Billeder i forummet

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg synes det er nogle lækre billeder du har taget (@scootergris), som fortjener en nydelig fremvisning da scootere som bekendt skal opleves på gaden.
Bl.a. er det fint at få dokumenteret at det faktisk er ret lækkert at køre ind og opleve København, da antallet af scootere ikke er overvældende og hvis man ellers kan acceptere nogle steder at skulle køre i cyklist-tempo, er det en fantastisk oplevelse - man kan virkelig nå en hel musikfestival eller et pinsekarneval. Jeg var inde i København tre gange i denne sommer og kørte hjem i stjerneklart vejr hver gang.

Hvad med at tjekke galleri-udvidelsen ud hos phpBB. Jeg ved ikke hvordan en ny tråd skulle struktureres om det skulle være efter lokalitet eller scootermærke. Lige nu synes jeg ikke at billederne hører naturligt hjemme i et snakke-forum.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvad er det smarte ved at have gallery mod syns du ?

Syns bare umiddelbart det ser mere besværligt ud. Ok det meget smart man kan rate og kommenter per billede og ville gerne have at hver bruger kunne have sin egen "side" sådan hvor brugeren have billeder af sine scootere ligesom på scootergalleri og som jeg har prøvet at lave i Dig og din scooter.

Men prøv og skriv noget mere om hvorfor Gallery mod skulle være smart.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er jo netop noget med at projicere helheder, hvor du jo er vant til at fotografere detaljer når du fotograferer fremgangsmåder etc. Når jeg laver lidt om min egen scooter udvælger jeg tre pæne billeder til mit forum hvor i galleriet ville jeg vælge at vise dem alle for at vise mangfoldigheden på gaden eller hvor jeg nu befinder mig, Det er med andre ord. to forskellige måder at kommunikere billeder på

Jeg er ikke helt inde i funktionaliteten i phpBB's galleri, men da du har været så venlig at artsbestemme alle scooterne ville målet i et galleri jo være at opfordre folk til at "udfylde hullerne" dvs, gadescootere efter model - også som et alternativ til fabriksbillederne og som en måde at ordne dem på.

I øvrigt nysgerrig som jeg er, er jeg kommet til at låse mig og min scooter. Jeg er sikker på at det enten er manglende beføjelser eller uvidenhed som gør at jeg ikke kan låse tråden op igen - jeg har da tænkt mig at skrive noget mere om vinterens strabadser.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er dit emne i "mig og min scooter" låst op.
Det var egentligt sådan jeg ville have det i "mig og min scooter" at hver bruger havde deres eget emne som de kun selv kunne rediger i sådan at man ligesom havde sin egen side uden at folk kunne skrive kommentar derinde.
Jeg har spurgt inde på http://www.olympusdkteam.dk/ om det er muligt at lave så brugerne også kan låse deres egne emnet op igen så venter jeg på svar.

Der er demoer af Gallery moddet her :
http://www.flying-bits.org/gallery/index.php
http://www.scooterklubben.dk/phpBB3/gallery/index.php
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det virker lidt tungt at have så mange informationer stående nedenunder. Det ligner en webshop.

Flying-bits har en bladre/slideshow-funktion med i sin lightbox-visning. Det er fint når man har et tema som gadescootere. Jeg synes ikke om at når man går ind under 4-takts-scooter hos scooterklubben at man så ser forskellige reservedele og en Honda Amigo (jeg ved godt du har postet et af billederne selv).
Her kan man jo vælge at have nogle mere veldefinerede kategorier så det ikke ligner en skraldespand.

Ellers ser det såmænd meget fint ud, der mangler bare en direkte-upload-funktion til når folk med løse smartphones får brug for at fotografere deres kæreste.....på en scooter selvfølgelig.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

scootergrisen skrev:Så er dit emne i "mig og min scooter" låst op.
Det var egentligt sådan jeg ville have det i "mig og min scooter" at hver bruger havde deres eget emne som de kun selv kunne rediger i sådan at man ligesom havde sin egen side uden at folk kunne skrive kommentar derinde.
Er det ikke sådan at man kan redigere hvad brugerne har lov til uden at gøre dem allesammen til admin'er. Igen jeg ved det ikke og jeg gider ikke at lave en demo-opsætning.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det første gang så vidt jeg huske jeg uploader til scooterklubbens galleri : http://www.scooterklubben.dk/phpBB3/gal ... ge_id=1189

Jeg var også lidt i tvivl om hvor jeg skulle uploade det og tænkte på at forslå en ny kategori men der er jo ikke så mange billederne endnu og der er også nogen der har forslået nye forums herinde men jeg syns det er bedre hvis jeg kun opretter nye forums efter behov fordi man kan jo bare flytte indlægene/billederne til den tid hvor der er kommer mange af den samme slags.

Jo jeg kan godt rediger en masse om hvad brugerne har tilladelse til og vil gerne have brugerne har tilladelse til det mest.
Jeg kan se hvad der er givet tilladelse til at låse emne emner... men kan ikke se tilladelse til at låse op. Det ville jo være mest logisk at placer den lige nedenunder men der står ik noget.

Man kan sige det måske meget smart at brugerne kan låse emnet hvis nu de for eksempel mener at deres spørgsmål er blevet besvaret. Det kan være det er sådan det er tiltænkt.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nej, jeg kan fornemme at galleri-featuren ikke er din store kop te - så hellere putte en masse billeder i samme tråd og det er vel også kun når der kommer en scooter-voyeur med hele sit livsværk at det bliver aktuelt. Min personlige begejstring bestod i at billederne levede op til min egen filosofi om at det ikke kun handler om ar justere indsugningen og bestemme hvor tunge rullerne i variomatic'en skal være men også oplevelsesdelen.
Mit forbillede var jo Jamie Oliver som på trods af at han havde en stor fed station-car foretrak scooteren når han skulle rundt i byen og købe ind til sine gæstemiddage. Det holder faktisk vand - der er rigtig mange parkeringspladser foran Netto i myldretiden.
Billede
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Men kan du ikke fortælle og vise om oplevelses delen uden at bruge Gallery moddet ?
Jeg syns da det går ok med Billeder af scootere på gåden emnet selvom der bliver jo vist mange billeder per side og der ville Gallery mod så nok være bedre i det man kan se små thumbnails.

Men hvis du har et en masse billeder så syns jeg du skal uploade dem her "normalt" i et emne også hvis der er en del brugere der efterspørger det med Gallery mod så må jeg jo give mig på et tidspunkt.
Ok Gallery mod er også mere smart når man skal uploade mange filer, fordi med den normale upload der kan man kun sende 1 fil af gangen. Så der var endnu et plus til Gallery moddet.

Der var engang en som forslog at jeg lavede et forum der hed Guides og det gjorde jeg så hvor man kunne skrive om hvordan man gjort dit og dat ved sin scooter. Men da der ikke var nogen som skrev nogen guides så fjernede jeg det forum igen.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Billeder i forummet

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ork, jo. Det var jo kun en indskydelse. Men hvis du på forhånd har en forventning om at folk ikke gider at bruge et galleri er der ingen grund til at oprette det. Bare fordi ting kan lade sig gøre er det jo ikke i sig selv et argument for at gøre det og så synes jeg ikke at phpBB's galleri er nogen nydelse.

Jeg har desværre ikke så mange flere scooterbilleder på lager - jeg er nok ikke skør nok til at fotografere andre mennesker på scootere, men jeg er da selv begyndt at kigge på dem på en anden måde.
Besvar