Feedback på design?

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Feedback på design?

Ulæst indlæg af oskar33 »

Hva så scootergris? Modtager du stadig feedback på design. Du har da antaget nogen af mine ideer undervejs. Men det er åndssvagt hvis man forkaster et design kort tid efter fordi man ikke selv er ophavsmand til det.

Hvad bruger du til at CSS'se din side med? Er det browseren eller et eller andet program. Jeg bruger Dragonfly i Opera.

Har siddet og set på at du har eksperimenteret med text-shadow i headeren og det ser ud som du endte på en eller anden kompromisfarve som skulle være blå og ikke for mørk for at kun ane skyggerne.

Mit daglige input ser således ud

padding i headeren er forøget til 20px, da det er den tekst som skal ramme øjnene først
farven er gjort lidt mere navy-agtig - man kan stadig ane skyggerne

Jeg har trykket navigations elementerne sammen da de på en eller anden måde hører naturligt sammen, og så har jeg lavet knap-simulering vha. box-shadow: inset gray 0px 0px 8px;
Her kan man se at knapperne er trykket flade foroven når jeg bruger negativ margin-værdi...men det ser sgu egentlig meget godt ud da det jo netop er designets opgave at nogle gange at adskille sig fra det konventionelle. Man kunne udvide det og så lave noget der lignede faneblade på hovedet ..hvad ved jeg.
forslag
forslag
16.png (58.53 KiB) Vist 6967 gange
Det blå i content stammer fra Dragonfly ...ignorér det.

Det jeg synes der er angribeligt er at størrelsen på navigationen blev lige pludselig større end headeren. Her er de lige store omtrent.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Feedback på design?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Har nu prøvet dine forslag.

Jeg syntes den mørkere baggrund er for mørk. På min skærm er den næsten sort jeg kan ikke se tekst skyggerne. Men det skal så også siges det er en dårlig skærm jeg har den er meget dårlig til at vise farver korrekt.

Nu har jeg prøvet med sådan nogen "knapper" men bliver sikkert træt af dem.
design1.png
design1.png (39.09 KiB) Vist 6962 gange
Jeg har prøvet det med at flytte overskifterne mere ind men har også fået forslået at man skal holde tingene over hinanden hvis du ser på den røde streg.
Det syntes jeg er meget godt.
design2.png
design2.png (8.59 KiB) Vist 6962 gange
Jeg kunne selvfølgelig også flytte overskrifterne 100px ind også placer et logo der ude til venstre.
design3.png
design3.png (27.9 KiB) Vist 6962 gange
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Feedback på design?

Ulæst indlæg af oskar33 »

Altså det der er at indvende med knapperne er at det kommer for meget til at ligne Word 3.1 det hele. Men meningen er jo god nok - med en knap kommer man hen til noget særlig spændende og med en menu kommer man til det hele.

Men rent gestaltisk kan man se at når man rykker knapperne og menupunkterne sammen at de hører sammen fordi man jo i begge situationer vælger et link til en ny side.

Opstilling med logo og de tre forskellige linier er god af den simple grund at i min Opera-browser er der sådan nogle hurtigvalgsknapper som automatisk udvælger logoet. Det er lidt et pseudo-argument men vi har snakket om det før. Jeg mener selv at et superbranded logo er en halv hjemmeside.
udsnit af hurtigvalgsside i Operabrowser
udsnit af hurtigvalgsside i Operabrowser
05.png (319.85 KiB) Vist 6962 gange
Det er lidt sjovt at man sætter en maskine til at udvælge hvad der er logo, men det er igen en understregning af hvordan vi efterhånden bruger logoet i høj grad til at orientere os. Politiken og Lokalavisen er ikke logoer men bare noget tekst og rejseplanen.dk's logo er for meget tekst og for lidt grafik og for beskedent i forhold til resten af indholdet.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Feedback på design?

Ulæst indlæg af oskar33 »

Mht baggrundsfarven så er den lettere fesen hvad det så end betyder, men det er afhængigt af om det sorte logo er med fordi så er det den farve man sammenholder den med og ikke den grå indholdsfarve. Som sagt er det at sætte farver sammen ikke en kunstnerisk diskussion men et æstetisk dogme som man efterhånden har regnet sig frem til.
Jeg bruger stadig http://www.knorrpage.de/colormatch.html når jeg skal finde de perfekte farver.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Feedback på design?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Og nej modtager ikke så meget feedback på HTMLgrisen siderne, det sjældent der er nogen der skriver til mig om det i forhold til hvor mange der skrive om scootere.

Jeg bruger Notepad++ til at skrive CSS koden og Firefox er min primære browser.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Feedback på design?

Ulæst indlæg af oskar33 »

Neeej da, det er da også meget lettere at reparere en scooter.

Det er da oplagt at bruge udviklingsværktøjerne når man gerne vil undersøge hvordan noget ser ud.
Jeg har set på Firefoxes udviklingsværktøjer. Man kan ikke se hvilken klasse man peger på. Man kan ændre på værdierne i CSS-editoren og se ændringen men så burde man også kunne gemme det hvis man alligevel inde i CSS-filen.
Jeg synes bedre om Chrome eller Opera hvis jeg får lyst til at prøve nogle ting CSS-ting.
Tro mig jeg har også begyndt med Notepad og browser i mine unge år (uha - lød det ikke patroniserende ....?!)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Feedback på design?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

I Firefox kan du højreklikke på et element og vælge "Inspicer element" så kan du finde classnavn og ændre CSS osv.

Notepad og Notepad++ er ikke det samme program.
Brugeravatar
oskar33
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 316
Tilmeldt: 20. juni 2011 15:33
Scootere: Giantco G-Buddy 2010
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Feedback på design?

Ulæst indlæg af oskar33 »

Ju-huu, :D så kører det. Det er både pænt og beskedent i udtrykket. Jeg skal aldrig kritisere mere ;)
Nu mangler du kun at logoet linker til startsiden, men det tager vel ikke mange minutter at fixe.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11155
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Feedback på design?

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Nu linket logoet til forsiden.
Besvar