså fordi de er sjove og kunne ligge ned i som et sving men også farligt med alle de skod bilister.
Men nu lige den der rundkørsel der er trafiklys så man skal holde og vente.

Men jeg kan godt sige dig det er lukses med de cykelstier man kan køre på i københavnsområdet i forhold til herinde på sydsjælland hvor jeg køre for tiden.

Vil anbefale dig og optage i højeste opløsning, kan godt være det fylder mere og tager længere at uploade men det er bedre og se på når der er flere detaljer.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Reality-TV lige i smasken :yikes:
Nåhh, lille stakkel. Desværre har mennesker Så travlt, at små dyr ikke spiller nogen rolle mere. Dem kører man hen over..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja "lige i smasken" det var der den tons tunge bil ramte katten anden gang.
Nu ligger den derude i mørket og regnvejet mens bilisten sidder derhjemme i varmen og hygger sig.

Jeg ved jo ikke præcist hvad der er sket men jeg har sku ikke meget respekt tilbage for bilister specielt.

Den lå lige i siden af vejen hvor asfalten slutter som om der var nogen der havde lagt den der. Og det er lige der hvor bilister vil køre med deres dæk hvis der kommer en modkørende fordi vejen ikke er så bred så derfor flyttede jeg den.
Det ser man med andre dyr som pindsvin og fugle som er blevet dræbt at bilister de får bare lov at ligge og bliver kørt over tusindvis af gange indtil de er så fladmaste og udsmattede at regne kan vaske vejen ren.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Kymconørden »

På Avedøre rensnings-anlæg, blev jeg forleden antastet af en meget talelysten kommunikations-medarbejder.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har en optagelse derude omkring.
[Video link fjernet fordi jeg har slettet videoen]
Får lyst til at køre derind i københavn og lave nogen HD optagelser. Der hvor jeg kørte derinde havde jeg ikke GoPro Hero 2 kameraet.

Du har da ellers god tydelig lyd på når du snakker.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det var spøjst. I forgårs kørte jeg den anden vej over Kalvebod-broen med kamera på, præcis samme sted.
ok, så din tur over broen er med digital-kamera, og optagelserne med fx. den døde kat så med GoPro2?
Ja, meget kan man sige dårligt om FS100, men det har en fin stereo-lyd.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11223
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Kamera i styrthjelm

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Yep jeg startede med kompakt digital kamera og udhulede kæbepartiet på hjelmen.
Dem med kompakt digital kamera er i 480 pixels højde.
Så skulle man tro at filerne var små når opløsningen ikke er så høj men næ nej det optager i MJPEG hvilket betyder at videoerne fylder vildt meget så hvis du skal købe kamera så skal du ikke købe dem som kun optager i MJPEG. 1 time fylder 4 GB i 640x480 ved 20fps.
Besvar