Hr. Gris - dit design stinker

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I velkommen til og finde på noget bedre.
Man kunne også sætte nogen forskellige billeder som baggrund lige på scooterklubben.

Fejlbeskederne var en.... fejl. De er væk nu igen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så er der kommet billede på øverst.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg kan ikke se hvad det forestiller. Hvis du ville have haft et et billede havde det sikkert været der for længe siden.

Ved st skifte ikon til forummet gør du igen at du udskiller det som en selvstændig del, hvor du før arbejdede på at få det integreret.

Som sagt et design laver man fra bunden af, man sidder stadig ikke og nipser som om det var kode.
Jeg tror siden skal holde sig til at lære folk at lave scootere, selv om det kan være nok så kedeligt når hver en skrue er endevendt.

P.S. Jeg har endelig fået taget mig sammen til at få lavet scooteren takket være et link på din side som jeg havde glemt. Scooter-shop var lige 500kr billigere med deres udstødninger end Thansen. De har også billige skruer.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Underteksterne bliver ikke lettere læselige af dit meget entusiastiske forsøg på at bruge text-shadow til at lave en egentlig kontur.

Så må du lave lag på lag

25.png
25.png (136.23 KiB) Vist 7483 gange
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg syntes det er meget sjovt med lidt billeder på der skifter for at se noget forskelligt.
Syntes det fungere meget godt på http://www.scooterklubben.dk/ hvor der er skiftende billede øverst.

Jeg har også skiftet det roterende ikon på nogen af de andre sider det er ikke kun forummet og på scooter siderne har jeg brugt logoer det syntes jeg ser meget godt ud. For eksempel Kymco : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... mkymco.php

Prøv og genindlæs siden så du får den nyeste CSS kode med hvis det ser forkert ud.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Det virker ikke plus at billederne ikke er specialdesignede og man kan se bare er taget fra et tilfældigt galleri - det gøre at det loader alt for langtsomt og kommer ind som det sidste.

Igen - det giver hjernen for mange udfordringer hvis tingene ikke er effektivt adskilt
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Tryk på F5 (eller SHIFT + F5) så skulle browseren gerne hente det nye CSS.
Hvad browser bruger du ?

At billedet vises sidst er nok fordi det er sat med CSS også indlæses det til sidst. Sådan gør Firefox i hvert fald.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Her har jeg forsøgt med en span ting
41.png
41.png (178.09 KiB) Vist 7482 gange
Det ser ret rustikt ud, men er mere modstandsdygtigt over for de forskellige billeders skiftende kontratser.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11160
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Det fungere ikke så godt med <span> når teksten wrapper til flere linier. Så dur de runde kanter ikke.
Her er en anden måde men det dækker godt nok en del af billedet men det gør måske ikke noget.
andremerker.jpg
andremerker.jpg (60.7 KiB) Vist 7481 gange
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af Jps »

scootergrisen skrev:Det fungere ikke så godt med <span> når teksten wrapper til flere linier. Så dur de runde kanter ikke.
Her er en anden måde men det dækker godt nok en del af billedet men det gør måske ikke noget.
andremerker.jpg
Det er ihvertfald bedre, end det jeg brokkede mig over ;). Du kan jo lave lidt det samme, som på SK ;).
Besvar