VIN checker

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

VIN checker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg er ved at lave en VIN checker så man kan indtaste sit 17 cifret stelnummer fra sin scooter også få oplysningerne som hvilken årgang scooteren er, i hvilke land den er lavet og hvem der har lavet den.

VIN checkeren er slet ikke færdig endnu men du kan prøve den hvis du har lyst : Prøv VIN checker

Jeg har fundet en hjemmeside som har nogen VIN decoding filer. For eksempel : ftp://ftp.nhtsa.dot.gov/mfrmail/ORG2156.pdf
Kender i andre hjemmesider hvor jeg kan finde sådan informationer om at decode VIN til bestemte mærker ?

Skriv gerne hvad du syntes om VIN checkeren og om den giver de rigtige informationer eller ej.
Hvis ikke dit stelnummer giver nogen informationer så skriv det gerne til mig så jeg kan får dataen med.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: VIN checker

Ulæst indlæg af Jps »

Det jo et godt "initiv" hvis det virker ;).

Jeg tastede Big'ens stelnummer ind og fik oplysning om oprindelsesland og og årgang. Så langt så godt.

--------------------------------------------------------------
I den blå ramme, fik jeg denne oplysning:
Check digit (tegn nummer 9 i VIN) skal være : 7
Check digit er : 2
Det indtastede VIN lader IKKE til at være gyldigt.
---------------------------------------------------------------
Nr. 9 i mit stelnr. er 2. Check digit ved jeg ikke hvad skal bruges til.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: VIN checker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tegn 9 (kaldet Check digit) er et kontrol tegn der skal bruges til at udregne om stelnummeret med stor sansynlighed er gyldigt.
Lad os sige man havde aflæst et tegn forkert på stellet så kunne man bruge det til at blive gjort opmærksom på man måske ikke havde alle tegn rigtige.

Men mit VIN kan heller ikke gå gennem det check. Jeg ved ikke hvorfor.
Du kan også prøve her : http://www.analogx.com/contents/vinview.htm der står også at check digit er invalid (ugyldigt) for mit stelnummer.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: VIN checker

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Tegn 9 (kaldet Check digit) er et kontrol tegn der skal bruges til at udregne om stelnummeret med stor sansynlighed er gyldigt.
Lad os sige man havde aflæst et tegn forkert på stellet så kunne man bruge det til at blive gjort opmærksom på man måske ikke havde alle tegn rigtige.

Men mit VIN kan heller ikke gå gennem det check. Jeg ved ikke hvorfor.
Du kan også prøve her : http://www.analogx.com/contents/vinview.htm der står også at check digit er invalid (ugyldigt) for mit stelnummer.

Samme resultat får jeg. (check Digit ugyldigt).
Besvar