Nye menuer

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kender du en god CSS menu med undermenuer ?
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nej men det kan skaffes. Jeg vil gerne kigge på det. Man kunne jo overveje nogle af de lækre ting (JQuery)....men først en med kun CSS.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg er så doven anlagt at jeg nok ville anvende noget a la

http://purecssmenu.com/

...for at kunne tilpasse designet til siden. Mon ikke der findes flere af den slags sider.

Her er en video:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så nu har jeg rodet men at lave undermenuen og det ser sådan her ud.
undermenu.png
undermenu.png (70.05 KiB) Vist 7771 gange
Det er ikke helt på plads. Det derfor der er Peugeout så meget men så er menuen ikke så høj.
Det giver så bare det problem at hvis skærmen ikke er bred nok så kan folk ikke se undermenuen... så løst et problem og lavet et andet. Så skulle undermenuen jo foldeud til venstre i stedet for men det ved jeg ikke hvordan man gør.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det ser rigtig godt ud. Hvad er andre mærker. Er det to-taktere?
Farvesammensætningen er rigtig god. Så er det slut med den blå periode.
Nu har jeg ikke lige set din kode, men du kan evt, bruge position:absolute,left:-x til at trække undermenuen lidt til venstre med.

Man kunne også også overveje at slå nogle af punkterne sammen. Selvom det altid er fedt at have en rodekasse når man laver det som et projekt, må man kunne lave det som underpunkt til Specielt. Der kan man også skrive PGO ind under to-takter. Problemet er hvis folk ikke ved at deres PGO er en to-takter, hvis man har kørt PGO hele livet (ja, de findes)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Andre mærker er den her side : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... mandre.php
Det hvis der kun er en eller to modeller fra samme mærke og det måske ik rigtig er et mærke så putter jeg dem på den side.

jeg putter Galleri under Scootermærker i stedet for i Hovedmenu, der passer den godt.

Rodekassen og Fremtiden putter jeg i Specielt som undermenuer.

Farver er bare næsten dem som var der som standard så har ikke besluttet mig for de endelige farver endnu.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

Næ, men som udgangspunkt har designet været meget funktionelt. De lukkede kasser er jo nærmest en dyd. Men det er jo helt naturligt lige at ryste posen og så udmærker drop-down-menuerne sig ved at man hurtigere kan få overblik over hvad menupunkterne indeholder i praksis.

Hvis jeg endelig skal sige noget så er det grøngrå en meget fin kontrast. Men der er ingen grund til at undermenuerne skal have en anden farve.

Skal der så slet ikke være noget ude i venstre side. Bare et flot stort logo . Hvad med noget facebook-integration.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ude til venstre skal der være det der er i midten, så der er mere plads.
Ligesom billedet i det første indlæg.
Så er der plads til breddere billeder hvilket jeg har savnet længe og breddere tabeller.
Indtil videre har billeder og alt andet midt på hjemmesiden skulle være 550 pixels bredt for at man kunne se det hele på en skærm med 1024 pixels bredde.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af oskar33 »

scootergrisen skrev:Ude til venstre skal der være det der er i midten, så der er mere plads.
Ligesom billedet i det første indlæg.
Så er der plads til breddere billeder hvilket jeg har savnet længe og breddere tabeller.
Indtil videre har billeder og alt andet midt på hjemmesiden skulle være 550 pixels bredt for at man kunne se det hele på en skærm med 1024 pixels bredde.
Det lyder sådan lidt hu-hej. Så burde der måske være et større banner hvor drop-down-menuerne indgår. Det der har været godt indtil videre er at når man havde fundet sit emne, så havde man i højre side fortsættelsen af menuen med underpunkter i samme design. Det fungerede ihvertfald for mig. Lav nogle flere demoer så kigger vi på det.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Nye menuer

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så nu prøver jeg og fjerne de gamle menuer ude til venstre på hjemmesiden og se hvad folk syns om de nye menuer øverst.
Jeg har også lavet undermenuer nu så i kan prøve og se hvad i syns.
Besvar