Eller omvendt, det er en rigtig skidt ide ikke at gøre det, da bremserne vil komme til at hyle og kan sætte/bremse skævt sig hvis de ikke er smurte på bagpladen. Man skal selvfølgelig være opmærksom på ikke at få noget af det på selve bremsefladen, da det kan være livsfarligt, men hvis man holder det på bagsiden, så er det det helt rigtige at gøre.
Alle mekanikere jeg kender smører altid bag på bremseklodser, de bruger godt nok noget alu pasta, der kan tåle lidt højere temperatur, men har snakket med min MC mekaniker omkring dette, og han siger at kobberfedt er langt rigeligt, han bruger kun alu fedtet fordi det har en lidt højere temperatur grænse, men kobberfedts temperatur grænse er langt over hvilke temperaturer der normalt vil være på en bremseklods (på normale køretøjer, ikke superbiler/racerbiler ol)
HVIS kobberfedtet får bremsevæsken til at koge, så er det fordi der er kommet for meget vand i væsken, og det er for gammelt, bremsevæske har et ekstrems højt kogepunkt, og hvis man tror det er et problem, så bruger man bare DOT 5,1 istedet for DOT 4,0 der er kogepunktet hævet med ca det dobbelte (bruger selv altid 5,1 på alle køretøjer)
Kobberfedt er ligeledes rigtig godt at smøre på alle bolte inden de monteres igen på en scooter når man har haft pillet noget af. Lige en tur på stålbørsten med bolten hvis den er lidt rusten, og så smøres med kobberfedt inden montering igen, så kan man få den af igen om et par år når der skal skiftes noget igen.