Nye menuer

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tænker på at lave nogen nye menuer øverst på hjemmesiden også fjerne dem ude til venstre.
nytdesign3.png
Så kommer der også mere plads til billederne.

Hvad syns i ?

Er det bedre som det er nu hvor man kan se alle menupunkterne ?
Eller er det bedre menupunkterne er gemt i sådan nogen dropdown menuer ligesom på billedet hvor man skal holde musen over ?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg sat menuen øverst på hjemmesiden så i kan prøve den : http://scootergrisen.org/

Jeg har beholdt de gamle menuer ude til venstre så man kan bruge begge dele.

Høre gerne jeres mening og om der er noget med dropdrown menuerne som ikke fungere så godt.

Hvis der er nogen der kan teste på deres telefon med touchscreen så ville det være fint. Ved ikke om det overhovedet virker på touchscreen.
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af resderra »

Jeg syntes det er godt det nye, og så tænkte jeg på at ude fremtiden kunne finde generel info om scooter, og så gå under mærke eks. kymco super 8 og have nogle helt specifikke oplysninger på eksservice og hvordan man gør når men så en gang ved mere..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har jo den har side med serviceskemaer : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... co_super_8
Mener du så at det serviceskema skal vises på : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... mkymco.php ?

Det er taget fra de filer som linkes til ude til højre under download (brugermanual og servicemanual).
Sku jeg så linke til billedet der eller vise billedet eller hvordan tænker du ?
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af resderra »

Jeg syntes at det fint nok nu ;) men ude fremtiden ville men måske gå under mærke og så se en serviceskema der kun passer den mærke og model, og så vider....
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvor syns du det skal være så på scooterens side ?
Brugeravatar
resderra
6. Rang
6. Rang
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. juni 2010 23:43
Scootere: kymco super 8 4t 50cc

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af resderra »

Ja på selve scooterens side, men kun den information der passer lige præcis til denne mærke og model, så man bedre kan vejle den enkle person med en bestemt scooter, men det er jo kunne en fremtids ide jo...
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Hej scootergris.

Du spørger hvordan dine menuer foroven virker. Jeg synes du skulle stryge dem igen da de jo bare er en gentagelse af dine sidebar-menuer. Her på min netbook kan jeg alligevel ikke se nederste menupunkt - jeg når lige til Kymco og så ikke længere. Men hold pladsen åben til noget andet lir. F.eks et slideshow med tre gode links (jQuery eller Flash). Strukturen med sidebar-menuer er god da det er forholdvis "langsomme" links dvs. man arbejder sig langsomt frem mod det man har brug for at vide.

Udvidelsesmuligheder:

Jeg synes godt man kunne slå lidt mere på tromme for scooteren som det perfekte alternativ til konebilen og måske slipper man også for betalingsringe og den slags. Personlig havde jeg ikke noget mod flere scootere i bybilledet. Jeg ved godt det ikke er sitets mål at være religiøs men derimod at lære folk at skifte tændrør selv.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hej

Det er heller ikke meningen at både menuerne øverst (de nye) og dem ude til venstre (de gamle) skal være der samtidig.
Men jeg har valgt at have begge dele i en periode så folk kan se hvad der virker bedst... og i tilfælde af at den nye menu øverst ikke virker på deres computer så kan de bruge den ude til venstre.

Hvad hvis du har musen over scootermærker (hvor kymco er det sidste du kan se) kan du så ikke scrolle ned for at se resten ?
Kunne måske lave det i 2 kolonner sådan at det ikke er så højt.

Jeg har ikke selv bil og har ikke haft det så ved ikke om det er det perfekte alternativ til konebilen men folk er da velkommen til at skrive noget om det herinde i forummet så kan det eventuelt komme på hjemmesiden.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nu er det jo ikke meningen man skal scrolle ned i en dropdown-menu og den er lidt ukontrollabel i og med at antallet af scootermærker nok ikke bliver mindre. Så skule man måske lave flere niveauer og ordne (A-F, G-J, K-O, P-V osv.). Man kunne også nedsætte padding, så de ikke fremstår så lange.

Hvis du fastholder ideen om én højre sidebar kunne man også lave en løsning med træstruktur (+) (-) til underpunkterne.

I princippet er jeg rimelig begejstret for din brugerflade, selvom det kunne være ønskværdigt med noget mere plads i midten til indholdet, så siderne ikke bliver så lange - men det synes jeg egentlig ikke gør noget

Derudover skal du have ros for projektet som helhed, som er kendetegnet ved at det fungerer i praksis, så jeg selv har undgået Thansens serviceeftersyn, hvor de vist bare står og spænder møtrikkerne lidt og bagefter tager 800 kr. for det.
Scooteren min har allerede i løbet det første år kørt 5000km.

Jeg vil gerne gå mere ind i det designmæssige hvis du har lyst (multimediedesigner), da jeg efterhånden føler et naturligt forhold til det emne, sitet omhandler. Jeg er sikker på man f.eks kunne ændre CSS i forummet her så det passer til resten af sitets farvevalg.
Besvar