Billeder af Agility?

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det er tid til at splitte den ene Agility helt ad og lægge den på hylde. Stellet er skævt og skal ud.
Skulle du mangle nogle billeder af ting og sager på/i sån en Kymco, må du bare sige til. :thumbup:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Alt kan bruges.
Specielt det der ikke er billeder af i forvejen.
For eksempel hvordan man tage motorophæng af og der var lige en der skrev om skift af gaskabel det har jeg ikke rigtig nogen billeder af.
Måske noget om forgaflen.
Der hvor der er stelforbindelse på stellet.
Motorblokken fra forskellige vinkler som er svære at tage billeder af når motoren sidder på stellet.
Sidespejle.
Diverse elektriske stik og ledninger.

Du kan prøve og kigge i menuen scooterens dele og se om der er noget du syntes der mangler.
Du kan også tage nogen af stellet så man kan se det er skævt.
Hvor er det skævt og hvordan kan det være ?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ok super, jeg knipser lidt undervejs og husker det med højeste opløsning.

Jeg ved ikke hvor stellet er skævt, men den styrer rigtig dårligt. Det er som om den meget gerne vil vælte til samme side som den drejer, og man skal presse imod for at undgå det. Den var rimelig knust da jeg overtog den og har nok været en tur i en lygtepæl engang. Måske kronrøret er slået ud af vinkel.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det kan også være slidte dæk, dæktryk, hjullejer og affjedringen det gør sådan noget.
Min er også skod i styringen for eksempel hvis man køre op på et andet lag asfalt.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, men både dæk, lejer, dæmpere lod til at virke ok. Det mærkelige var at selvom styret gik helt fint jævnt og uden slør, blev den underlig stram og træg at krænge rundt i sving når den kørte. Samtidig er den 2006 og uden plade, og kører man uden plade bliver man stoppet. :weeping:

Så nu er den næsten skrællet, og så fandt jeg skam de 2 modstande jeg havde læst burde findes et sted.
Helt fremme, i hulrummet mellem fodpladen og bundpladen, umulig at komme til uden en større operation :thumbdown:
IMG_0206.JPG
Og opdagede jo lige at deres funktion er beskrevet her:
http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... stande.php
Og det betyder vel at hvis de bliver defekte eller har dårlig forbindelse, kan man forvente problemer med chokeren og/eller lade-systemet?
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Lidt spejl: Et Kymco og et Baotian spejl.
IMG_0237.JPG
Kymco har alm. 8mm gevind i begge sider. Baotian har osse alm. 8mm i venstre side, men omvendt gevind i højre side.
Man kan vist få en adapter der vender gevindet.
Som det ses er omløberen/kontra-møtrikken et godt sted for vand at svuppe rundt.
IMG_0233.JPG
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Og et Side-støtteben:
IMG_0208.JPG
IMG_0230.JPG
IMG_0231.JPG
IMG_0232.JPG
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Fine billeder.
Hvis man tog den ene modstand fra så ville chokeren ikke få strøm og derfor ikke lukke.
Hvis man tog den anden modstand fra så når man slukkede for forlyset så ville der være lavere strøm forbrug og det er åbenbart ikke godt. Ved ikke hvorfor. Men det er vel ligesom hvis du tænder støvsugeren eller noget andet der bruger meget strøm så kan du se på lyset der hjemme at det bliver påvirket.

Jeg ved ikke om det vil betyde at batteriet bliver opladt med lidt højere spænding hvis modstanden fjernes men det kunne måske være.
Jeg kan ikke teste det på min fordi min scooter har ikke den lange modstand til forlyset fordi på min scooter får forlyset strøm fra batteriet.
Hvis du har mulighed for det kunne det da være meget sjov og vide hvad du kan måle når du tager modstanden fra hvis du tester det på et tidspunkt.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja ok det giver mening du skriver med spændings-forskellen når pæren kobles til og fra. Og ved en søgning på "headlight resistor/lys-modstand" er der mange der har problemer med at pæren springer hele tiden hvis lys-modstanden er defekt.

Fra nettet:
De er der fordi generatoren på scooteren genererer ca 48 watt svarende til forlys (35W), baglys (5W), instrumentlys (4x1,2=~5W) og chokerenheden.
Når du så slukker helt eller delvis for lyset, blir modstandende sat ind istedet for de pærer du har slukket, så spændingsregulatoren mv. ikke bliver yderligere belastet.
Og i det øjeblik du skifter lys med en given kontakt, vil der også være et skifte i spændingen, hvis ikke modstandende var der for at stabilisere strømmen. Og så ville pærerne glimte op når du eksempelvis tændte for lyset, fordi regulatoren ikke kan tage al den strøm der måtte være uden modstandende idét du skifter til "tænd".

Altså de sørger for strømstyrken er konstant til lyskredsen.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Billeder af Agility?

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Stelforbindelser:
Forbindelsen fra batteri gennem starter-stikket til blokken. 3 kritiske punkter.
IMG_0254.JPG
Forbindelsen til selve rammen/stellet sidder bag fronten ved hornet.
IMG_0252.JPG
Besvar