Nye menu farver

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

...og så bliver det iøvrigt igen mere og mere farveløst. Kanten på rammerne er forsvundet. Tag du hellere og se på det pæne billede længere oppe på denne tråd.
Ellers lav en dummy hvor hele style-sheetet bliver revideret i stedet for lidt punktmassage hist og her.


Billede

Sådan så der ud lige da du havde lavet menuer. Har der været dødsfald i familien eller hvad.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har du link til nogen sider så jeg kan se hvad du mener med 2 menuer ?

Jeg ved ikke hvad jeg skulle ændre på ud fra det du skriver.
Jeg vil ikke have så mange farver, hver gang jeg gør det ender jeg med at fjerne dem.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

21.png
Næsten alle sider har efterhånden to eller flere menuer synlige i første niveau, fordi at det gør antal klik til succes-siden mindre.
Her hos EDB-priser kan man også se nogle parallel-koncepter, som jeg sjældent bruger.

Nej men det er et eller andet med at jeg tror at mange af dine brugere er gengangere hvor "Hovedmenu" er forklarende for førstegangs-brugeren.

Du må være loyal overfor dit design. Det er jo det der gør at folk kan se at de er havnet på den rigtige side. Designet er en del af indholdet og indholdet er en del af designet. Hvis jeg skal være rigtig fræk var jeg vild med de blå kasser fordi det var velegnet til at holde tingene adskilt inde i hovedet når man stod og havde et konkret problem (Det er ikke nogen opfordring til regression). Frygt for farver er frygt for livet selv.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad links skulle der så være i den ekstra menu ?
Jeg har jo den bar med ikoner hvor søge feltet også er med i. Det har jeg jo links til sider man hurtigt kan besøge uden at skulle bruge dropdownmenuerne.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nej men mit postulat er jo at de fleste der lander på scootergrisen.dk ikke behøver introduktion og at man så har en logisk opdeling mellem brug af scooter og brug af hjemmeside..., men det er jo lidt svært(du) hvis man har vænnet sig til at det er det som er hovedmenuen...

Noget jeg har set som virker meget godt er er en drop-down helt ude til højre, med ting som er sekundære (igen mit postulat...skal ikke tages så alvorligt). Af en eller anden grund skal man også lige se hvad der står i den netop fordi den står for sig selv.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Altså du mener at jeg skulle fjerne hovedmenuen også putte linksne op ligesom ikonerne.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er en mulighed. Nu synes jeg at overskriften havde det udmærket hvor den kom fra...men den skal sikkert hedde noget andet "Om siden" "Scootergrisen" "Overblik".

Lad ikonerne stå. De er ikke umiddelbar forståelige så det er godt der er labels til.

Navigation på en hjemmeside er videnskab for sig og det er nogle gange godt at have en tester til at sige om det er logisk i forhold til det man forventer. F.eks når download står som nummer to i rækkefølgen så tror jeg det er et program jeg skal downloade når jeg lander på siden første gang og helt ærligt det er ikke hver dag man har brug for en typegodkendelse.

Det kan godt være jeg laver nogle demoer i løbet af aftenen hvis vi er enige om præmissen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg lavet lidt om på det igen og tilføjet nogen ikoner med links til nogen af de mest populære sider.
mere.png
mere.png (131.01 KiB) Vist 6520 gange
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er ihvertfald bedre med brødkrummer fordi det er noget folk kender. Overskriften var også for stor. Den er blevet mindre og navnet på siden er synligt(I min opsætning i Opera er titelfeltet nærmest væk, så det er en god ide med en eller anden signatur for siden). Ikonerne er gode og giver en lyst til at kigge nærmere. Rammerne er retableret - også godt. Resten har jeg vist ytret mig om....



P.S. Det følgende har jeg nævnt ved en tidligere lejlighed

Prøv at lave en synopsis til en hel turafdeling. Det er tydeligt at vores gode ven med filmene også har god sans for hvordan man finder spændende steder. Jeg har tidligere været inde på der var potentiale i det ikke mindst fordi at teknikken omkring scooteren har naturlige begrænsninger - omfanget af emner udvikler sig ikke så hurtigt som hos biler. Her er nogle af de ting jeg har haft oppe at vende til en foreløbig brainstorm:


* Udstyr - jeg har købt nogle cykel tasker som sidder fint på min scooter som jeg gerne vil tage et billede af
* Værktøj - hvad er godt at have med (lappeskum etc. etc)
* Falck-abonnement - har jeg kun haft gavn af nu jeg har haft det i et år.
* Filmene - man kunne godt tage nogle af dem og putte noget speak på
* Træf - vores filmmand nævnte et eller andet med at havde fundet med-scooteristerne i Aarhus på billig-scooter.dk ...tror jeg det var...
* Sikkerhed - lidt mere om låse
* Hvor må man køre? - jeg har kørt på mange af de naturruter som er tilgængelige for cykler men der er nogle af dem der er blevet mærket med knallert forbudt. Det er jo lidt kedeligt hvis man har vovet sig ind på Lars Tyndskids mark

Og så lidt om hvorfor det er fedt at køre langt på scooter. Det er jo med glæde at jeg kan konstatere at vi bliver flere og flere som hilser på hinanden ude på markvejene.
Det er jo ikke meningen vi skal høre om kamerateknik men i stedet have noget at vide om de ruter folk har fotograferet og hvorfor de er spændende.
Selv er jeg irriteret over jeg ikke kan finde mit mikro-DV. Det tog acceptable billeder.

Ja undskyld hele denne svada men når man begynder at pille ved sit design kort tid efter man har landet på noget der var acceptabelt så råber jeg vagt i gevær. Jeg vil gerne bidrage til nogle af ovenstående punkter hvis jeg får tid til det.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Udspaltningen i enkeltbogstaver i menuen - ikke godt. Man må gå ud fra folk kan alfabetet. Det andet virkede og var også en kendt og brugt stereotyp.
Alt i alt handler design også om at bringe noget folk kender så de ikke bliver mere forvirrede.
Besvar