Hr. Gris - dit design stinker

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ja enig - det var også noget af det der virkede fint
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Det er rart med det mørkere felt der lissom dæmper den samlede lys-stråling fra skærmen. Tit er alle sider kridhvide og nærmest blændende med alt det lys. Spotify fx. er en af de dejligste sider at have på skærmen i nogle behagelige dæmpet toner. Rart for øjnene.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Grå og sorte nuancer indgår i mange farveskemaer. Du kan se man kan faktisk have en pang-farve og så grå nuancer for resten uden at man tager skade af at se på det. Spotify har i høj grad prioteret en neutral brugerflade fordi deres hensigt var at presse så meget luderinformation ind mellem musiknumrene for at det netop skulle distrahere dig mod at du kunne høre gratis musik. men selv det er logisk ordnet ind i kasser så man ikke bliver forvirret.

Jeg ville sige til det nuværende design at nu har jeg set på det og jeg gider egentlig ikke at bruge mere af mit krudt på at påpege fejl og mangler. Jeg synes den tid hvor vi bliver brugt som forsøgsklude må være et overstået kapitel og at begynde at bede folk om at hjælpe med at rette i koden nok er skudt forbi målgruppen. Hvis man vil føre community-site tankegangen ud i praksis, så er en wiki (også kaldet det digitale sammenskudsgilde) rigtig god til det sådan så de gode ideer bliver fastholdt selv om folk ikke er mestre i kode og den slags.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af Kymconørden »

oskar33 skrev:Jeg synes den tid hvor vi bliver brugt som forsøgsklude må være et overstået kapitel..
Øv, det er ellers så spændende når man starter siden, om der er sket noget nyt og sjovt. Den røde linie var da morsom :D
Glæd dig over at der faktisk bliver lyttet og taget i mod gode ideer og forslag fra "forsøgskludene". Man kalder dem vist normalt for "aktive brugere"...
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg foreslår at vi undtagelsesvis sletter denne her tråd helt. Den er uværdig for hele projektet og det selv om at den havde den forventede effekt er det en dårlig reklame. Det bør ikke være sådan at man skal finde sprogets værste gloser frem for at sige "Hvorfor ser det sådan ud?" Design kan diskuteres, men man er i høj grad ved at konformere og professionalisere de metoder som at gør at vi får den bedste brugeroplevelse.

Det kræver et helt nyt projekt at afdække hvordan de metoder skal fortolkes.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu hvor kildekoden er på GitHub så kan folk være med til at forbedre designet hvis de vil.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af oskar33 »

Jeg tror hellere at jeg tager et gennemtestet CMS og planker alt indholdet i stedet, mens du stadig er ved dine fulde fem. Så kan de søde mennesker logge sig ind der hvis de vil ændre noget.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11162
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Du kan da prøve og se hvad du kan lave med det.
Jeg fortrækker dog og have fuld kontrol med koden bag også fordi jeg kan godt lide og bruge de nyeste ting i HTML5 osv. Der er sikkert en del af de systemer som ikke lige bruger den nyeste kode.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3546
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af Jps »

Det var dog en irreterende "overdel" med den "gråstribede" overdel hvor der står Forum. Det smadre jo øjnene. Selvfølgelig kan jeg bare rulle ned til indlæggene, men grimt er det ihvertfald.
---
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 268
Tilmeldt: 28. april 2011 22:51

Re: Hr. Gris - dit design stinker

Ulæst indlæg af --- »

Synes efterhånden det hele ligner en bunke rodet lort. Ja undskyld.

Måske ikke skide smart at lave så alle kan pille i alting.

Hele siden er fyldt med fejl her og nu.

scootergrisen.dk - Fejl Notice: Undefined index: S_FORUM_RULES in /customers/c/e/1/scootergrisen.dk/httpd.www/forum/cache/tpl_prosilver_posting_layout.html.php on line 7
scootergrisen.dk - Fejl Notice: Undefined index: S_DRAFT_LOADED in /customers/c/e/1/scootergrisen.dk/httpd.www/forum/cache/tpl_prosilver_posting_layout.html.php on line 30 scootergrisen.dk - Fejl Notice: Undefined index: S_SHOW_DRAFTS in /customers/c/e/1/scootergrisen.dk/httpd.www/forum/cache/tpl_prosilver_posting_layout.html.php on line 40 scootergrisen.dk - Fejl Notice: Undefined index: S_POST_REVIEW in /customers/c/e/1/scootergrisen.dk/httpd.www/forum/cache/tpl_prosilver_posting_layout.html.php on line 40 scootergrisen.dk - Fejl Notice: Undefined index: S_UNGLOBALISE in /customers/c/e/1/scootergrisen.dk/httpd.www/forum/cache/tpl_prosilver_posting_layout.html.php on line 40 scootergrisen.dk - Fejl Notice: Undefined index: S_DISPLAY_PREVIEW in /customers/c/e/1/scootergrisen.dk/httpd.www/forum/cache/tpl_prosilver_posting_layout.html.php on line 60
Besvar