Mangler billeder af friskluftsenhed

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis der er nogen der har en Giantco eller anden scooter med en såkaldt friskluftsenhed så vil jeg gerne have nogen billeder til brug på hjemmesiden hvor man kan se den og se hvor slangerne er tilsluttet og også gerne hvor den er skildt ad.
31101014400.JPG
31101014400.JPG (103.76 KiB) Vist 8033 gange
Friskluftsenhed hos T Hansen

På PGO kan der sidder sådan en sort rundt plastik boks på højre side over udstødningen.
Den vil jeg også gerne have nogen billeder af til hjemmesiden hvor man kan se hvor slangerne går hen og sådan.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af Jps »

Vedrørende PGO, så er der 2 forskellige røgvendere. Den du nævner og den jeg har på Big2. Den på min, går samme vej som den hvor røgvenderen sidder ovenpå udstødningen. På min sidder røgvenderen på ophænget til udstødningen.

Der sidder en studs ovenpå variatorhuset, hvor der går en slange til. Her bliver røgen ledt ud gennem et hul i bunden af variatorskjoldet. Ved det korte stykke gummi skal der sidde et filter, men det har jeg pillet af, og blokeret for hullet med en stang, så larmer den nemlig ikke så meget :).
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tak. Endelig nogen der gider tage billeder.

Er det korrekte som jeg har tegnet det her.
Grøn : Hul i variatordæksel går til reed valven gennem den tykke slange.
Orange : Går til udstødningsforrør hvor der er svejset et rør på.
rog.jpg
rog.jpg (57.63 KiB) Vist 8022 gange
Du siger du har taget filteret af og sat en stang i er det lige under indsugningsstudsen for syns ikke jeg kan se det.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af Jps »

Slangen går ikke til redvalven, som du kalder den (membran/studs), men fortsætter forbi den. Der hvor den røde ring er, skal der normalt sidde et filter.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så kan jeg bedre forstå hvorfor der sad så mange klips på slangen fordi der har siddet et filter.
Og forstår godt hvis du er forvirret fordi jeg skrive "reed valve" om den som du kalder "røgvender".

Prøver igen...

Altså på "røgvenderen" sidder den tykke slange som går til filteret og videre til ?.... går den til det hul i toppen af variatoren ?
Og under "røgvenderen" der er vel også en slange eller et rør. Går den slange/rør til udstødningen ?
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af --- »

Jeg har bla. en Sprint.

Friskluftsystemet på den "kører sådan rundt" :-)
sls.jpg
Brugeravatar
MJENSEN
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 137
Tilmeldt: 13. april 2011 23:06
Scootere: Hooper one "45" årgang 2011

Re: Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af MJENSEN »

Har du ikke buxyen mere?
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fin tegning tak for den.

Nu er min vakuumslange fra indsugningsstudsen til friskluftsenheden/air cut off valven blevet mast midt på og mest helt over så jeg har bundet en knude i enderne.
Så nu hvis jeg kommer kørende hurtigt og giver slip på gashåndtaget så går der nogle sekunder hvor den er kommet lidt ned i hastighed også siger den PFFFT fra udstødningen sådan lige hurtigt engang.
Det lyder man har en gren med nogen tørre blade på også man lige hurtigt rammer jorden med den i et halv sekund.

Det må så være fordi at der bliver ved med at blive suget luft ind gennem friskluftsenheden når gashåndtaget er sluppet. Fordi vakuumslangen er bundet knude på.
Så det ikke fordi den siger knald lyde som jeg vist nok har læst det skulle sige men det måske fordi jeg kun køre 30 km/t og det er en 50 ccm motor. Det kan være den siger knald hvis man køre mere hurtigt eller det er større kubik motor.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11156
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Mangler billeder af friskluftsenhed

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu jeg har brugt jeres billeder på hjemmesiden her : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... ngs_system

Tænker jeg vil lave det sådan at dem der har taget billeder til hjemmesiden kan få deres navn sådan nedenunder billedet så kunne der står "Indsendt af Børge" eller noget i den stil.
Besvar