Video-redigering

Her kan du altid skrive hvis du er i tvivle om hvilke forum du skal skrive i.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Prøv og omdøb til AVI filendelse og importer filen til moviemaker det er der en der viser man kan gøre på youtube.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:.."når du har installeret det medfølgende program PIXELA ImageMixer 3 SE."
Nå ok!? Og så kikkede jeg i skuffen. Der har det så ligget, det redigerings-program jeg har savnet i 6 år (uåbnet) :lol: :lol:
Hold nu op mand :oops: :oops:
Og det minder så meget om Movie Maker i opbygningen at det er en fryd. Det lader til at tidligere MOD videoer jeg bare har overført til computeren via en kortlæser ikke lige vil.. det skal jeg lige kikke på. Men med friske optagelser direkte fra camet, virker det bare :clap:
IM3.png
Katana skrev:Her er foreløbig 2.
Og for menneske-penge ligefrem!
Det må jeg sige virker fristende det Rollei og med "regnfrakke" og det hele til 795-. Så vidt jeg ved har Rollei lavet kameraer fra før vi blev født, så mon ikke det skulle virke :thumbup: Jeg må straks tjekke YouTube om der skulle være en testvideo af det..
rollei-actioncam-200.jpg
rollei-actioncam-200.jpg (17.65 KiB) Vist 7278 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Køb hellere et af de mest brugte kamera.
Kig på youtube og se hvad andre bruger.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, der er nok FOR billigt. Her er en video fra Youtube, det virker lidt tåget og meget "spy-cam"-agtigt, og på en anden video virkede lyden lidt flad.
http://www.youtube.com/watch?v=Pt0EPrj-HKQ
Men det er jo næsten osse lige meget nu. For med ImageMixeren kan jeg jo endelig klippe i mine egne MOD-videoer.
Og tak for det tip iøvrigt :thumbup:
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Katana »

Rollei er ikke den Rollei du sikkert tænker på. ;)

Forklaringen er at Rolleinavnet "klistres" på billige kineser kameraer. Hvis du læser i starten "Kamera i styrthjelm" tråden ser du jeg skriver om mine oplevelser med mit 2 actionkamera "Interphone", som også viste sig at komme fra samme kinesiske pølsefabrik, men med fint og dyrt navn. I den tråd står linket til den kinesiske leverandør af alle disse billige actionkameraer.

Den rigtige Rollei laver kun meget dyre fotoapparater.

PS. Jeg så på guloggratis en brugt GoPro Hero 2 til 1200 kr - det var måske et bedre køb ?
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Katana »

Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Katana skrev: det var måske et bedre køb ?
Jo, efter at ha set kvaliteten på jeres cams GoPro og Contour er det tydeligt at se når et cam kun koster 600.- Specielt frame-raten gør det rigtig lækkert sammen med det brede wide-vinkel view, når prisen stiger.
1200.- er vel en go pris for sådan et cam, og bliver jeg helt bidt af dillen, ville brugt-køb af cam nok blive løsningen.
Jeg har fulgt tråden lidt, og studsede lige over en af dine videoer. Horisonten står bare Bom-stille, og hoppe nærmest ikke når du kører?
http://www.youtube.com/watch?v=9sl3xmUPRtQ Bemærkede det i starten når du drejer og kører mellem træerne.
Har du meget dyre støddæmpere eller hvad? :think:
Mht. Rollei har du ret, det er dyrt grej, men de har åbenbart osse lidt til fattig-folk. Det Youngstar til 595.- du linker til, findes på Rolleis egen side.http://www.rollei-actioncam.com/cms/ind ... id=404&L=1 Sikkert lavet billigt i Kina, men til Rollei, som har godkendt kvaliteten som deres eget bud på et low-cost camera? ja, jeg aner det ikke, gætter bare..
Brugeravatar
Katana
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 458
Tilmeldt: 28. september 2011 01:24
Scootere: 2015 Honda Vision NSC50WH 4T - Sort.
Geografisk sted: Randers

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Katana »

Næh.. Der sidder standard støddæmpere på Honda'en. Vejen jeg kører på er fin og jævn, det må være grunden. Jeg kan ikke engang huske om filmen er optaget med Contour eller Interphone kameraet.

Mht Rollei kan du prøve at kontakte www.actionvideo.dk - de må kunne fortælle om den billige til 595 kr er pengene værd.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af Kymconørden »

SÅ lykkedes det endeligt. Nu funker ImageMixer, og jeg tog kameraet med ud til omskiftning af slut-gearingen, og bankede lige nogle klip sammen fra "video-værkstedet" :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=D4N_3MH7 ... e=youtu.be
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11226
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Video-redigering

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fed video det er du da god til, både at filme og snakke og klippe.
Det gør ikke noget opløsningen ikke er så høj der.
Jeg sætter videoen på reduktionsgear siden : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... nsgear.php

Miau
Ja det nemlig rigtig
:love:
Besvar