Donationer (penge) til hjemmesiden

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Donationer (penge) til hjemmesiden

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der var været nogen som har nævnt at jeg skulle lave så man kunne donere penge til hjemmesiden.

Hvad syntes i om det og hvad skulle pengene gå til osv ?

Umiddelbart kunne de jo bruges til webhotel og domænenavn udgifter selvom det ikke koster særlig meget.

Et problem kunne være at nogen af de billeder osv det er på hjemmesiden har stjålet fra andre sider og T Hansen og sådan noget og det kunne være der var nogen der fik ondt i røven over at jeg skulle tjene penge på det.

Hvis der er nogen af jer som har erfaring med donationer på jeres hjemmeside kunne det være interessant og høre hvordan i har gjort.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Donationer (penge) til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Jps »

Med hensyn til at stjæle billeder. Det gør man bare ikke. Man spørger dem der har copyright på dem om, man må bruge dem på sin side. Det gjorde jeg selv, da jeg havde en side med diverse oplysninger om knallerter og motorcykler. Et møjsommeligt arbejde, men hellere det, end at få en retssag på halsen.

Med hensyn til donationer, er det jo heldigvis op til brugerne af din side, at ville donere penge. Det kan jo gå hen og blive en anselig sum penge, du får skrabet sammen. Men forvent ikke nogen herfra uanset, at du har gjort et særdeles godt stykke arbejde mht. din side.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Donationer (penge) til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, den er svær. Bøde-donationen synes jeg var en god ide fordi det var et konkret beløb, møg-sur bøde er vi alle vist enige om, og den blev oven i købet fanget på video. Den fortjente næsten et bidrag. Men ja, så snart der bliver penge involveret i noget som helst begynder problemerne som regel.

Hva med donationer til kværnen, reservedele til at holde den kørende? Det er da til at ta og føle på, og relevant. Ellers ved man jo ikke om du bare køber krom-lister til din hemmelige Mercer, for pengene.... :lol:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Donationer (penge) til hjemmesiden

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg har ikke fået den bøde endnu så det kan være de ikke kan finde mig.
Kunne da godt samle penge til at købe forskellige scootere ting jeg så kunne teste og lave en side/video om.
Har også tænkt på at folk kunne doner for eksempel en Giantco CDI boks også kunne jeg skille den ad og finde ud af om man kunne gøre den ubegrænset.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Donationer (penge) til hjemmesiden

Ulæst indlæg af scootergrisen »

10 år senere ...

Det lader til at hjemmesiden blev reddet fra lukning af GYS her 2-3 dage før den var sat til at blive fjernet pga. manglende betaling.

Der er en del brugere som har skrevet om at donere mindre beløb for på den måde at fordele beløbet (eller en del af beløbet) blandet flere personer.
Sidste gang var regningen på 787,- for et års hosting og domæne.

Grunden til jeg gerne ville have der kun var én person der betalt seneste regning er fordi så kan personen blot nøjes med at betale regningen direkte til hostingudbyderen i stedet for at vi skal have et mellemliggende sted til at indsamle mindre beløb som jeg så til sidst skal give til hostingudbyder hvilket er besværligt for mig (skal rejse til bank for at betale).

Men i kan da komme med jeres ideer/erfaring her.

Der også mulighed for at det slet ikke er mig pengene sendes til men måske en personer der vil stå for det men der er selvfølgelig mulighed for at det går galt. Eller at indsamlede beløb bliver tilbage af en eller anden grund og folk så bliver sure fordi de har doneret og hjemmesiden alligevel lukkede.

Nå men kom frisk med ideer/erfaring.
:gris:
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Donationer (penge) til hjemmesiden

Ulæst indlæg af GYS »

Det er ret nemt at lave en donationsknap med paypal. Paypal tager dog et gebyr per betaling. Derudover, skal man op på 1400-1500 kr. før at paypal vil overføre noget til ens bankkonto. Så man skal altså vente et par år, før pengene kommer. Man kan naturligvis betale 1000 kr. til sig selv som om man var en anden person, men der skal så betales gebyr til paypal.

I lovens forstand er en donation på en hjemmeside ikke det som kaldes donationer i loven - det skal man være opmærksom på, hvis man skriver til skat - de vil måske svare forkert, hvis man skriver noget om donationer. En donation som beskrives i lovgivningen skal der søges om, og man får så lov at samle ind i en meget begrænset kampagneperiode. Donationer på hjemmesiden, skal betragtes som salg af ydelser, og beskattes som B indkomst. I nogle tilfælde giver den der modtager donationen en gave til gengæld - og så betragtes det som salg af varer.
Brugeravatar
GYS
9. Rang
9. Rang
Indlæg: 407
Tilmeldt: 20. september 2012 00:25
Scootere: Yamasaki GYS
Motorcykel: Duke 200

Re: Donationer (penge) til hjemmesiden

Ulæst indlæg af GYS »

scootergrisen skrev: 20. september 2013 21:07 Der var været nogen som har nævnt at jeg skulle lave så man kunne donere penge til hjemmesiden.

Hvad syntes i om det og hvad skulle pengene gå til osv ?

Umiddelbart kunne de jo bruges til webhotel og domænenavn udgifter selvom det ikke koster særlig meget.

Et problem kunne være at nogen af de billeder osv det er på hjemmesiden har stjålet fra andre sider og T Hansen og sådan noget og det kunne være der var nogen der fik ondt i røven over at jeg skulle tjene penge på det.

Hvis der er nogen af jer som har erfaring med donationer på jeres hjemmeside kunne det være interessant og høre hvordan i har gjort.
Jeg håber ikke, at jeg får problemer fordi jeg har betalt - mit, skal kun betragtes som en donation.
Brugeravatar
Cis
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 165
Tilmeldt: 4. januar 2022 00:13

Re: Donationer (penge) til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Cis »

Jeg har sendt dig kr 50,- og jeg håber flere vil sende dig en lille donation også, så du ikke skal stå alene med aben..

Mvh Christian
Besvar