Speedfight 2 LC kold start fejl

Her kan du skrive med andre om køretøjer med forbrændingsmotor.
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Scootere: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Speedfight 2 LC kold start fejl

Ulæst indlæg af thesk3 »

Hejsa...:D

Jeg har lige købt en Peugeot Speedfight 2 LC 2 takt. Da jeg købt den blev den trukket ud af et varmt værksted og starter fint. Jeg kører hjem på den (lækker lyd den har :P) og stiller den ind i en varm kælder. Efter noget tid vil jeg så gerne ud køre igen, starter igen upåklageligt, kører op til min skole, der ligger 5 km væk, og stiller den udenfor under et halvtag. Nu vil jeg gerne hjem efter 3 timer. Nu vil den ikke starte, den vil bare ikke, hverken med kick eller el-start.

Nogen forslag til hvad der er galt?
kan det være kondensvand i cyllen?
Nogle forslag til hvordan jeg løser det her?
for skal bruge den til at ligge og køre imellem varde og Esbjerg hverdag her om en månedstid.

Ps. blev slæbt hjem af min kæreste, som kom med hendes spændebånd og hendes hot 50 der bare starter altid. Da jeg kom hjem og fik den indenfor varmen igen, hvor den så stod i et par timer, så startede den på første hug.
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Scootere: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Re: Speedfight 2 LC kold start fejl

Ulæst indlæg af thesk3 »

Der er starts spærre indbygget i ledningsnettet så tænker, at det måske kan have indflydelse på om den vil starte eller ej.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1261
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Speedfight 2 LC kold start fejl

Ulæst indlæg af Kymconørden »

thesk3 skrev:Nogle forslag til hvordan jeg løser det her?.
Du nævner fugt og startspærre. Prøv at ta tændrøret ud og prøv det på blokken, næste gang den ikke vil starte.
På den måde kan du udelukke, eller få bekræftet om det er noget med tændingen/gnisten :thumbup:
Brugeravatar
thesk3
4. Rang
4. Rang
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20. april 2013 23:25
Scootere: PGO New Ligero (30 km/t) Årgang 2013
Kontakt:

Re: Speedfight 2 LC kold start fejl

Ulæst indlæg af thesk3 »

Den gnister ikke...
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11238
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Speedfight 2 LC kold start fejl

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis det er en du har købt i en butik så kan de jo lave den for dig.

Ellers hvis der ikke er gnist kunne det være det fugtige vejr.
Så kan du bare gennemgå alle stik i forbindelse med tændingssystemet, tag dem fra hinanden kigge efter grøn ir eller rust, børst eventuelt hvis nødvendigt og sørg for de sidder godt sammen.
Check også sikringer og stelforbindelse til motorblok og stellet. Lav din egen hjemmelavet stelledning og se om det hjælper.
Besvar