Billeder i forummet

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du skal i hvert fald være velkommen til at tage en masse billeder hvis du har lyst og uploade dem.

Jeg syns de er meget gode de billeder jeg har taget af scootere på gaden. Og der er også nogen der har skrevet at det er sjovt at de kan se hvor billederne er blivet taget.
Det så i Københavns området jeg har taget næsten alle billederne. Men kunne da også være sjov og se nogen fra andre steder.
Og jeg har bevidst undladt at klippe så meget i billederne på de senere billeder fordi det også spændende at kunne se omgivelserne.

Det ik lige alle der kan lide og få tage billede og da jeg startede var jeg da også sikker på det var lovligt at tage billeder af folk på offentlige steder men så spurgte jeg politiet og fandt ud af det ikke var lovligt og at det derud over er ulovligt at kigge på folk gennem en kikkert :shock:
Og der besluttede jeg mig så for at være ligeglad med den lov.

Jeg tager billeder og hvis der så engang imellem er en som ikke har lyst til det så sletter jeg dem bare.
Det jo ikke for at genere nogen jeg tager billeder.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja det er godt at vide hvornår man er det offentlige rum hvis man vil fotografere levende mennesker, men det er da rigtig nok. Det svarer vel til at stikke et kamera ind gennem bilruden hos folk, mer skal også være plads til scooter-paparazzier.

Man kunne godt rotere billederne så de allesammen er plane, men selvfølgelig har autenciteten også noget at skulle have sagt.

På et eller andet tidspunkt kunne det være sjovt at skrive lidt om knallerter og så de mange nye cykelveje. Hvis man er 30-knallert har man jo lov til at køre på dem indtil man bliver mødt af et knallert forbudt-skilt...og hvor står de så henne?

Så har jeg købt et Falck-abonnement da jeg strandede i Køge med en bolt i dækket og var nødt til at betale et autoværksted 1000 kr for at kunne komme hjem igen. Det kunne være sjovt at høre om der er nogen erfaringer med Falck og deres cykel/knallert-abonnement - er de i stand til at levere andet end en nødforbindingskasse camoufleret som en pengekat...men det må jeg spørge om på et andet tidspunkt her i forunnet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Synes da ikke de billeder jeg har taget svare til at man stikket et kamera ind gennem bilruden.
Jeg tager bare billeder der hvor man normalt ville stå og kigge og lader gerne være med at tage på privat grund eller sådan selvom nogen gange gør jeg det alligevel hvis det udenfor en boligblok og det måske er en sjov en som Simson Albatros som jeg aldrig har set før.

Der er gerne knallert forbudt på gang/sti-systemer også mange steder er der sådan en forhændring så man ikke så let kan komme igennem.

Jeg har da læst om nogen med sådan en Falck abbonement.
Kan huske der var en som mente han nok var deres dårligste kunde fordi de skulle hente ham så tit.
Kan da godt se det nok er lidt surt og kørt i stå langt væk men omvendt så oplever man måske noget nyt.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg er stadig sur over du lod dine udmærkede billeder forsvinde i forum-strømmen (scootergris) blandt folk som ikke har kunnet starte deres scooter i vinterkulden. Hvad med i første omgang at lave et selvstændigt punkt i boardindekset: Scooterbilleder...og så kopiere din tråd over. Den kan så tjene til inspiration til andre som skulle få lyst at stalke de danske scooterdrenge- og piger.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Billederne er der jo stadig. Man skal bare kigge lidt efter dem.

Jeg syntes næsten det fungere bedre hvis der ikke er så mange forum kategorier.
Indtil videre er der heller ik rigtig så mange der tager sådanne billeder, det mere hvis folk har et problem med deres scooter at de tager billeder.
Men ville da være rart og se nogen andre tage billeder af scootere på gaden.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nå men så ville jeg bede dig om noget andet. Gad du at oprette/redigere en crossdomain.xml fil med følgende indhold.

Kode: Vælg alt

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE cross-domain-policy SYSTEM "http://www.macromedia.com/xml/dtds/cross-domain-policy.dtd">
<cross-domain-policy>
<allow-access-from domain="*.cooliris.com" />
</cross-domain-policy>
Jeg er stadig vild tilhænger af cooliris pseudo-gallerier som jeg bruger på min egen scooterside. Jeg kan så anvende dine kommentarer vha. feed-linket http://scootergrisen.org/forum/feed.php?f=3&t=57 til billederne.

P.S. Dette er en standard-procedure - det er ikke et forsøg på at hacke dit forum.

Så kan man lægge billederne i Mig og min scooter så de igen kan komme til ære og værdighed. Alternativt kan man ellers kopiere tråden over.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan du komme med et link så jeg kan se det virke ? Eventuelt hvor du bruger et andet forum eller noget.
Det jo ikke fordi billederne er forsvundet for altid. Det emne kommer jo til at ligge øverst lige så snart der er nogen som uploade et billede der.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Åh ja selvfølgelig.
http://www.cooliris.com/yoursite/express/builder/
Du kan også selv nørde med det. Alternativet er at man kan bruge en Picasa eller Flickr-konto. Det er fint hvis man skal bruge et kompakt galleri med mange fotografier og så er der full screen og slideshow funktion.

Når man skal embedde galleriet skriver man

Kode: Vælg alt

[flash=600,375]http://apps.cooliris.com/embed/cooliris.swf?t=1307582197&z=YzPJsuoupeHU[/flash]
som så giver

scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ok nu har jeg lavet crossdomain.xml filen.
Så prøv og vis hvad du mener.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nej det virker tydeligvis ikke. Den fjerner godt nok crossdomain meddelelsen men loader ikke billederne.
DERFOR...har jeg i alt hemmelighed sweepet din billedmappe og uploadet billederne til Flickr. Jeg skal nok fjerne dem igen. Billederne er trods alt federe hvis der er lidt om hvor de er taget og også noget om hvilket navn scooteren lyder.


Besvar