Hr. Gris - dit design stinker

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
balle
7. Rang
7. Rang
Indlæg: 168
Tilmeldt: 5. august 2012 08:27
Scootere: Yamaha Neos 4, 45scooter

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af balle »

Det er ikke nogen skam at lytte til folk med forstand på skrift og design. Det er vel ment som en hjælp til at gøre en rigtig god side endnu bedre. Et godt eksempel er ændringen af "Bremser-Service". Mine øjne falder ganske enkelt til ro på oskar33`s forslag i modsætning til det oprindelige. Og jeg finder nemmere det væsentlige. Det må vel netop være meningen med al information.

Venligst Erik, http://www.fotograferikballe.dk/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu har jeg gidet det lidt ekstra margin.

Angående font så er der ikke vildt mange fonte at vælge imellem hvis det skal virke på alle systemer men kom gerne med nogen gode font-family jeg kan bruge.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Hvorfor står "Forum" med en anderledes skrifttype...er det noget med her kan I se hvad de andre har skrevet og det andet er noget jeg har skrevet. Den forskellighed er heller ikke rationelt begrundet, da "Forum" står som nr.1 i hovedmenuen.

Du skal heller ikke vælge samtlige fonte - hvis du vil signalere forskellighed i forhold til resten af indholdet brug grafiske virkemidler. Dine overskrifters formål er at fortælle læseren hvor i hierarkiet en side befinder sig navigationsmæssigt.

I øvrigt forestillingen om ét perfekt design virker noget umoden. Dit design retter sig mod dem det skal bruges af og det siden skal bruges til.

@Tak til Balle for hans support. Så har mine år på skolebænken ikke været forgæves. En hjemmeside er i højeste grad et billede hvor vores hjerne selv starter med at putte informationerne i kasser. Jo mere det er gjort for os, jo bedre synes vi om hjemmesiden.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det med at Forum står med en skifttype er fordi min CSS kode ikke bliver brugt helt som jeg ønsker så forummets CSS kode påvirker de ting (menu osv) som jeg sætter øverst over forummet.

Har nu rettet det med fonten.

Søg... input feltet skifter også lidt. Har rettet det nu.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det hjalp gevaldigt :D :D :D Det er godt du har sådan en kompetent netværk, som siger det de mener.

Nu mangler du bare en noget mere fancy forside og nogle svulstige megamenuer (Det er dog til forhandling)

Jeg gudskelov ikke så ikke så sej i PHP-kode og HTML5 - dem får du pænt lov at beholde for dig selv.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Kære David. Nu nipser du igen. Når du har lavet en overskrift må det som det refererer til forventes at stå tæt på. De links har ikke relevans for selve siden (eksempel "del på facebook") men gør at folk skal forsvinde hen til en ny side. Igen bliver min stakkels hjerne sat på en prøve, hvor du havde fra starten placeret det korrekt i nærheden af menu-fladen, hvor det iøvrigt har haft fast holdeplads nu i lang tid.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det er svært at skulle forklare teorien bag brugervenlighed og navigationsdesign meget hurtigt.

...men herer er en meget god side

http://userexperiencedesign.dk/
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Alle de links der er øverst er lokale links. Facebook like knappen er helt nederst på siden.

Jeg kunne også bare bruge Wordpress men det ville være kedeligt syntes jeg.

Men kom gerne med feedback til andet på hjemmesiden end det øverste.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Nåmen herregud. Nu ligner det igen et design...ikke et super design..men tilpas organisation så jeg ikke får colaen galt i halsen. jeg læste den side jeg refererede til. Den var OK. Det at så tydeligt vise at man ændrer design for at opfylde egne behov i stedet for at sætte sig ind i brugerens behov og tilpasse designet derefter...det er nok også det der f.... mig mest op. Tænk hvis kunstnere opsøgte folk i deres hjem og insisterede at male en rød streg på sine værker fordi han var kommet ind i sin røde periode.

Nu hvor omfanget af projektet er nogenlunde klarlagt kunne man begynde og tænke om navigationsdesignet er specielt brugervenligt. Når jeg går ind på siden er det som regel ét eller flere emner jeg leder efter i tredie niveau. Jeg skal så helt op på toppen af siden for at kunne navigere videre, Faneblade er indtil videre den mest benyttede måde at løse det problem på. Det er svært at sige om det er løsningen her. Man kunne selvfølgelig også indføre tredie niveauer i menuen men...osv. osv. Men det synes jeg virkelig er et indsatsområde som tilgodeser brugerens behov.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af Jps »

Synes det ser åndsvagt ud, at der er helt hvidt i toppen. En grå bjælke ved links, ville bryde alt det hvide.
Besvar