Nye menu farver

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Går ud fra du mener Scootermærker menuen med A - B - C - D.
Jeg prøver lidt med den måde i stedet for A-D da jeg syntes det er meget godt man lige kan kigge efter G hvis nu man søger Giantco i stedet man kan skal sidde og sige alfabetet.

Jeg har ikke nogen cykel tast, falck abbonnement og har ikke lavet nogen træf eller været med. Derfor har jeg ikke skrevet noget om det men du og andre er velkomne til at skrive noget om det til siden hvis i vil.

Måske skulle jeg opfordre noget mere til at folk skriver ting til siden og indsender billeder og sådan men det jo også derfor forummet er her.
Her kan man jo skrive det man har lyst til og redigere i det for at tilføje mere og uploade billeder og andre filer og når det engang er færdigt så kan jeg eventuelt putte det på hjemmesiden. Selvom det behøver det jo ikke, det kan jo sagtens "kun" være her i forummet du skriver om det du vil.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja, du må meget undskylde. Det er ikke kun fordi jeg i sin foreslog denne løsning. Det er noget med at rent visuelt skal man først dekode hvad det refererer til hvor fra A-Z - det kender folk.
I hjemmesidedesign er der efterhånden mange konventioner fordi man er enige om at hovedformålet må være at skabe den letteste navigation specielt på sites som har mange sider .

Grunden til at jeg gentager forslaget om en tursektion er fordi at man sagtens kan holde den stringente og alment oplysende stil som du har udviklet, også når det ikke handler om teknik.
Problemet er at nogle af tingene ville være mere subjektive og selvfølgelig skal man ikke begynde at fortælle folk hvordan de skal opleve ting.

Det var en opfordring til om vi kunne skabe noget der lignede en lige så god struktur. Derudover har jeg da efterhånden mange gode fifs på lager. Jeg sidder nogle gange med Google Maps og planlægger en tur så den bliver så afvekslende som muligt. Der kan jeg jo så bruge den nye cykelfunktion så jeg ved hvordan jeg kommer over/under motortrafik veje, jernbaner og i det her tilfælde ikke skal køre gennem en stor mørk skov...
Turen til Tegners museum i Dronningmølle
Turen til Tegners museum i Dronningmølle
10.png (312.43 KiB) Vist 5772 gange
Du skal ikke blive bange over at jeg griber så håndfast ind og kommer med gode råd. For det første er jeg multimediedesigner og kender lidt til teorien bag godt design, for det andet er det et godt koncept men hvor jeg tænker hvis jeg skulle lave en hesteside så skulle den ikke kun handle om hvordan man skor en hest og fletter manken på den og det er bestemt ikke et transportmiddel...derfor har jeg stadig øje for hvor konceptet slutter. Det slutter i det øjeblik det ikke foregår på to hjul med en motor som primær drivkraft med 30/45 km/t. Dog vil jeg ikke kunne lave det projekt som du har lavet...så jeg nasser kun lidt på det... :twisted:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ok men hvis du gerne vil lave et eller andet spændende med google maps så kan du da godt gøre det.
Du kan bare oprette et nyt emne om det så kan du skrive om det der og samle links til de sider du laver eller hvordan du laver det.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

S'gu da ikke her i forummet. Her forsvinder ting. Det var da især pga. jeg så at dine dejlige billeder af scooterfolk bare forsvandt i forummet at jeg synes at der manglede en kategori fordi de ikke naturligt hørte hjemme i nogle af teknik-kategorierne. Dem kunne jeg godt lide - jeg kunne nok ikke gætte de forskellige scootermærker...endnu...men jeg er også mere interesseret i hvad det er for nogle mennesker der kører scooter og hvad de lægger i det.

Som sagt var det kun en forsøg på opfordring til noget nytænkning. Jeg tror selv at jeg laver et mindmap i første omgang.

Hvad har du selv af nye spændende emner på repertoiret?

P.S. Dit galleri er rigtig godt. Folk tager ikke skade af at se nogle andre modeller end deres egen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tror godt jeg ved hvad du mener med at forsvinde i forummet. Du mener vel at når der så bliver oprettet nye emner så kommer dit emne længere og længere ned på listen af nye emner.

Men derfor er det jo ikke forsvundet, hvis folk syntes det er spændende nok så kan de vel godt finde det og lige så snart der er nogen der skriver et nyt indlæg så kommer den jo op øverst igen hvis man kigger under "Vis aktive emner".

Jeg syntes ikke man absolut behøver have en side på hovedhjemmesiden for at det skal være godt, man kan da sagtens have noget godt i forummet og fordelen er jo at du selv kan redigere i det, ændre, slette og uploade som du har lyst. Det kan du jo ikke på hovedhjemmesiden. Så lad os sige du skulle have en side på hovedhjemmesiden som hed "Scooter tur" eller noget i den stil så skulle du sende filerne til mig også skulle jeg uploade det, altså så kan du ikke rette i dit direkte, det jo fordelen ved forummet der kan du det hele selv.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Lige nu synes jeg forummet er godt fordi der er mange som er begyndt at blande sig. Det skal man holde fast på og påskønne men f.eks. de dejlige film Katana har optaget er der ikke nogen der ser fordi indtil videre har det mest har været en diskussion om hvordan man laver en god scooterfilm. Forrummets bagdel er at når vinteren kommer er det folk med startproblemer som dominerer.

Hvad synes du om sådan et sted som http://billig-scooter.dk - det er da en rodebutik selvom nogle af indlæggene er OK.

Det bedste argument for at have en tur-dimension er vel egentlig at jeg ikke har set det noget andet sted endnu. Det handler stadig mere om hvad man kan montere på sin scooter og hvor hurtig den kan komme til at køre.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg syntes da ikke de film folk har lavet er blevet glemt.
Jeg har jo Videoer siden med videoer men jeg tænkte det ville måske ikke være så godt med 20 kamera i styrthjelm videoer i træk og en del af videoerne der hører jo også en tekst til i forummet.

Men altså jeg syntes ikke der er noget i vejen med at videoerne er i forummet, det bliver de da ikke glemt.

Hvis folk har startproblemer om vinteren ja så bliver der vel skrevet en god del om det og det er der vel ikke noget i vejen med.
Jeg syntes ikke man skal påtvinge for at de skal se et eller andet hvis de ikke interressere sig for det.
Men man kan selvfølge godt gøre noget reklame for det da det er spændende at filme mens man køre og tror der er mange der kunne syntes det er spændende og selv få lyst til at lave videoer når de ser andre gøre det.

Men nu kom vi jo til at snakke om noget andet. Jeg syntes det er bedre og holde indlægene til det emne som der blev startet med, altså "nye menu farver" også kan du eller jeg eller andre oprette et nyt emne hvor vi kan snakke om der her. Det har jeg set i andre forum at det er godt når man holder sig til emnet som der blev startet med.

http://billig-scooter.dk er da fint men ja man kan ikke rigtig gå ind i en menu hvis man for eksempel vil se hvordan man lapper et dæk så skal man søge efter et emne om det og ja så har du da ret i at ting måske lettere forsvinder når der er mange emner/indlæg, så er der så godt nok tit nogen andre brugere der kan huske et emne om det og kan komme med et link.
Så ja der er rigtig meget derinde som burde sættes på en eller anden side for sig selv eller de skulle lave en oversigt/menu så folk lettere kunne finde alle de gode guldkorn for dem er der mange af.

Der har da været massere af tur-snak på både http://billig-scooter.dk og http://scooterklubben.dk så hvis du har været derinde burde du da have lagt mærke til det. Der er lavet BS touring klistermærker som folk sætter på deres scootere.
Nu køre jeg jo ikke selv tur med andre på scooter så derfor syntes jeg ikke jeg vil bidrage med noget tur-snak eller være arrangør da jeg ikke har noget erfaring med det. Derfor syntes jeg det er bedre at jeg ikke skriver noget om det.
Jeg skriver om nogen ting som jeg ikke har erfaring med og det går ikke altid godt fordi så skal jeg sidde og gætte mig til en masse ting.

Øj det blev et langt indlæg. :detective:
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menu farver

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det gør ikke noget. Det sker også at jeg laver korte indlæg.

Det er da rigtigt at hvis man fra starten har besluttet at det her er en jeg-ting, fordi at man bedre kan stå inde for indholdet på siderne, så må det jo være sådan. Nu kommer efteråret også så det bliver sædvanen tro nok så som så med de lange ture og måske lidt uinteressant. :silent:
Besvar