Mangler påklædnings-menu

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Mangler påklædnings-menu

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Mangler vi ikke en påklædnings-menu hvor der kan være en side om styrthjelme og en side om vanter og en side om styrluffer osv.

Hvad syntes i, har i nogle gode ideer ?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Mangler påklædnings-menu

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det er da en god ide.
Det er som om at den rigtige påklædning på scooter-turen, kan betyde om turen bliver god eller dårlig.
Prøvede for sjov at liste hvad jeg selv har i skabet af påklædnings-ting og bruger tit. :wtf:

Hjelm
Halskrave blød
Halskrave vandtæt
Stof-handsker tynde
Stof-handsker m. foer
Læder-luffer m. foer
Halstørklæde
Termo-undertøj (ski-undertøj)
Overtræks-bukser
Ski-bukser m. foer
Regnjakke
Regnbukser
Støvler m. foer
Dunjakke
Sejlerjakke
Langhalsede fleece-trøjer
Langhalsede alm trøjer


Forstår sgu bedre at her tit roder lidt. :)
Ski-tøj og Sejler-tøj passer godt til det at køre scooter i al slags vejr har jeg opdaget. De har tit osse mange farver og reflekser på.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Mangler påklædnings-menu

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kymconørden skrev:Det er som om at den rigtige påklædning på scooter-turen, kan betyde om turen bliver god eller dårlig.
Der vil jeg give dig rent.
Også fordi det kan gå ud over sikkerheden hvis man sidder i frost vejr og fryser helt vildt meget og ryster og ikke er klart til at reagere hurtigt.
Våde vanter er heller ikke så sjove og have på.

Ku være vi hver især skulle skrive hvad vi har på og hvad scooteren har på også se hvad gode råd der kan komme ud af det.

Her er mine :
Hjelm (beskytter øre mod vind)
Hjelmhue (rar at have på inden under hjelmen og beskytter mod vind og beskytter ansigt og hals lidt som eller er bar på grund af hjelmen ikke dækker)
Halsrør (lidt ligesom hjelmhue men kan dække halsen bedre, kan også dække ørene ekstra godt for at få mindre vindstøj i hjelmen)
Vanter (kolder fingre dur ikke så godt)
Ekstra vanter (til når de andre bliver våde)
Heldragt (som at have en plastikpose på, rigtig god når det er koldest men på alle andre tidspunkter eller når man kort skal indendørs så sveder men i den)
Halstørklæde (lidt besværligt at bruge men kan være rart at have ved halsen som ekstra beskyttelse mod vinden)

Her er min scooters beklædning :
Scooterluffer (beskytter håndtag, bremsegreb og knapper mod regn og sne så vanterne ikke bliver vådt og beskytter hænderne mod vinden)
Skumdimser på bremsegreb (giver en større trykflade når man skal bremse også et blødere tryk)
Anti-tæt-overhalings-gå-væk-bilist-stik-ud-til-siden-refleks-dims (monteret på topboks)
Topboks (plads til at alt muligt lort, ekstra vanter til når de andre bliver våde, hjelm kan være i tørvejr)
Brugeravatar
netuse
5. Rang
5. Rang
Indlæg: 73
Tilmeldt: 28. april 2014 22:38
Scootere: Yamaha Neo's 2004
Giantco Sprint 2006
Kymco Super 8 4T 2014

Re: Mangler påklædnings-menu

Ulæst indlæg af netuse »

Det ville være en god idé hvis man også skriver sin erfaring med det tøj man har, mærke, model, sikkerhed (reflexer mm.) og evt. pris, om det er godt om foråret, sommer, efteråret og vinter.
Besvar