Scootergrisen's Kymco Super 8 4T 50 cm³

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af oskar33 »

Kvinde på 82 - synes du ikke lige at du strammer den. Er det scooteren der er som en kællimg med for mange kilometre på bagen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

oskar33 skrev:Kvinde på 82 - synes du ikke lige at du strammer den. Er det scooteren der er som en kællimg med for mange kilometre på bagen.
Det scootergalleri som ikke vil lade mig vælge et navn uden også at udfylde fødselsdato og køn.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Syntes lige min variator skulle være fartvindkølet nu hvor det er så godt vejr.
GOPR4634.JPG
Mit varmeskjold er røget af udstødningen. Eller retterede det var rustet igennem var 3 ud af 4 skruebeslag også hag det i en skrue tilsidst så tog jeg det af.
Den er ved at se noget slidt ud min scooter specielt nu hvor man kan se alt rusten på udstødningen.
GOPR4603.JPG
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Jps »

Du er formentlig klar over at der kommer en masse skidt og møg ind til variatorsystemet, når du har sat luftindtaget på den måde.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja og vand når det regner. Men har ikke så meget i mod og prøve noget forskelligt den er alligevel så slidt.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3567
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 4.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Ja og vand når det regner. Men har ikke så meget i mod og prøve noget forskelligt den er alligevel så slidt.
Sæt et net på, så du i det mindste mindsker risiko'en for, at sten og grus kommer ind i "huset".
Senest rettet af Jps 9. september 2013 11:00, rettet i alt 1 gang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det ville nok ikke være så godt og få en sten ind.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:..specielt nu hvor man kan se alt rusten på udstødningen.
Sort Hammerite maling kan anbefales på potten. Giver du den en tur hvert forår, ser den altid lækker ud, og sinker rusten lidt i at spise den helt :weeping:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Idag har jeg haft mit baghjul af for at rense bremsen da den havde det med og sætte sig fast når man lavede en hård opbremsning.

Samtidig fik jeg prøvet at afbalancer mit baghjul med mit nye afbalanceringssæt og zink lodder.

Det endte med jeg satte 40 gram zink på før hjuler var i balance.

Så da jeg havde samlet det hele gik zink pladerne selvfølgelig på motorblokken fordi jeg havde sat dem yderst på fælgen selvom de kun er 4 mm tykke. Så det gav en rillede lyd da jeg kørte men nu har jeg flyttet dem ind i fælgen så de ikke rammer.

Prøver og køre imorgen og se om jeg kan mærke forskel med balanceret hjul.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Scootergrisen

Ulæst indlæg af balle »

Hej scootergris.
Sjovt navn, hvordan pokker har du egentlig fundet på det? Jeg kom til at tænke på min Neos stavet bagfra :-) Hvornår er din Super 8 fra, og hvor meget har den kørt? Du har da ofret en del penge og energi på den, men det væsenligste (for os andre) er din fine hjemmeside, som du sikkert har brugt oceaner af tid og energi på. Jeg blev inspireret af èn, som foreslog donationer til hjemmesiden. At genoptage idèen. Du nyder jo et eller andet sted at rode med din scooter og delagtigøre alle os andre med dine erfaringer. Så derfor, hvordan kan man donere et lille (eller stort) beløb? Nå, mange spørgsmål, men tak for en rigtig go hjemmeside.

Venligst Erik.
Besvar