Nye menuer

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Menuerne er fine nu og nu er der plads til udvidelser. Jeg er ikke helt vild med designet, men det kan være vanens magt der ikke kan lide forandringer og jeg kan se at det er det, som du brugte til dine andre projekter. Du har gjort skrifttypen større i overskrifterne - det ved ikke om var nødvendigt. Det vigtigste er at bevare lukketheden omkring de forskellige underpunkter eftersom det nogle gange kun er et af punkterne man har brug for og ikke at læse hele siden (måske lidt baggrundsfarve på undertitlerne - du kunne jo prøve med den der sandfarvede, når nu du er begyndt at bruge den).
Og så kunne det være dejligt med et banner med bare ét billede af nogle scootere, så folk har en levende chance for at finde ud af hvad siden handler om (ikke handler om).
Ja du må undskylde jeg engagerer mig. Jeg haft god brug af siden så den fortjener en perfekt design så længe at der stadig bliver solgt scootere i Dannevang.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er de blå bjælker tilbage.
Der var bare en som skrev at de tog for meget fokus.

Jeg har haft banner øverst på siden men det bliver irriterende i længden fordi jeg hele tiden skal scrolle ned forbi banneret.

For eksempel på break.com der irritere det mig at der er så meget øverst på siden så jeg skal scrolle lidt ned for at kunne se det hele af videoen : http://www.break.com/index/buck-slams-i ... er-2180455
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Så kan du eksperimentere med position:fixed. Det er også en mulighed til undermenuer. Vær lidt frisk og brug sandfarven på dine menupunkter, når du alligevel har indført flere farver. De lukkede bokse med border er ikke nødvendige efter min mening. Jeg prøver lige at oploade en demo. Du kan også nu lave rounded corners i CSS som IE også accepterer.

Billede
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

scootergrisen skrev:Så er de blå bjælker tilbage.
Der var bare en som skrev at de tog for meget fokus.

Jeg har haft banner øverst på siden men det bliver irriterende i længden fordi jeg hele tiden skal scrolle ned forbi banneret.

For eksempel på break.com der irritere det mig at der er så meget øverst på siden så jeg skal scrolle lidt ned for at kunne se det hele af videoen : http://www.break.com/index/buck-slams-i ... er-2180455
Det er også dårligt design ´. F.eks er der lige lang stor afstand mellem brødkrummerne, overskriften, tags'en og rating - sådan at hjernen bliver forvirret i forsøg på at sortere informationerne.,,og ja video-siderne. Der er stadig ikke nogen der har løst problemet. Det skulle da lige være YouTube.
Besvar