Nye menu farver

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad syntes i om de nye menu farve på http://scootergrisen.org/ ?
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

De er vel OK. De adskiller sig ikke så meget fra de forrige.

Strukturen kan stadig diskuteres. Jeg synes f.eks. det er helt i orden hvis man gør mere ud af at separere to-taktere og fire-taktere, da man kun har øje for ens eget køretøj når man står og skal fikse det, men også sådan at to-takterne ikke fremstår som et laverestående væsen - såvidt jeg er bekendt synes Thansen f.eks. kun at to-taktere er cool lige for øjeblikket. Der hvor man så skal forklare hvordan blinklyset virker kan man linke til de samme sider hvad enten det er 4T eller 2T.

Derudover syne jeg at det bliver mere og mere oplagt at have noget over menuen som viser hvem siden henvender sig til. (logo, tekst , banner, andet lir)
Lige nu er der vist kun et meget diskret logo med rotate-transition. Ideen med at have tre sider med samme design var da meget god men projektet scootergrisen er vel også udover projektstadiet. Jeg er sikkert én af de få som også interesserer mig for HTML5 og synes at linksene oppe i hjørnet er relevante. Men jeg har ikke indtrykket af at det gælder for særlig mange andre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Farverne skulle gerne være anderledes.

Er det så bedre at der er undermenuer der hedder "2 takt motor" og "4 takt motor" ?
Nu har jeg jo ikke nogen 2 takt selv så¨har derfor ikke mulighed for at tage billeder af de forskellige dele så derfor er der ikke så meget om det.
Folk er velkommen til at indsende billeder osv men det er der ikke særlig mange der gør.

Vil du have at blinklys er under en 2 takt menu ?
Er det ikke bedre den er under elektrisk ?

Jeg har det bare sådan at jeg helst vil undgå at skulle scrolle ned hvergang siden indlæser for eksmepel på http://scootergrisen.org/scooterhjemmeside/videoer.php der vil det være godt at man kan se hele videoen uden at skulle scrolle lidt ned hver gang man skifter video.
Blandt andet derfor har jeg ikke så meget logo og sjov og halløj der helt øverst på siden.
Også jeg ikke særlig god til at lave logoer og sådan.
Men hvis du har nogen gode ideer og links til andre sider hvor du syntes det ser flot ud så kom gerne med dem.

Og ja det med HTMLgrisen har jeg hørt nogen gange nu hvor folk forslår at jeg skal have et domæne til scootere og et andet til HTML og det kan også være det kommer på et tidspunkt.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

I starten var det dét, som var nemt..."Denne side er for 4-takts-scootere" hvor det i dag er "Denne side er for scootere". dvs. 2T, 4T og el-scootere
Jeg har set på siderne - det ser faktisk udmærket ud nu.

jeg tror de fleste ved om de har købt en to-takter eller en fire-takter, men ud over at de lyder ad helvede til har jeg selvfølgelig læst hvad det i praksis indebærer, da min knallert-ven i garagen aldrig kunne drømme om at køre på andet eftersom han har kørt på sin Yamaha SZ så længe jeg kan huske (med Arla mælkekasse selvfølgelig)

Jeg kan måske overtales til at lave nogle demoer som ikke fylder så meget i toppen. Som udgangspunkt synes jeg logoet holder og så måske et slogan "Alt om scootere" hverken mere eller mindre, men det er sikkert min vanetænkning, der gør at der skal være et eller andet før menuen.

Youtube og Facebook har heller ikke nogen stor ulækker bannerting længere, men det må være fordi de ikke behøver det, men i stedet siger ligesom dig "Vi vil bruge pladsen optimalt"...men som sagt lige nu ser det rigtig godt ud.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

I forlængelse af din søgen mod det perfekte indfinder de grå toner sig sikkert og med faretruende hast. Det er symptomatisk for når man er bange for at træffe et endeligt valg.

Her er mit input. Det er ikke kritik - men forsøg på at trække dig lidt væk fra midten.
Udsnit af skærmen
Udsnit af skærmen
capture.PNG (137.87 KiB) Vist 7073 gange
Med CSS

http://www.4shared.com/document/5j05417 ... furl=d1url

Med base64 encoding

http://www.4shared.com/document/5j05417 ... furl=d1url
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Vi kan da prøve : http://scootergrisen.org/

Har dog et problem på de sider med lang tekst så kommer det ikke til at se så flot ud : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... mandre.php

De filer du linker til kræver login for at downloade står der. Men du kan godt uploade file her i forummet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det ser rimeligt ud. Jeg kunne ikke oploade htm-filer. Det kan jeg så prøve nu. Jeg sidder selv og prøver med CSS3-tingene og griner dybt over at man er nødt til at skrive de samme værdier til hver browser.

...hej. Jeg kan stadig ikke oploade htm...
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Mht. de lange tekster definerer du for #overhovedholderlogomidten en width på f.eks 400px og så en overflow-x enten som hidden eller som auto.

I første omgang vil hidden nok være at foretrække sådan at teksten bare bliver gemt, da en scrollbar i headeren ikke ser for fiks ud. Måske kunne man designe en diskret ting vha. scrollbar-deklarationerne. Men du kunne jo indføre en etiket når man holder cursoren over.


Efter at have researchet lidt findes der også en text-overflow-deklaration.

Kode: Vælg alt


#overhovedholderlogomidten {

   width:400px;
   text-overflow: ellipsis;

}
...giver den der som laver tre punktummer i stedet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nå det kan jeg godt se man ikke kunne uploade htm filer.
Det har jeg tilføjet nu. Bare sig til hvis der er andre filer der ikke vil uploades så tilføjer jeg dem også.

Jeg kan ikke få det ellipsis til at virke med min kode.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Her er quirksmode.org combatility-report
quirks.PNG
quirks.PNG (8.98 KiB) Vist 7058 gange
Din tekst skal stå i en div til at afgrænse område ellers prøv en inline-deklaration (style="")
Besvar