Velkommen tilbage

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Velkommen tilbage

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg synes hellere jeg må skrive noget pænt for at kunne få lukket denne nærmest episke tråd

Billede
04.png
04.png (221.1 KiB) Vist 6032 gange
Det berømte spark i røven havde åbenbart en positiv effekt.
Nu ligner det et maskulint design med tydelig afgrænsning af emnerne -det bedste træk var faktisk at genindføre boksene.

Næste udfordring er at får koden optimeret til håndholdte tingester hvor priserne lige nu styrtdykker. jeg modtager idag en 7" tablet og det er min hensigt at have tableten liggende ved siden af værktøjskassen. jeg dovnloadede Opera Mobile emulator og der var indholdet Ok, mens navigationen (menuerne) kunne godt være bedre.

Hvordan man gør det - det må du selv finde ud af

Dagens smålige kritikpunkter.

Terningen i logoet er på grænsen til hvad jeg synes er cool, men væsentligste ankepunkt er at jeg kun kan se den i Firefox, og jeg er selv Opera-mand. Det med at siden ses nøjagtig ens på alle platforme er også en dyd

jeg synes stadig jeg mangler et eller andet med navigationen. Har du ikke på et tidspunkt forsøgt dig med brødkrummer? Hvad gik galt der?


OG HOLD NU FOR POKKER DIT DESIGN I RO OG HVIS DU VIL ÆNDRE NOGET LAD VÆRE MED AT RETTE DIREKTE I KODEN MEN LAV EN DUMMY OG LEG MED DEN FØRST.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Velkommen tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg tror ikke jeg har haft breadcrumbs på men nu jeg jeg sat det på så man lettere kan se hvor man er i menuen.

Jeg har arbejdet en del på at få siderne til at se godt ud på småskærme som mobiltelefoner så det skulle da gerne virke ret allerede nu.
Menuen er ikke perfekt men hvis du gør browseren smallere kan du se den skifter så den er bedre at bruge på touchskærm men så det bare hvornår man skal vise den anderledes menu. Jeg er ikke bekendte med der er nogen kode sådan at man kan vide om det er en touchskærm.

Rotocuben vises ikke ens i alle browsere men det er der jo ikke særlig meget det gør. Hvis browseren ikke understøtter det så vises det flade ikon.
Har du været inde på scootermærker siderne der har jeg sat logoet på rotocuben ved hver mærke. Det syntes jeg ser meget godt ud.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Velkommen tilbage

Ulæst indlæg af oskar33 »

Som sagt er jeg tol rene logoer og lir skal have en eller anden rimelig funktion og eksistensberettigelse.

Nu har jeg formedelst 500kr anskaffet en memup tablet fra Pixmania. På andendagen er jeg ikke vildt begejstret. Den gør mig ikke hverken mere kreativ eller til en mere flittig cafégæst.

Man kunne også bare gå hele vejen og konstruere en app til at have med på værkstedet/garagen/carporten/baggården. Der findes nogen sider hvor man let kan omsætte html/php til android/iOS .
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Velkommen tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hjemmesiden kan godt tages med på værksted osv som den er nu. Det var en af grundene til jeg gerne vil have at det virker fint på en mobil sådan at man kan tage mobiltelefonen med ud til sin scooter også se servicemanualen eller billeder på hvordan man juster ventiler og ligende.

Der er vist ikke rigtig nogen fordel i at lave en app bare for at vise hjemmesiden når hjemmesiden virker fint nok i browseren.

Hvis jeg skulle lave en webapp så kunne det være sådan noget med et program hvor man indtaster hvor mange liter man tanker og hvad speedometeret siger også regner programmet km/l ud. Det kunne da være meget sjov og lave.
Og andre scooterrelaterede webapps. Måske en dæktryk konverter eller hvad ved jeg.
Eller måske en webapp der hente de seneste nyheder fra hjemmesiden automatisk. Ligesom RSS feed.

Det gjorde da ikke noget at forummet så bedre ud på en lille skærm men jeg gider ikke det der betalings app jeg prøvede på et tidspunkt. Det skal være gratis.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Velkommen tilbage

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det synes jeg lyder meget fornuftigt. Ork ja VIN-check, fejlfindingsprogram, videorepair-links samlet, you name it. Det med RSS kan ihvertfald lade sig gøre hvis man ellers er i stand til at producere nogle nyheder.

Jeg er selv i en proces med at finde ud af hvordan håndholdt udstyr interagerer med folk. I det her tilfælde er problemet at der er for langt til der hvor min computer befinder sig og min scooter, hvor jeg kom til det resultat at det så åndsvvagt ud at stå med en 10" tablet når man reparerer scooter, men den her passer fint til mit handskerum.

Jeg så at Harald Nyborg også havde nedsat deres mini-tablet til 499 kr , så jeg tror der kommer en anden bølge hvor man så kan drage nytte af de gode apps der allerede er udviklet til trendomanerne og vel også lade sig inspirere af den måde de er lavet på til at

Der findes nogle stykker af de der "Make your own apps"-sider som jeg var inde på for et års tid siden. Det kan godt være at jeg selv tager den tråd op igen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Velkommen tilbage

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg ved ikke om det skulle være nogen fordel at lave VIN checkeren som et app når man bare kan lave et bogmærke til VIN checker siden.
Umiddelbart kan jeg ikke se RSS direkte på min mobil og kan ikke finde nogen RSS reader webapp.
Besvar