Ønskeliste til hjemmesiden

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvis du har nogen ønsker til hjemmesiden så skriv dem her.
Så kan da være jeg laver det.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Danmarks bedste Scooter-side mangler simpelthen et afsnit om tuning.
Personligt stødte jeg på Scootergrisen ifb. med at fjerne begrænsningerne, og den var til kæmpe hjælp :thumbup: Og i takt med at begrænsningerne raslede af min scooter, blev næste skridt mere og mere spændende, en egentlig tuning af motoren, men hvordan? Hvor starter man? Hvad er tuning egentlig? Noget med airflow havde jeg hørt..
Der ønskede jeg virkelig en side i Grisens gode stil, der lige kunne få nogle begreber og teorier på plads. Præcist som i afsnittet om begrænsninger fx.
Og sjovt nok dukkede ScooterGrisen op konstant, i mine søgninger på tundele, emner, teorier, karburator-trim osv. samt et hav af fora, hvor alle havde spørgsmål. Men ingen steder med et samlet overblik i Grisen-stilen. Den side mangler lissom.
Måske ville sådan et afsnit "virke opfordrene til ulovligheder" og er en dårlig ide?
Jeg er heldigvis ikke jurist, og der skulle jo tunes. Så i gang med at støvsuge nettet for viden om emnet.

Det burde da ha været på Grisen det foregik, som med alt andet jeg har lært om den sjove 2-hjuler indtil nu :D
Nåm, det var såmænd bare en tanke..
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg vil gerne have tuning på hjemmesiden men personligt ved jeg bare ikke rigtig noget om det og interesser mig ikke selv for at tune. Også fordi jeg ikke har penge til det.

Men hvis du og andre vil samle info om det så kan i gøre det her i forummet så engang når der er nok kan jeg sætte det på hjemmesiden.

Det burde jo være et emne det var der men det kræver nok der er nogen andre der vil hjælpe med det.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev: ...Også fordi jeg ikke har penge til det.
Det er lige præcis derfor jeg blev så bidt af det med tun, for det behøver nemlig ikke koste en bondegård. Og det behøver ikke være støjende BRØL fra udtødninger og filtre, store tun-kits, racer-knaster og alverdens grej.
Sådan var mine tanker om emnet, men efter et par nætter på nettet, opdagede jeg at det faktisk kan gøres hjemme i garagen for små penge :D
Jeg havde nemlig ikke en krone da jeg gik i gang med en let tuning af 50cc'eren. Men med en stiksav, limpistol og lidt hånd-værktøj lykkedes det sgu at få lidt højere fart, og et "fastere" optræk, for præcis 0-kroner :wtf:
Og man kan intet se på scooteren. Drøn rar lille opdatering af effekten.

Jeg tænkte at lægge historien op med lidt beskrivelser og billeder/video, så andre også kunne få billigt liv i kludene, og måske en ide om hvad Tun egentligt drejer sig om.
Så kunne det jo være sjovt, at se om der er interesse for emnet.

Og ja, bidrager gerne med billeder, links, erfaringer mm. til en evt. side.

Var det ikke Kim Larsen der sagde: "Voksne mennesker er blot børn i store kroppe" :party:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Der er interesse for emnet tuning der er en del der har efterspurgt det.
Så hvis der blev lavet noget godt om det ville det sikkert blive set af mange.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Jps »

Forstår rent faktisk ikke, at folk vil blive ved med at tune, når nu konsekvenserne er blevet så stramme, som de er blevet.
Så en side om tuning, virker malplaceret efter min mening. Desuden, er der "millioner" af sider med den slags ting, på nettet ;).
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Mange mennesker har heldigvis mulighed for at lege på privat område, og det er skam helt lovligt. Hvorfor skulle de ikke ha mulighed for at lære om emnet her?
Ja netop, millioner. Og ingen af dem i den gode Grisen-stil. Det mangler da.
Man kan skam vælge at Tune sin scooter ned, vidste du det?
Det handler nemlig ikke kun om heste og fart. Når du står og justerer din luft-skrue, er du faktisk i gang med at fin-tune dit tomgangs-system. Ka du så holde op med det! ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Ja folk kan jo godt køre på offroadmaskiner på baner og sådan noget.

Kunne da være fedt hvis man havde en mark man kunne lave en bane ud af også ligge der og køre rundt på sin tunede maskine.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Ja, og der 100vis af klubber hvor alt er lovligt og de har en fest :thumbup:
Og tager det ikke for meget tid at spekulere og de ulovligheder folk MÅSKE begår? Det må de egentlig selv ligge og rode med. For mange er det et spændende emne der uvilkårligt hænger sammen med hele begrebet Scooter.

En fin definition: At Tune:
"Engine tuning is the adjustment, modification of the internal combustion engine. It is done to yield optimal performance, to increase an engine's power output, economy, or durability. These goals may be mutually exclusive, and an engine may be detuned with respect to output (work) in exchange for better economy or longer engine life due to lessened stress on engine components." (Wiki)
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3545
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Ønskeliste til hjemmesiden

Ulæst indlæg af Jps »

Kymconørden skrev:Mange mennesker har heldigvis mulighed for at lege på privat område, og det er skam helt lovligt. Hvorfor skulle de ikke ha mulighed for at lære om emnet her?
Ja netop, millioner. Og ingen af dem i den gode Grisen-stil. Det mangler da.
Man kan skam vælge at Tune sin scooter ned, vidste du det?
Det handler nemlig ikke kun om heste og fart. Når du står og justerer din luft-skrue, er du faktisk i gang med at fin-tune dit tomgangs-system. Ka du så holde op med det! ;)
Har 40 års erfaring mht. at rode med knallerter, så ved lidt om tingene ;). Og jeg er forlængst færdig med at tune, idet jeg har et "klip" i bogen. Så det er slut for mit vedkommende. Og Scootergrisen er da en ganske fin side at søge rundt på, men igen synes jeg tuning er passé, med mindre man kører på bane eller privat grund.
Besvar