Falck og Dansk Autohjælp

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af oskar33 »

Prøv at få lidt med om vejhjælpsprodukterne. Jeg har gode erfaringer med Falck som kun tager kr. 386,-/år for deres produkt. Dansk Autohjælp har også et scooterprodukt til kr. 759 men hvor man får mindre for pengene. Det funger fint når man godt kan lide at køre langt velvidende vide at man kan blive fragtet hjem hvis man skulle komme på herrens mark.Falck
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg bruger det ikke selv og har aldrig gjort det så jeg ville nok ikke være den rette til at skrive noget om det.
Men hvis du har lyst må du og andre gerne samle info om det og fortælle jeres erfaring og sådan.
Så kan jeg samle det på hjemmesiden når der engang er samlet nok info.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg skal nok sende det en venlig tanke. Jeg synes det hører med til billedet at man kan få samme tryghed hos autohjælperne og blev faktisk glad da jeg prøvede det første gang. Da jeg tegnede abonnementet havde jeg fået en bolt gennem mit forhjul i Køge (51,8 km hjemmefra), men fik at vide at jeg ikke kunne bruge det når skaden var sket.

Det kostede 1000kr. og et nyt dæk hos en grisk autoforhandler. Jeg overvejede om man kunne snige en scooter med S-toget, men det turde jeg ikke. De problemer behøver jeg ikke længere at rode med.

De to abonnementer ligner hinanden men hos Dansk Autohjælp er det et scooter-abonnement hvor Falck har scooter/cykel og 45-scooter som forskellige abonnementer. Jeg skal lige prøve at se om der findes flere lignende produkter.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det forstår jeg ikke du siger at du fik afivde at du ikke kunne bruge det når skaden var sket... hvornår skulle man så bruge det ?
Altså du havde abbonement, køre så op i en bolt også gider de ikke hjælpe dig ?
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af oskar33 »

OK, det er lidt knudret så vi prøver et kronologisk forløb.

1. dag søndag - tur til Køge - bolt gennem forhjulet, Vælger at tage hjem til mig selv med S-toget og lænker scooteren, da alt har lukket. Prøver da jeg kommer hjem at undersøge om der findes noget autohjælp. Finder Falck og køber et abonnement over deres webshop.

2. dag mandag - tager tilbage til Køge. Min styrthjelm er stjålet. Ringer til Falck og prøver om jeg alligevel kunne få hjælp. Jeg fortæller dem sandheden selv om jeg godt kender svaret...."...hvis skaden er sket kan du ikke tegne abonnement og så få hjælp". Jeg trækker scooteren ca. 1km til nærmeste autoforhandler da Thansen ikke gider at køre dyret ud til dem. Jeg kan hente dagen den dagen efter.

Billede
Her hos den lokale Hyundai-forhandler hvor værkføren iøvrigt fortalte en rørende historie om hvordan han havde været eliteidrætsudøver i sin ungdom

3. dag tirsdag - henter jeg scooteren. 1000 kr. inkl. nyt dæk 300kr. Styrthjelm hos Thansen 300kr. Derudover transport to gange frem og tilbage til Køge ca. 300 kr., (men derudover kørte den jo perfekt med det nye bagdæk).

Men moralen med historien er jo at lige pludselig vejede scooteren de der 80 kg og de mange dejlige timer hvor den havde bragt mig sikkert hjem i løbet af sommeren var lige pludselig vekslet til et tre-dages mareridt. Så jeg synes det er fedt at især Falck har det billige cykel/scooter-produkt. Så havde jeg kunnet nøjes med et lappesæt til slangeløse hjul.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja det kan jeg godt se at man jo ikke kan have en ulykke også tegne abbonement derefter og få hjælp.
Irriterende der var nogen der tog din hjelm.
Det kan være jeg fortryder ikke at have sådan et abbonement men på den anden side oplever man måske noget når man køre i stå.
Jeg prøver dog og køre med mit lappegrej og pumpe så jeg kan lappe hvis der sker noget. fodpumpen fylder lidt under sædet så det ikke altid jeg gider have den med men lappegrejet det fylder jo ikke særlig meget.
Havde det autoværksted dæk til scootere eller hvor fik du dækket fra ?
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja, ja. Jeg har også et helt arsenal. Fodpumpen har jeg men ellers har spraydåsen været god da den også kan klare små søm og glasskår...men det kan jo også bare være at man er ude i ukendt terræn og løber tør fordi der er længere mellem tankene end man er vant til.
Det sidste har jeg prøvet i Odsherred hvor min dyt allerede begyndte i Hundested at tabe luft. Den fik så noget skum....I Rørvig kom der en mand der en mand og spurgte om han skulle hjælpe med at lappe den som om han var synsk..sagde han skulle skride.
Der var en tank i Rørvig, Nykøbing Sjælland, Vig...og det var som om da jeg kom til Holbæk at jeg kom tilbage til civilisationen og den holdt luft resten af vejen hjem. Var det helligt land jeg havde betrådt...havde jeg glemt at ofre til de nordvestsjællandske guder. Nå men vejret var alligevel af helvede til så turens kvalitet var på det jævne.
Et eller andet siger mig at der var lige så langt til Falck-stationerne. Men jeg tror at jeg skal indskrænke arsenalet af værktøj når jeg er på tur og så sørge for at have de andre ting med: refleksvest, mobil med GPS...ved ikke er der lavet sådan en liste...???

Jeg tror at den tragikomiske værkfører tog en hurtig tur ud til Thansen og købte et dæk dér.

Men det er utrolig sjældent jeg har haft den dér på herrens mark-fornemmelse. Jeg kunne godt tænke mig Bornholm på scooter....men så skal jeg jo til Køge igen og Bornholmertrafikken synes at en scooter ligner en motorcykel...det gør billetprisen så også...!
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

oskar33 skrev:I Rørvig kom der en mand der en mand og spurgte om han skulle hjælpe med at lappe den som om han var synsk..sagde han skulle skride.
:shock: Du sagde vel ikke til en mand han skulle skride bare fordi han prøver og hjælpe dig ?

Bornholm på scooter lyder sjov specielt i sådan noget vejr der er lige nu eller lidt varmere.

Ja det ser ud til at være samme pris for motorcykel+2 peroner som for knallert+1 person. 517 kroner fra køge til rønne.
http://www.faergen.dk/service/priser/bo ... oenne.aspx
Kan godt lide de har en pris for anhøænger/sidevogn på knallert som jo ikke er lovligt men kan da være der er nogen der gør det alligevel så kan man få en masse ting med.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af oskar33 »

Næ forinden havde jeg fyldt noget skum i, i Hundested og jeg stod og pillede ved støttebenet. Nogle gange skal man afslå overdreven hjælpsomhed ved kritiske steder. Den manglede på det tidspunkt kun lidt luft. Men det er derfor at skumfidusen er god fordi man som regel kan nå at fylde luft i mellem tankstationerne.

Hvis man kan tage afsted i lavsæsonen, så er der halv pris på returbilletter. Hvis man skulle være så heldig(?!) at være pensionist er der også nedsat pris.
http://www.faergen.dk/media/187397/dk_b ... 280212.pdf

Men som sagt hvis du bliver træt af at udforske det tekniske er der et stort område der hedder "På tur med scooter". Ikke noget med Danmarkskort over seværdige steder men et eller andet, der sigter efter at give folk en rar tur.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Falck og Dansk Autohjælp

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Underligt at en enkeltbillet og en tur/returbillet koster næsten det samme i lavsæson. Det er kun 25 kroner mere med returbiletten.
Besvar