Facebook - er det ikke ved at være på tide

Her kan du skrive om hjemmesiden og forummet.
Brugeravatar
Baddi
8. Rang
8. Rang
Indlæg: 320
Tilmeldt: 28. april 2012 17:28
Scootere: Kymco Agility 50, årg. 2008, trafikuheld efter 11.000 km.
Kymco Agility 50, årg. 1010 (købt dec. 2011), kørt 13.000 km. Projekt Indsprøjtning
Geografisk sted: Fyn

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af Baddi »

scootergrisen skrev:Ja der er mange på scootergalleri. Jeg kan også se i min statestik at hvis der er en som jeg skrevet et link til scootergrisen.dk på scootergalleri så kommer der lige 30 besøg hurtigt på det.
Grunden til jeg ikke er på scootergalleri er fordi det koster penge.
Men ja det er nok det bedste sted at gøre reklame for noget men jeg kender ikke deres regler, kunne forstille mig de sikkert har nogen regler om at gøre reklame for andre sider.

Der findes vist ikke nogen danske scooter banner bytte service. I dag bruger folk mest reklame som google adsense eller hvad det hedder men det er jo så for at tjene penge. Personligt hader jeg nok folk tilplastre deres sider med reklamer, syntes det er vildt irriterende.
Halløjsa. :D

Jeg er jo hjælpe-administrator på scootergalleri, så jeg kan jo hjælpe her. ;)
Det med at det koster penge er kun hvis man vil have mulighed for ekstra funktioner som at se store billeder og oprette annoncer. Selve det at oprette en bruger og benytte sig af gallerierne og forummet er ganske gratis. :D

Angående om der må laves reklame for Scootergrisen.dk på scootergalleri, så siger reglerne blot at man ikke kommercielt må markedsføre noget uden for erhvervssektionen. Så længe du ikke tjener nogen penge på at folk besøger siden her vil jeg da mene at det blot betegnes som at dele information og kundskaber, hvilket er godtaget. Jeg beder da også en gang imellem folk derinde om at gå herind og kigge på billeder så de ved hvad en motor er, da denne side uden tvivl er verdens bedste opslagsværk vedrørende scooterdele. ;)
Eventuelle reklameindtægter tæller i mine øjne ikke som at du tjener penge på det, men blot som at det hjælper med at holde hjemmesiden kørende. ;)
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så har scootergalleri da lavet det om har de ikke.
Har forsøgt 2 gange at oprette mig. Er ret sikker på jeg blev bedt om at sende en besked til et nummer for at betale før jeg kunne logge ind begge gange.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Kan folk godt trække deres "like" stemme tilbage når de har stemt ?
Jeg syntes bare der stod 17 også lidt senere stod der 16.
Brugeravatar
Jps
13. Rang
13. Rang
Indlæg: 3549
Tilmeldt: 22. august 2010 20:40
Scootere: Ivecar Plus 2023 kørt 2.000 km
Geografisk sted: Lolland

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af Jps »

Baddi skrev:
scootergrisen skrev:Ja der er mange på scootergalleri. Jeg kan også se i min statestik at hvis der er en som jeg skrevet et link til scootergrisen.dk på scootergalleri så kommer der lige 30 besøg hurtigt på det.
Grunden til jeg ikke er på scootergalleri er fordi det koster penge.
Men ja det er nok det bedste sted at gøre reklame for noget men jeg kender ikke deres regler, kunne forstille mig de sikkert har nogen regler om at gøre reklame for andre sider.

Der findes vist ikke nogen danske scooter banner bytte service. I dag bruger folk mest reklame som google adsense eller hvad det hedder men det er jo så for at tjene penge. Personligt hader jeg nok folk tilplastre deres sider med reklamer, syntes det er vildt irriterende.
Halløjsa. :D

Jeg er jo hjælpe-administrator på scootergalleri, så jeg kan jo hjælpe her. ;)
Det med at det koster penge er kun hvis man vil have mulighed for ekstra funktioner som at se store billeder og oprette annoncer. Selve det at oprette en bruger og benytte sig af gallerierne og forummet er ganske gratis. :D

Angående om der må laves reklame for Scootergrisen.dk på scootergalleri, så siger reglerne blot at man ikke kommercielt må markedsføre noget uden for erhvervssektionen. Så længe du ikke tjener nogen penge på at folk besøger siden her vil jeg da mene at det blot betegnes som at dele information og kundskaber, hvilket er godtaget. Jeg beder da også en gang imellem folk derinde om at gå herind og kigge på billeder så de ved hvad en motor er, da denne side uden tvivl er verdens bedste opslagsværk vedrørende scooterdele. ;)
Eventuelle reklameindtægter tæller i mine øjne ikke som at du tjener penge på det, men blot som at det hjælper med at holde hjemmesiden kørende. ;)
Jeg gav da 49 kr, for at kunne blive meldt ind på SG i sin tid. Er det nu blevet gratis? Isåfald, vil jeg ha' mine 49 kr retur, tak.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Så nu har jeg oprettet mig på scootergalleri.
Jeg er godt nok ikke så meget til lange brugerbetingelse og tvungen oplysning af diverse privat data som køn og fødselsdag og telefonnummer.
Men jeg opretter lige et nyt emne så vi kan snakke om scootergalleri der så det ikke bliver blandet sammen.
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Hvordan går det med fansiden ?
Kan se den her flere likes end hjemmesiden.
Du/i kan eventuelt putter de her "kamera i styrthjelm"-videoer på fansiden. Kan være der er nogen der syntes det er sjovt og se.
For eksempel den her : http://www.youtube.com/watch?v=G1FQhKEYty8

Kunne også gøre reklame for VIN Checkeren : http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... hecker.php

Eller tilføje nye scootermodeller. Du kunne skrive at T Hansen lige er kommet med VGA Versus med 4 takt motor også linke til T Hansen og til http://scootergrisen.org/scooterhjemmes ... iaversus4t.

Bare sig til hvis du/i mangler et eller andet som kunne gøre det bedre.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af Kymconørden »

scootergrisen skrev:Hvordan går det med fansiden ?
Godt spørgsmål. Data fra siden:
FBG (5).png
FBG (6).png
FBG (3).png
FBG (2).png
FBG (2).png (13.12 KiB) Vist 6200 gange
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Tjekkede lige ind på siden igen. Her er Insight fra fansiden 09-09-2013. og det blev det vist ikke bedre af..
Der er rigtig nok flere Likes end Hjemmesiden, men tilgengæld har den så kun ca 1 besøg om ugen for tiden :lol:
Personligt kommer jeg der ikke mere, men det var da grineren at trykke på start-knappen og fylde lidt ting på i starten.
Insight.png
scootergrisen skrev:Bare sig til hvis du/i mangler et eller andet som kunne gøre det bedre.
Hvis du lavede en reklame for fan-siden, på hjemmesiden ville det hjælpe en del. Fan-siden kræver nærmest man får linket til den, og er ikke en side man sådan støder ind i tilfældigt. Et link i underholdning fx. en reklame eller noget, og en masse ville sikkert lige se hvad det var for noget. Og på fan-siden ville de så kunne støde på ting som win-checkeren, video i styrthjelm og andre sjove ting du nævner.
"Kan man reklamere for sin egen fan-side?" Ja for den da. Det er da cool at linke til sin fan-side, sjov og ballade om ikke andet :crazy:
scootergrisen
15. Rang
15. Rang
Indlæg: 11173
Tilmeldt: 11. april 2010 11:30

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af scootergrisen »

Jeg laver en ny menu med sådan nogen ekstern ting så der kommer en ny menu med det næste gang jeg opdatere.
Så putter jeg sådan nogen eksterne ting i den menu som links, steder i danmark og fansiden og tænker også at linke til de andre danske forum så man hurtigt kan se hvad der sker der.
Brugeravatar
Kymconørden
11. Rang
11. Rang
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 8. juni 2012 23:04
Scootere: Kymco Agility 72cc-4t 2007
Baotian Sprint 50cc-4t 2008

Re: Facebook - er det ikke ved at være på tide

Ulæst indlæg af Kymconørden »

Smart. Fan-siden er jo blot een stor reklame-søjle for Hjemmesiden, og fortæller om hvor meget godt der sker på selve hjemme-siden :thumbup:
Den "reklame-værdi" skal du da bare udnytte med nogle links og evt. reklamer. Hvis nogle af dine 700-800 dagligt besøgende, skulle vælge at tjekke Fan-side-linket ud, vil de jo se Grisen fra en anden vinkel.
Man skal nok ikke betragte Fan-siden som en selvstændig side, men snarere som en lille "udposning", en del af selve Hjemme-siden.
Det er jo faktisk Grisens side, den handler om Grisen, den er til for Grisen, men den behøver også Grisen...(Ha ha, nu blev det helt poetisk)
Indlægget her, var i sin tid ment som et bud på hvordan den evt. kunne få nogle flere hits.
http://scootergrisen.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=1359
Anyway, kurven starter ved 0, så det vil være tydeligt om der bliver lidt fremgang :lol:
Besvar